Lähettäjä: Pohjalla
Päivämäärä: 30.9.25 10:54:42
Yritin keksiä mahdollisimman lyhyen otsikon ja tuo arkipäihde sana nyt on mitä on. Olen keski-ikäinen. Lapset lentäneet pesästä pois. Miehen kanssa kahdelleen ollaan. Alkoholi on maistunut koko aikuisiän runsaalla kädellä. Nuoruudessa viikonloppuisin pari kertaa kuussa baarissa. Pikkuhiljaa viime vuosina kulutus on kasvanut. Nyt tilanne on se, että "selviä päiviä" on ollut kuussa max 5. Lähestulkoon joka ilta menee 1-5 annosta siideriä tai olutta ja joskus sitten ihan kymmenenkin jos vapaalla olen. Olen lihonnut 20 kiloa tämän vuoksi. Olemme miehen kanssa olleet nämä muutaman vuoden yhdessä. Hän tapasi hoikan, nätin ja elämäniloisen urheilija naisen. Nyt olen masentunut, lihonnut ja urheilukaan ei enää maistu. En kohta saa enää mitään aikaiseksi ja se masentaa enemmän. Silloin kun olen ollut edellisen illan ilman päihteitä, jaksan lähteä urheilemaan ja siitä tulee huippuhyvä olo. Kunnes sitten otan "sen kunniaksi" parit oluet ja putki auki. Käyn töissä, eli yömyöhään en kuku, mutta unet on alkaneet mennä ja olen koko ajan väsynyt. Olen alkoholisti. Lisäksi syön pieniä määriä kovia kipulääkkeitä sairauden vuoksi. Ei se alko ainakaan kipuja paranna. Jos jaksaisin liikkua niin kehokin olisi paremmassa kunnossa. Ylipainoa siis on. Bmi 28. Olen todella pohjalla itsetunnon kanssa ja siitä on alkanut tulla suhteessa riitoja. Ravintoloissa en juopottelu. Kotona lähinnä askareiden yhteydessä.
Olisiko täällä muita saman kanssa kamppailevia ja voitaisi tässä joku vertaistuki tai tsemppiketju laittaa pystyyn? Haluaisiko joku laittaa kokemuksia miten elämä on mennyt kun jättänyt päihteet pois. Pakko saada elämä kuntoon ennekuin henki lähtee.
|