Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En uskalla käyttää vuokrarahoja.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   29.9.25 19:09:24

Laitoin asunnon vuokralle ja perusti sille oman tilin, josta maksan vastikkeen ja mahdolliset muut kulut. Tilillä on nyt neljä tuhatta. En jotenkin uskalla käyttää niitä rahoja, kun pelkään, että vuokralainen tuhoaa asuntoa ja joudun remontti hommiin. Tiedän, että ajatukseni on absurdi, mutta jotenkin en vaan pääse yli asiasta. Paljonko pitäisit vuokra-asuntotilillä pesämunaa? Tonnin? Kaksi? Rahalle olisi siis muutakin käyttöä.

Re: En uskalla käyttää vuokrarahoja.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.9.25 19:14:46

Muistapa sitten, että siitä vuokratuotosta menee vielä verotkin. Laita ne rahastoon, niin ne kasvavat siellä siltä varalta, jos jotain tapahtuu.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   29.9.25 19:15:53

-, olen verot maksanut kyllä jo ennakoivasti, miten tämä kuuluu asiaan?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.25 19:27:49

Sama kammo. Vuokrasin asunnon välitysyrityksen kautta ja vaikka kaikki on mennyt hyvin, niin aina on pelko persiissä, että jotain tapahtuu, vuokralainen muuttaa pois yllättäen tms, että pitää olla se pesämuna olemassa. Olen joutunut käyttämään rahoja mm lieteen ja jääkaappiin, mutta pari tonnia siellä vielä on, jotka olen pitänyt "varalla". Pääseeköhän tästä kammosta ikinä eroon?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 19:31:48

Sitä se on kun persaukiset leikkii asuntosijoittajaa.

Päivämäärä:   29.9.25 19:34:25

. , en minä ole mikään asuntosijoittaja. Omistan asunnon, jota vuokraan, kun en sitä tarvitse. Kauhutarinoita saa lukea jatkuvasti, niin ihan selväähän se, että on varovainen, etenkin silloin, kun aiempaa kokemusta ei oikeastaan ole.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.9.25 19:46:38

Ei tuossa ole mitään epänormaalia, minusta vain fiksua olla pelko persiissä ja antaa siksi pesämunan kertyä ! Kaikkea ostettavaa tai maksettavaa voi tulla, vuokralainen lähteä ja paljastua remonttitarve tai ettei uutta löydy heti jne. niin sinne vain tilille rahat odottamaan. Jos alkaa tulla ns tarpeeksi niin tosiaan osa rahastoihin tai muuhun vähänkään tuottavaan, mutta en itsekään niitä kyllä käyttäisi ns muuten vain tai pieneen tarpeeseenkaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.25 19:48:15

Minä pidän vuokralla olevaa asuntoa varten saman puskurin kuin kotianikin varten. En halua ottaa kallista remonttilainaa jokaista pientä ylläpitoremppaa varten.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   29.9.25 19:55:32

Kyllä asuntosijoittajalla pitääkin olla useampi tonni jemmassa siltä varalta, että jotain tapahtuu. Se tapahtuminen voi olla myös juuri sinun asuntosi vuokralaisesta johtumatonta. Se on sitten tietenkin eri asia, että onko kaikista järkevin vaihtoehto pitää sitä ylimääräistä rahaa nollakorkoisella tilillä.

Lähettäjä: oel 
Päivämäärä:   29.9.25 21:28:27

Aloittaja on köyhä ja ruma rotta :DDD Persaukinen lutka jos neljä tonnia on iso raha. Menee yhdessä illassa tuplaten tuollainen pikkuraha.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   29.9.25 21:33:46

Minun asunnostani saama vuokra ei ihan riitä vastikkeeseen ja lainaan, joten ei jää siitä mitään säästöön. Ja kyseessä siis asunto, joka oli oma kotini kunnes muutin puolison kanssa yhteen. Itsekin pelkään vuokralaisen tekevän tuhoa.

Päivämäärä:   29.9.25 21:35:12

Oel, taisi käydä kateeksi, kun noin kommentoit täysin asiattomia? Jos ei ole aiheeseen sanottavaa, voi olla vaikka hiljaakin.

Mä ymmärrän aloittajaa ja tämän huolta hyvin. Miksi pitää nimitellä, kun toinen kirjoittaa ihan asiallisesti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.25 21:40:44

Miekkosnainen lienee löytänyt uuden laitteen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.9.25 21:42:16

Nimimerkki oel ei taida tietää, mitä tarkoittaa sana lutka, kun käyttää sitä noin. Köyhyys ja rumuuskaan ei tullut ilmi keskustelun alusta mitenkään.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   29.9.25 21:47:26

"Aloittaja on köyhä ja ruma rotta :DDD Persaukinen lutka jos neljä tonnia on iso raha. Menee yhdessä illassa tuplaten tuollainen pikkuraha."

Mielenterveyspalveluiden leikkaukset näkyy täällä selvästi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.