Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asun maalla, naapurit tuputtaa ”apua”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 16:03:35

Taas naapuri pysäytti auton mun koiralenkillä viereen ja alkoi kysellä, että koskas ne hevoset sitten tulee kotiin ja pitäisikös hänen nyt vähän auttaa tarhojen tekemisessä yms. Sama vanhempi mies jatkuvasti tarjoutuu tekemään ties mitä. Olen aina kieltäytynyt.

Olen aspatyössä enkä todellakaan jaksa, että pihassa alkaisi hypätä eläkeikäisiä naapureita. Asun siksi syrjässä, että saan olla rauhassa. Ei saa edes kävelyllä nykyään käydä ilman, että joku pysäyttää.

Pienet on ongelmat joo :) Mitä tuollaiselle kuuluu sanoa, kun kumminkin naapurisopu pitää säilyttää? Asun yksin ja varmaan ovat niin ylpeitä, kun saavat tarjoutua hanttihommiin. Mielummin palkkaan ammattilaisen, kun otan mahdollisen juorukellon kyttäämään nurkkiini.

Re: Asun maalla, naapurit tuputtaa ”apua”

Lähettäjä: Gh 
Päivämäärä:   29.9.25 16:04:40

Ole kohtelias ja kiitä aina avusta.

Päivämäärä:   29.9.25 16:06:16

Sanon aina ”Kiitos, mutta ei tarvitse”. Jatkaa kyllä sitten aina matkaa, ei siinä. En vain halua apua häneltä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.9.25 16:16:14

Kiitos tarjouksesta- ilmoittelen jos tarvitsen apua- nämä lasikuitutolpat menee niin helposti itseltäkin.
Kiva tietty jos on ihan vaan avulias niin mikäs siinä. Mutta kun noissa aina vaarana että tuppautuvat seuraan haaveillen romanssista.

Lähettäjä: Niinpä 
Päivämäärä:   29.9.25 16:56:10

Ohhoh. Täällä ei kukaan tarjoa apua, vaikka kyllä sitä oikeasti välillä tarviisiinkin. Ei käy tasan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.25 16:58:19

"Mutta kun noissa aina vaarana että tuppautuvat seuraan haaveillen romanssista."

Tämä. Ystäväni äiti sai tällaisen riesan.

Lähettäjä: Nolla 
Päivämäärä:   29.9.25 17:10:10

Monesti maalaisukot ovat yksinäisiä. Tarjoutuvat apulaisiksi, osaavat paljon ja apua heistä varmasti on. Mutta toisaalta, alkavat helposti tupata pihaan vaan jutustelemaan. Hienovarainen saa olla ettei loukkaannuta niin pahasti ettei hädän tullen uskalla apua pyytää.

Lähettäjä: Luulis että osaat 
Päivämäärä:   29.9.25 17:15:34

Luultavasti ajattelevat susta että olet ylpeä vastavuoroisesti.
Maaseudulla vielä autetaan naapuria auttamisen ilostakin eikä kyyläämisen ilosta.

En ymmärrä tuota asennetta että naapurit ovat juorukelloja ja kyttääjiä kun vielä kyseenalaistat
itse sen.
Voipi tulla siellä yksin asuessa sellainenkin tilanne että naapuri on tarpeeseen joten pitäiskö löysätä vähän kireätä asennetta ja oikeasti tutustua naapureihin. Se on turvallisuuskysymys että heidät tuntee ja tietää. Apua ei tietenkään tarvitse ottaa vastaan vaan sanot että pärjäät kyllä.Luulis asiakaspalvelijan osaavan tulla toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa ja tietävän oikean tyylin päästä kiusallisen tuttavallisista eroon korrektisti.

Lähettäjä: Yvk 
Päivämäärä:   29.9.25 17:17:18

Toteat, että olet erakkoluonteinen ja siksi muutit keskelle ei mitään. Että kiitos kuitenkin tarjouksesta.

Osa ihmisistä on kasvatettu niin, ettei nainen muka pysty elämään yksin ilman apua. Näitä löytyy naisistakin.

Päivämäärä:   29.9.25 17:21:33

Mulla on työminä ja sitten vapaa-ajalla en jaksa olla tekomukava vanhoille ukoille :D

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.9.25 17:24:55

"Maaseudulla vielä autetaan naapuria auttamisen ilostakin eikä kyyläämisen ilosta."

No jos joku ukko jatkuvasti on tyrkyttämässä apuaan, vaikka on joka kerta sanottu, ettei tarvita ja tekemässä tikusta asiaa, niin veikkaanpa, että siinä on vähän muutakin kuin puhdas auttamisen ilo ajatuksissa. Voi hyvin äkkiä tulla suurempikin riesa, jota ei enää saa pysymään pois tontilta, kun sinne kerran on kutsuttu.

Päivämäärä:   29.9.25 17:25:32

Mistä ne tietää että sulla on hevosia ja "kotiin tulossa"? Opettele pitää asiasi omana tietona.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   29.9.25 17:28:15

No minä olen tarjonnut ystävällisesti apua naapureille. Kyse ei todellakaan ole ollut kenenkään kyyläämisestä, vaan ihan puhtaasti vastavuoroisuudesta. Naapurini ovat auttaneet ja hyväksyneet hevoseni pihassa. Joten olen sitten vastavuoroisesti auttanut takaisin. No tuohon muutti pariskunta, jotka varmaan ajattelevat kuten aloittaja, ainakaan eivät tervehdi enää ( sen jälkeen kun kävin ystävällisesti tervehtimässä , en tungetellut) ja katsovat nenänvarttaan. No he eivät edes tajua mitä menettävät kun eivät tutustu noihin vanhoihin asukkaisiin. On rikkaus tuntea alue, jolla asuu ja elää, sen historia ja tapahtumia. Toisaalta en myöskään kaipaa ankeuttajia elämääni, joten en vaivaudu mököttäjien takia enempää ;)

Päivämäärä:   29.9.25 17:28:28

No en voinut pitää omana tietona, kun ostin kauan myynnissä olleen talon. Välittäjä oli jo kaikille kertonut, että ”heppahöperö” osti paikan. Lisäksi jouduin hakemaan vanhan tallin muuttamiselle rakennusluvan, johon kysyttiin naapureiden mielipide.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   29.9.25 17:28:46

Ehkä niillä on silmät päässä?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   29.9.25 18:09:54

" Kiitos, mutta olen jo sopinut, että veli/kaveri /ihan kuka tahansa tulee sen työn tekemään."

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   29.9.25 18:14:28

Voiko naapureita pyytää vaikka siivoamaan? Jos haluaa auttaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.