Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Papa seulonnasta.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   29.9.25 14:16:54

Tänä vuonna täytän 30v ja tuli nyt siihen seulantaan kutsu. Mulla on ainakin töitä tuohon aikaan niin pitää katsoa voiko sitä aikaa siirtää, mutta mietin että itselle mukavampi vaihtoehto olisi kotitesti tai yksityiselle meneminen. Korvaako esim. kotitesti tuota?

Onko täällä ihmisiä jotka on jättänyt tuohon menemättä?

Re: Papa seulonnasta.

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   29.9.25 14:18:34

Mulle tulleet kutsut on aina olleet sellaisia että varaa itselle sopiva aika siihen ja siihen mennessä, kunhan on Fimlabin labra niin kaikki käy. Ihan mielelläni kävin julkisen ammattilaisella, samalla pystyi kyselemään alakerran asioista ilman että tarvitsee lähteä gynelle erikseen.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   29.9.25 14:23:20

Ehdottomasti en luottaisi mihinkään kotitestiin. Et voi olla varma, että olet tehnyt sen oikein.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.25 14:27:59

Voit siirtää aikaa. Ja todellakin kannattaa mennä, älä luota kotitesteihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 14:30:24

Laita terveytes työsi edelle. Oikeasti. Älä ala ottamaan kotona.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 14:35:19

Minut on kaksi kertaa kutsuttu papaan. En ole mennyt kummallakaan kerralla.

Lähettäjä: Minimi 
Päivämäärä:   29.9.25 14:46:20

Piste, toivottavasti muistit perua aikasi.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   29.9.25 14:53:03

Ei noita testejä lääkärit ota eli turha siellä on mitään muita asioita kysellä. Mutta yksityinen on ihan hyvä vaihtoehto, kotitestiin en kyllä luottaisi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   29.9.25 14:54:28

Mä jo tällainen vanhus joten kutsuja on tullut useita. Ekat peruin koska kävin yksityisellä siihen aikaan. Sit peruin parit kerrat kun ei sopinut aikatauluihin enkä saanut aikaiseksi mennä ja koronan aikana oli näissä sählinkiä muutenkin. Nyt on niin leppoisaa töissä että pidin työpäivän aikana pidennetyn lounastauon ja kävin keskellä päivää, mut aikaa siirsin kun oli eka joku vähän hankalampi aika.

Lähettäjä: Orchid 
Päivämäärä:   29.9.25 15:01:30

Minä en ole mennyt kertaakaan (olen perunut ajan), koska nuoruudessa koetun trauman takia en kestä ajatusta tuntemattoman (monien kertomusten mukaan karuotteisen ja tylyn) hoitajan toimesta enää kukaan kajoaa sinne, jo ajatus siitä tilanteesta että vaan makaan toisen armoilla siinä saa sykkeet nousemaan. Pelkään, että saisin takauman siihen tilanteeseen/ jonkun paniikkikohtauksen ja tilanne olisi nöyryyttävä.

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   29.9.25 15:09:48

Ihmisiä kuolee edelleen turhaan, koska ei mennä näihin kokeisiin. Toki se on jokaisen oma asia. Olen käynyt jokaisessa seulonnassa johon on tullut kutsu, joskus se on sattunut, yleensä ei tunnu missään. Nyt on alkaneet myös mammografiat, ne on kahden vuoden välein eikä niitäkään kannata jättää väliin. Olen käynyt aina julkisella.

Lähettäjä: en ole käynyt 
Päivämäärä:   29.9.25 15:14:06

En ole käynyt, koska en ole aloittanut seksielämääni vielä. Ikää 36 vuotta.

Lähettäjä: Roukku 
Päivämäärä:   29.9.25 15:29:44

en ole käynyt : gynekologiseen syöpään voi sairastua ihan ilman seksielämääkin.

Käykäähän hyvät naiset seulonnoissa, syöpä on sairaus, jota ei toivo pahimmalle vihamiehellekään.!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   29.9.25 15:46:30

Sen annetun ajan saa yleensä tosi helposti muutettua.
Meilläpäin kutsut tulee nykyään niin, että kotiin tulee lappu, että olis aika tulla näytille, varaapa sopiva aika.

Kyllä näissä kannattaa ehdottomasti käydä, ei se syöpä katso, oletko seksuaalisesti aktiivinen vai et. Jos muutokset huomataan tarpeeksi ajoissa, niihin päästään puuttumaan heti, ja henki säilyy.
Toki on jokaisen oma asia, käykö vai ei.

Mä olen käynyt aina, kun on kutsu käynyt, julkisella.

Lähettäjä: Taika 
Päivämäärä:   29.9.25 16:48:48

Kotitesteillä tehdään Ruotsissa seulonnat eli luottakaa nyt ihmeessä siihen. Jos kotitestissä tulee positiivinen tulos, niin sitten kutsutaan labraan näytteenottoon. papaseulonta = HPV-seula = testataan löytyykö elimistöstä HPV-virusta. Kotitestissä työnnetään tikku emättimeen ja hangataan hetki seinämiä - jos virus on, se kyllä jää siinä kiinni.

Papa-koe = otetaan kohdunnapukasta kolme näytettä (eri kohdista) lasille. Sitä ei voi ottaa itse.

Lähettäjä: yöyöy 
Päivämäärä:   29.9.25 16:54:38

Minulle tulleissa kutsuissa on aina ollut ohje miten ajan voi siirtää.

Kerran kävin kesken työpäivän eikä se pomoa haitannut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.