Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ootteko siirtyneet kevennettyyn työhön raskausai

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 09:43:31

Raskausaika on mennyt ihan mukavasti ja olen tähän mennessä tehnyt töitä normaalisti. Nyt alkoi vk 31 ja töitä on jäljellä viitisen viikkoa. Teen sekä etätöitä että matkustan ja silloin teen myös fyysistä työtä. Koen, että nuo matkustuspäivät alkaa olla jo liikaa, tulee paljon autossa istumista ja toisaalta myös liikkumista ja päivät on pitkiä. Hemoglobiini on laskenut 110 ja pulssi on välillä levossa 100 pintaan, hengästyttää ja väsyttää. Voikohan näillä perusteilla kysyä työterveyslääkäriltä lupaa siirtyä kevennettyyn työhön? Vai miten nämä menee? Tänään on siis aika varattuna... Meillä siis on mahdollista tehdä pelkästään etätyötäkin joten en jäisi kokonaan pois. On vaan jotenkin iso kynnys sanoa, ettei jaksa, en ole oikeasti ikinä muuten saikulla. Nyt vaan stressaa edessä olevat matkustuspäivät, joita olisi jäljellä ehkä enää 4 kpl joten ei nyt edes puhuta isoista määristä. Sanokaas nyt jotain, kuulostaako tämä ihan oklta teidän korviinne?

Re: Ootteko siirtyneet kevennettyyn työhön raskausai

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.25 09:49:08

Mä tein koko raskausajan lyhyttä päivää. Sovin työnantajan kanssa näin. Mulla oli kokoajan jumalaton väsymys, ei auttanut rautalisät eikä mitkään. Kun kolmas kolmannes alkoi, kävin kömpelöksi ja hitaaksi, tajusin itekki ettei tästä tule enää mitään (fyysinen työ). Jäin aika ajoissa pois töistä. Oikeastaan kreivin aikaan, viikko töistä jäännistä jäin osastolle viikoksi ja sitten lapsi syntyikin 6 viikkoa etuajassa.

Mutta mitä kuulin muilta niin aika herkästi lääkärit antoi lupia kevennettyyn työhön.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.9.25 09:52:31

Ehdottomasti jos tuntuu tuolta niin jäät etäilemään. Työt on vaan työtä.
Vauva on elävä ihminen ja sun velvollisuutesi äitinä on saattaa se turvallisesti maailmaan.

Kuuntele kehoasi. Jos jaksaa loppuun asti, saa painaa, ellei jaksa, pitää levätä.

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   29.9.25 09:54:50

Itse tein pelkkää reissutyötä ajaen ympärin suomea ja paikan päällä oleva työ oli myöskin fyysistä. Itse tein ihan loppuun asti normaalisti töitä, pari viimeistä viikkoa olin vain kömpelömpi. Muuten jaksoin normaalisti, enkä edes huomannut koko raskauden vaikuttavan työnteköön. Mutta ymmärrän jos työntekeminen on hankalaa, että siirtyy kevennettyyn.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   29.9.25 10:22:17

Itsellä laskettu aika marraskuun alussa. Pois töistä olen ollut jo heinäkuun alusta. Nolottaa kertoa ääneen että tässä mä vaan löhöilen. Ja kun kaikki luulee että mulla on sitten kamalat oireet nii oikeastaa mitää ole. Pientä väsymystä ja nyt alkaa liikkuminen hidastua. Mutta minkä sille voi että mulla on sellainen ammatti etten sitä voi tehdä raskaana ollessaa (melu, säteily, kaasut, lämpötila vaihtelut jne.oikeastaa kaikki mahdollinen mikä estää) nii olen jäännyt kelan erityisrahalle. Sun tilanne erilainen mutta mitä tässä ite oon pähkäillyt nii loppu viimein tää aika on lyhyt. Ja työ on vain työtä. Tottakai sä teet just niiku parhaaksesi näet. Kyllä niitä töitä (myös raskaampia) ehtii ihminen elämänsä aikana tekemää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.