Lähettäjä: :(
Päivämäärä: 28.9.25 20:31:52
Millainen on tasapainoinen parisuhde ja miten se teillä ilmenee? Onko molemmat samalla lailla tietoisia toistensa töistä ja elämästä vai painottuuko mielenkiinto vain toisen puolison hommiin/harrastuksiin/elämäntilanteeseen? Vai painottuuko asiat hetken tilanteen mukaan?
Mulla mies on reissuhommissa ja alkaa olla vähän fiilis että tasapuolisuutta ei meillä ole ollut eikä tule. Olen itsenäinen joten enpä ihmeemmin apua tarvitse.
Hänen äitinsä talossa oli vesivahinko - minä hoidan. Enkä pelkästään hoida asioita jotka tarvitsevat läsnäoloa, vaan siinä meni vakuutusilmoitus ja kaikki muukin metahomma samalla. Kun hän soittaa, niin hänellä on asiaa: Työkavereista, päivän hommista, missä käynyt jne. Minulla ei ole työasioista puitavaa - ihan siksi että hän ei ymmärrä työtä mitä teen. Enkä mä käy missään kun ei mulla ole aikaa eikä energiaa koti ja anoppilasirkuksen lisäksi mihinkään. Nyt hän soitti ja mulla paloi käpy: Siinä jankkasi että mikä on kotitalousvähennys, miten sen saa ja paljonko on? NO EN TIEDÄ, selvitä itse! Että voisiko ihan pyytämättä tehdä jotain omia hommiaan ITSE kun minä olen hänen asioitaan tämänKIN viikonlopun hoitanut - hän vietti viikonlopun olutfestareilla. Joo-o.
Voisikohan olla tilannetta, että minä lähtisin vaikka joogaretriittiin ja puolisoni menisi isälleni siivoamaan :). Ei voi. Miten lähtisin viemään tätä suhdetta tasapuolisempaan suuntaan, ja nakittaisin tasapuolisuuden nimissä vastaavasti omia, etänä hoituvia hommiani hänelle? Mitä ne voisi edes olla kun hän ei osaa mitään käytännöllistä? En viitsisi jättää edes pyykkejäni hänen pestäväkseen/pilattavakseen kun hän tulee kotiviikonlopulle. Miten saisin puhelinkeskusteluihimme jotain muuta kun toisen monologia?
|