Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Balanssi parisuhteessa

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   28.9.25 20:31:52

Millainen on tasapainoinen parisuhde ja miten se teillä ilmenee? Onko molemmat samalla lailla tietoisia toistensa töistä ja elämästä vai painottuuko mielenkiinto vain toisen puolison hommiin/harrastuksiin/elämäntilanteeseen? Vai painottuuko asiat hetken tilanteen mukaan?

Mulla mies on reissuhommissa ja alkaa olla vähän fiilis että tasapuolisuutta ei meillä ole ollut eikä tule. Olen itsenäinen joten enpä ihmeemmin apua tarvitse.

Hänen äitinsä talossa oli vesivahinko - minä hoidan. Enkä pelkästään hoida asioita jotka tarvitsevat läsnäoloa, vaan siinä meni vakuutusilmoitus ja kaikki muukin metahomma samalla. Kun hän soittaa, niin hänellä on asiaa: Työkavereista, päivän hommista, missä käynyt jne. Minulla ei ole työasioista puitavaa - ihan siksi että hän ei ymmärrä työtä mitä teen. Enkä mä käy missään kun ei mulla ole aikaa eikä energiaa koti ja anoppilasirkuksen lisäksi mihinkään. Nyt hän soitti ja mulla paloi käpy: Siinä jankkasi että mikä on kotitalousvähennys, miten sen saa ja paljonko on? NO EN TIEDÄ, selvitä itse! Että voisiko ihan pyytämättä tehdä jotain omia hommiaan ITSE kun minä olen hänen asioitaan tämänKIN viikonlopun hoitanut - hän vietti viikonlopun olutfestareilla. Joo-o.

Voisikohan olla tilannetta, että minä lähtisin vaikka joogaretriittiin ja puolisoni menisi isälleni siivoamaan :). Ei voi. Miten lähtisin viemään tätä suhdetta tasapuolisempaan suuntaan, ja nakittaisin tasapuolisuuden nimissä vastaavasti omia, etänä hoituvia hommiani hänelle? Mitä ne voisi edes olla kun hän ei osaa mitään käytännöllistä? En viitsisi jättää edes pyykkejäni hänen pestäväkseen/pilattavakseen kun hän tulee kotiviikonlopulle. Miten saisin puhelinkeskusteluihimme jotain muuta kun toisen monologia?

Re: Balanssi parisuhteessa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.25 20:44:01

"Minulla ei ole työasioista puitavaa - ihan siksi että hän ei ymmärrä työtä mitä teen."

Luuletko, että mies puhuu sinulle työjuttuja koska haluaa sinun ymmärtävän niistä, vai haluaako hän vain kertoa juttujaan ihan tilanteesta riippumatta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.9.25 20:51:24

No ala pitää itsekin monologia. Vuorotellen sitä pidetään. Ala myös sanoa asioihin "Jaa-a, en osaa sanoa". Lakkaa olemasta tietotoimisto ja lakkaa tekemästä kaikki. Yleensä se menee niin, että se än hoidettavaksi asiat päätyy joka ensimmäisenä on sitä touhuamassa. Opettele jättäytymään taka-alalle ja olemaan pätemättä joka asiassa.

Päivämäärä:   28.9.25 21:04:50

Mä ymmärrän hänen työnsä aika hyvin yleisellä tasolla ja olen neuvonut ja tukenut PALJON.
Olen todellakin se meidän suhteen tietotoimisto ja IT tuki. Taka-alalle jättäytyminen voisi saada balanssia aikaan.. Mutta nyt mietin, että minkä oman homman voisin nakittaa tuolle vapaamatkustajalle? Sen lisäksi että saa hoitaa tuon anoppilan remontin etänä hoituvat asiat. Minä hoidan enää vain fyysistä läsnäoloa vaativat asiat. Enkä kohta enää niitäkään jos tästä vielä hitusen terveesti kyrsiinnyn.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.25 21:10:22

"Mä ymmärrän hänen työnsä aika hyvin yleisellä tasolla ja olen neuvonut ja tukenut PALJON."

Okei, mutta ymmärrät, että miehen ei tarvitse ymmärtää työstäsi mitään, että voit kertoa päivän tapahtumia, purkaa mieltäsi, kertoa hassuja tai ikäviä sattumuksia ja ylipäätään mitään?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.25 21:15:07

Miksi olet tuon miehen kanssa. Pärjäisin omillasi paremmin.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   28.9.25 21:15:14

Älä hoida enää mitään anoppilan asioita.

Lähettäjä: Aamu 
Päivämäärä:   28.9.25 21:19:46

Miksi ihmeessä olet tuollaisessa parisuhteessa?

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   28.9.25 21:24:46

Siellä on siis reissuhommia tehty niin kauan ettei enää tajuta mitä on ns normaali kotielämä. Miehillä menee tosi helposti tuohon. Jos on ylitöitä joita painaa niin heillä ei ole kohta mitään muuta kuin työ ja kotona ei tehdä enää yhtään mitään.

Sitten ihmetellään kun ei haarat olekaan kotona auki auliisti kun mies tulee kotona käväisemään. Toinen tekee kaiken siellä. Mies kyllä osaa käydä siellä vapaa-aikaa viettämässä jonka jäljet jättää sujuvasti toisten siivottavaksi.

Päivämäärä:   28.9.25 21:31:15

Olen parisuhteessa rakkaudesta. Mies on mahdottoman hauskaa seuraa lun hänellä on kotiviikonloppu. Minusta on mukavaa kun saan olla avuksi ja hoidan yhteiset jutut mielelläni - nyt vaan ollaan menty avuksi olemisen ylikuorman puolelle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.