Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten saada rohkeutta sanoa asiasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.9.25 11:05:00

Pomolle pitäisi mennä puhumaan ja se vaatisi itseltä itsevarmuutta ja rohkeutta sanoa jämäkästi oma asia mutta miten pystyn tähän..?

Olen valitettavasti luonteeltani ujo ja epävarma joten tähän asti olen jättänyt tälläiset asiat sanomatta ja ottanu tappion omaan piikkiin.

Tässä tarvitsisi pikku hiljaa saada sitä varmuutta itseen että pystyisi asiat hoitamaan kuin aikuinen.
Se ei helpota yhtään että pomo huokuu itsevarmuutta ja todella hyvä puhumaan ja yleensä saa tahtomansa.

Pari kertaa ollut tilanteessa kun olen jotain yrittänyt sanoa niin ääni värisee, posket punoittaa, sydän hakkasi ja olen hyvin epävarma niin tottakai vasta puoli tämän näkee ja aistii ja käyttää hyväksi.

Kellään vinkkejä siihen että olisin itsevarmempi tälläisissä tilanteissa?

Re: Miten saada rohkeutta sanoa asiasta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.25 11:11:01

Viesti kirjallisesti, sähköpostin kautta. Voit ajan kanssa kirjoittaa viestin ilman vastapuolen painostusta.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   28.9.25 11:13:58

Lähetä ensin sähköposti, jossa kerrot asiasi, ja samalla kirjoitat, että haluat tulla keskustelemaan asiasta lisää. Sitten kun menet, niin pomo tietää jo asiasi, eikä sun tarvitse kertoa sitä alusta saakka.

Jos voi jo arvata miten pomo suhtautuu ja mitä todennäköisesti vastaa, niin mieti tai kirjoita ihan ylös itsellesi omat mahdolliset vastauksesi. Ei tarvitse pelätä, että pää tyhjenee tapaamisessa täysin.

Päivämäärä:   28.9.25 11:14:17

Tämä sellainen asia mikä pitää kasvotusten sanoa meinaan en halua tehdä itsestäni yhtään enempää säälittävämmän oloista :D

Päivämäärä:   28.9.25 11:17:49

No joo tuolla tavalla tietysti voisi ensin laittaa viestiä ja sitten nähdä kasvotusten.
Mutta jotenkin se tilanne hermostuttaa että tiedän varta vasten että pomo tulee minua kuuntelemaan.

Ehkä hieman helpompi sellaisessa tilanteessa että sattumalta kun pomo tulee käymään niin siinä otan hänet sivuun ja sanon asiani.
Siinä myös itsellä tuo turvaa se että voin perääntyä mikäli oma mieli sellainen että en todellakaan halua asiaa ottaa esille. Vaan voi odottaa hieman parempaa hetkeä.
Tämä toki venyttää asian esille tuomista ja näin tässä onkin päässyt käymään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.9.25 11:19:17

Harjoittele ylipäätään itsevarmaa tapaa toimia muissa tilanteissa. Se voi olla vaikka kaupan kassalla tai muissa arkisissa tilanteissa kun kohtaat muita ihmisiä. Keskity omaan olemukseen, hyvä ryhti vaikuttaa jo henkiseen puoleen.

Voi aluksi tuntua tosi tyhmältä, mutta ennen pitkää huomaat vaikutukset.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.9.25 11:19:44

"Jos voi jo arvata miten pomo suhtautuu ja mitä todennäköisesti vastaa, niin mieti tai kirjoita ihan ylös itsellesi omat mahdolliset vastauksesi. Ei tarvitse pelätä, että pää tyhjenee tapaamisessa täysin."

Tämä on hyvä neuvo. Suhtaudu kuten työhaastatteluun, kirjoita ylös kysymykset tai kommentit mitä pomo todennäköisesti sanoo ja mieti niihin valmiit vastaukset.

Lähettäjä: boss 
Päivämäärä:   28.9.25 11:29:23

Lisäksi mieti mitä on pahinta mitä pomo voi sanoa? Ei? Maailma ei siihenkään kaadu, vaan elämä jatkuu ennallaan. Se pomokin on loppujen lopuksi vaan ihminen.

Olen itse oppinut pelkäämään eri asioiden esiin nostamista ja pyytämistä koska siitä on seurannut aina huudot tms. Siihenkin tottuu, ja lopulta ei enää välitä mitä joku p@skapää sanoo tai ajattelee minusta. Vähän on vielä työstämistä että opin siitä pois kokonaan pois tai olemaan välittämättä. Paras keino oppia olemaan pelkäämättä on vaan laittaa itseään niihin itselle vaikeisiin tilanteisiin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.9.25 12:08:33

Oletko raskaana?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.