Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitaja ei ostanut alkoholia

Lähettäjä: Disko 
Päivämäärä:   27.9.25 20:44:21

93v mummo asuu vanhainkodissa. Pyysi että hoitaja ostaisi kuohuvaa synttäreiden kunniaksi. Ei käynyt ostamassa. Itse asun 400km päässä niin hankala käydä ostamassa. Mikä juttu?

Re: Hoitaja ei ostanut alkoholia

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   27.9.25 20:46:46

Meillä ainakin käytiin omaisten pyynnöstä ilta myssyt ostamassa. Toki pieni yksikkö ja joku toi kun kävi kaupoilla. Sai siitä työaikaa jonkun tietyn määrän korvaukseksi. Eli riippuu varmaan yksiköstä.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   27.9.25 20:48:15

Varmaan L-positiivinen hoitaja

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.25 21:03:49

Eipä taida olla sallittua monessakaan yksikössä.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   27.9.25 21:03:58

Aika harvoista yksiköistä saa työajalla lähteä shoppailemaan, saati että siitä mitään korvausta saisi ( polttoaine- yms ) ja vielä useammin nimenomaan alkoholi- ja tupakkatuotteiden välittäminen asiakkaille on kiellettyä...
Omalla ajalla toki voi kaupassa käydä kenen tahansa puolesta, mutta onko oikein odottaa työntekijältä sitä?
Olisitte ennakoineet, synttärit tuskin yllärinä tuli...

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   27.9.25 21:06:49

Aika useilla sellainen lääkitys ettei alkoholia saa juoda. Mutta alkoholitonta voisi kyllä ostaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 21:09:35

En ottaisi kauhean vakavasti. Siihen voi olla syynä kuitenkin lääkitys tai ihan säännöt, ettei saa käydä ostamassa asiakkaan rahoilla tai varsinkaan alkoholia.

Päivämäärä:   27.9.25 21:10:28

Oisit pistäny woltilla tai jollain robotilla menemään :D

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   27.9.25 21:13:16

Alkkohoolia ei voi tilata kotiinkuljetuksella

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   27.9.25 21:15:28

No miten hoitaja perusteli kun asiallisesti häneltä syytä kysyit? Miksi et itse huolehtinut?

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   27.9.25 21:16:10

No ei sitä koko pulloa sille vanhukselle viety. Pullot on lääkekaapissa lääkevastaavan alla. Joku skumppalasi 93-vuotiaalle juhlapäivänä on aika pikku juttu.

Lähettäjä: Kippa 
Päivämäärä:   27.9.25 22:24:38

Ei ole hoitajan vastuulla hakea skumppaa vaan omaisten. Ihan sama kuinka kaukana omaiset asuu.
Hoitajalla ei ole lupa poistua työpaikalta hakemaan alkoholia. Eikä hoitajan tarvitse käyttää omaa vapaa-aikaansa eikä bensojaan työpaikan asukkaiden tarpeisiin.

Vai oliko tämä trolli koko juttu? Ei kukaan voi olla niin idiootti, että odottaa hoitajan hoitavan viinanhakureissun.

Lähettäjä: koska 
Päivämäärä:   27.9.25 22:25:37

93-vuotias ei tarvitse mitään alkoholia, ei skumppaa tai muutakaan.

Päivämäärä:   27.9.25 22:32:25

Täytyy kyllä sanoa, että eipä se kohtuuuton vaiva olisi vaikka seuraavana työpäivänä töihin mennessä käydä matkan varrelta hakemassa se skumppa. Eihän tässä ole kyse siitä, että jatkuvasti pitäisi ravata jonkun asukkaan ostoksia hakemassa, vaan erityistilaisuudesta. Ja juu, ei voi velvoittaa omall ajalla tällaista tekemään, mutta itse tekisin vaikka ei olekaan pakko. Ihan siksi, että se vanhus, jonka elämä laitoksessa ei tosiaan ole mitään kivaa, saisi jotain toivomaansa edes syntymäpäivänä. Olen itse ollut henkilökohtaisena avustajana ja olen aina välillä tuonut töihin tullessani kaupasta jotain sellaista, mitä avustettava toivoo, mutta mitä ei hänen asuinalueensa kaupoista saa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.25 22:34:27

"Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 27.9.25 21.13.16

Alkkohoolia ei voi tilata kotiinkuljetuksella"

Kohta voi.

Päivämäärä:   27.9.25 22:35:31

"93-vuotias ei tarvitse mitään alkoholia, ei skumppaa tai muutakaan."

Ei kukaan tarvitse alkoholia. Et sinäkään. Miksi sinullakaan siis olisi oikeus sitä saada jos vanhuksella ei ole?

Tässä ei myöskään ole kyse mistään juopottelusta vaan skumpasta syntymäpäivänä ja vanhus nyt sitä toivoo. Sinäkin tulet joskus vanhaksi. Kielletäänkö sitten sinultakin kaikki ja joku muu määrää, mitä saat haluta ja mitä tarvitset?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.25 22:49:59

Taas vaihteeksi hoitajien morkkausprovo. Aika väsynyttä settiä jo, keksi jotain uutta.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   27.9.25 22:53:19

Kyllä minä käyn asukkaiden asioilla silloin tällöin kun itse muutenkin kaupoilla liikun, ihan omalla ajallani ja omasta halustani.

Lähettäjä: Lääkäri 
Päivämäärä:   27.9.25 22:55:48

Mites muuten jos vanhus haluaa itse mennä kaupoille ssaako mennä vai onko vangittu sängyntolppaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.