Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kelan päätöksistä valittaminen?

Lähettäjä: Tähtönen 
Päivämäärä:   27.9.25 18:56:07

Olisiko kellään kokemuksia Kelan päätöksestä valittamisesta? Millä perustein? Ja ovatko valitukset menneet läpi?

Re: Kelan päätöksistä valittaminen?

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   27.9.25 19:04:37

Kävin lähimmän Kelan toimipisteessä pyytämässä apua, kun äitiyspäiväraha päätöksessä oli virhe. Seuraavassakin päätöksessä oli virhe ja kävin taas toimipisteessä. Kolmannella kerralla oli oikein. Jäin varhennetulle äitiyslomalle niin muistaakseni sen kanssa oli häikkää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 19:28:31

Monesti kannattaa hakea muutosta eikä valittaa koska paljon nopeampi käsittelyaika

Päivämäärä:   27.9.25 19:44:22

Minä valitin kerran kun olisi pitänyt maksaa etuuksia takaisin vaikka työkkäri oli tehnyt virheen. Kukaan ei uskonut että se menisi läpi kun joillekin muillekin oli sattunut samaa ja joutuivat silti maksamaan. Mutta minua onnisti, tosin olen kyllä erinomainen kirjoittamaan ja perusteluni olivat hyvät.

Lähettäjä: Tähtönen 
Päivämäärä:   27.9.25 19:48:49

Minulla mennytkin valitusaika umpeen asiasta, niin kannattaako siis tehdä uusi hakemus ennemmin kuin tosiaan alkaa taistella saako myöhässä valittaa...

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   27.9.25 19:50:39

Soita Kelaan ja kysy miten toimia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.9.25 20:43:31

Joskus oli asumistuki laskettu päin peesettä, valitus meni läpi kun itse tutkin tarpeeksi missä kohti se laskuvirhe oli tehty.

Päivämäärä:   27.9.25 20:46:14

Valitin joskus kun veivät tuen työkkärin mokan takia. Valituksen käsittely kesti yli vuoden, mutta kannatti valittaa sillä sain sitten sen reilun vuoden työttömyyskorvaukset kerralla jälkikäteen ja se oli ihan kiva summa se. Olin kyllä varma ettei sieltä mitään tule kun olin saanut toimeentulotukea koko ajan, mutta toisin kävi ja sen rahan turvin uskalsin sitten lähteä opiskelemaan ja työllistyinkin. Joten lopulta työkkärin moka olikin ihan hyvä asia :D

Mutta jos valitusaika on jo umpeutunut niin hyvin mahdollista etteivät ota asiaa edes käsittelyyn. Toki voit tehdä molemmatkin, sen valituksen ja uuden hakemuksen, valituksen käsittely kun voi kestää pitkään kuitenkin jos päättävät sen huomioida.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.