Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suvaitsemattomat suvaitsevaiset

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.9.25 13:41:43

Tässä taas tätä kysymystä...pohdin, että miksi juuri ne ihmiset, jotka paasaavat suvaisemisesta, ovat itse kaikkein suvaitsemattomimpia erilaisia mielipiteitä kohtaan?

Re: Suvaitsemattomat suvaitsevaiset

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.9.25 13:45:47

Niin ovat. Äänekkäimpiä ja suvaitsemattomimpia.

En tiedä mistä johtuu, että eivät näe omaa toimintaansa.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   27.9.25 13:48:11

Koska heillä on perusarvoja, joista ei voi joustaa. Ja näin kuuluu ollakin. Esimerkiksi ihmisten inhimillinen ja eläinten asiallinen kohtelu eivät ole arvo- tai neuvottelukysymyksiä. Niihin tulee sitoutua jokaisen.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   27.9.25 13:56:10

Tätä minäkin ihmettelen, esim. jos et osallistu prideen, niin sinua syrjitään. Tosi suvaitsevaista, kun ei ole edes priden vastustamisesta kyse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.25 14:19:20

Ai miksi se rakentamasi olkiukko on sellainen, jossa sen rakensit? Jaa-a, en kyllä yhtään osaa edes arvata.

Lähettäjä: Ei 
Päivämäärä:   27.9.25 14:50:10

Eivät he ole suvaitsevaisia, mutta on trendikästä omata tietynlaisia mielipiteitä!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 14:55:57

Niin siis, ovatko he suvaitsemattomia tosiaan KAIKKIA muita mielipiteitä kohtaan vai ennemminkin suvaitsemattomuutta kohtaan?

Googleta suvaitsevaisuusparadoksi.

Lähettäjä: Jouko 
Päivämäärä:   27.9.25 15:23:24

En minä kutsu itseäni suvaitsevaiseksi. Olen arvoliberaali, enkä voi sietää mm. erilaisten vähimmistöjen oikeuksien polkemista. Minulle ihmisoikeudet ja tasa-arvo eivät ole mielipideasia. Eikä siihen pitäisi edes tarvita mitään suvaitsevaisuutta.

Joku saattaa kutsua minua suvaitsevaiseksi, koska olen liberaali, mutta minä en sitä keksinyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 15:27:36

Onhan se toki sama asia olla suvaitsematta ihmistä kuin ihmisen mielipidettä. Vai onko?

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   27.9.25 15:40:43

Suvaitsevaisuusparadoksi. Ei esimerkiksi ihmisoikeuksien polkemista tulekaan suvaita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.