Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kahvihifistelijä - suosittele kahvimyllyä

Lähettäjä: Espresso 
Päivämäärä:   27.9.25 08:39:30

Onko täällä kahvihifistelijöitä, jotka jauhavat kahvipavut itse? Millaisia kahvimyllyjä teillä on käytössä? Espressoa keitän joten siihen sopivaa kahvia pitäisi jauhaa.

Joskus noita katselin ja valikoima huimasi päätä, joten löytyisikö sopiva helpommin jos jollain olisi suositella hyvää, mutta ei ehkä sitä kalleinta.

Re: Kahvihifistelijä - suosittele kahvimyllyä

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   27.9.25 08:41:54

Mulla on ollu käytössä joku kirppikseltä löytynyt mylly, saattoi olla tarkoitettu koristeeksi mutta kyllä sillä on saanut jotain jauhettuakin, tosin vain vähän kerrallaan.

Minua kiinnostaisikin onko täällä tietoa noiden vanhojen myllyjen kunnostamisesta, että miten niistä saisi toimivampia pelejä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 08:52:09

Mulla on ollut vuosia Sagen kahvimylly. Oli kyllä arvokas, ~250€, mutta toistaiseksi on myös ollut hintansa arvoinen. Itse tykkään tehdä erilaisia kahveja eri laitteissa, ja tuossa riittää tarpeeksi asteikkoa karkeasta hienoon. Minun espressokeittimeni tosin on "halpismallia", eikä vaadi kaikkein hienointa jauhatusta. Millainen keitin aloittajalla on?

Päivämäärä:   27.9.25 08:57:53

Mutteripannulla keitän kahvit.

Päivämäärä:   27.9.25 09:02:10

Pitäisi kokeilla kahvin uuttamista ja jos siihen ei ehkä tarvitse niin vimosen päälle olevaa kahvia niin selviäisiköhän jollain halpismyllyllä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.25 10:02:52

Mutteripannuun ei tarvita ihan espressotason jauhatusta, vaan vähän karkeampaa, mutta kuitenkin selvästi hienonpaa kuin suodatinjauhatus. Varmasti löytyy siis myös halvemmista malleista sopivia myllyjä, tosin itselläni ei ole niistä kokemusta niin en osaa auttaa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.9.25 10:11:12

Ihan ok voisi olla Wilfan Aroma -mylly. Hinta alle satasen, mutta jauhatusasteita on suht pätevästi. Ei espressohifistelijän tasolle, mutta aloittajalle voisi sopia ihan hyvin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.