Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi vanhemmat valittavat lapsistaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.9.25 12:36:02

Itse olen lapseton, mutta toivon kyllä saavani yhden lapsen. Ihmettelen kuitenkin kun varsinkin työkavereilta saa toistuvasti (varsinkin lomien jälkeen) kuulla lapsiperhearjen rankkuudesta, siitä miten tullaan töihin lepäämään ja miten on rankkaa. Ja näillä on yleensä 3-5 lasta. Kuka niitä on käskenyt tekemään kun on niin vastenmielistä ja rankkaa? Kai sen nyt aika pian jo huomaa taaperoaikana, että kannattaako lisää tehdä vai ei.

Ja kyllä, ymmärrän että myös kaikkein parhaimmat asiat voivat olla rankkoja aijoittain. Mutta kun tuntuu että se kurjuus ja rankkuus on se ainoa, mistä puhutaan. Ei nää oo esim. kertoneet miten oli ihana reissu lasten kanssa ja miten oli ihana viettää aikaa omien huipputyyppien seurassa. Ei, ei mitään sellaista. Mutta siitä kerrotaan miten eivät mene nukkumaan ja miten on vaikeaa sitä ja tätä.

Onko muut törmänneet tähän tai harrastatko itse tätä? Jos harrastat, niin kadutko oikeasti lapsiasi? Omaan korvaan ainakin kuulostaa aika kammottavalta ajatus, että haluaa töihin lepäämään ja koti (jonka kuuluisi olla se lepopaikka missä latautuu) onkin vain uuvuttava työmaa. Haluaisin kuulla enemmän positiivista vanhemmuuspuhetta.

Re: Miksi vanhemmat valittavat lapsistaan?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.9.25 12:39:04

Ei todellakaan. Jotkut voi hakea myös huomiota noilla jutuilla. Tietty nykyään paljon erityislapsia. Omat olivat perus lapsukaisia .ja ei ongelmaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.25 12:40:24

Ehkä nuo ihmiset valittaisivat joka tapauksessa jostain, oli lapsia tai ei. Kuulostaa hoitoalan työyhteisöltä. :)

Päivämäärä:   26.9.25 12:41:45

Oliskohan kyseessä vain sellaista yleisvalitusta tyyliin samaan malliin kuin valitetaan esim. säästä. Eli ei välttämättä ole kyse siitä että onpa elämä perseestä lapsien vuoksi.

Itse olen yh ja elämä on aivan hyvää ja lapsi ihana tyyppi.

Päivämäärä:   26.9.25 12:48:47

"Ei nää oo esim. kertoneet miten oli ihana reissu lasten kanssa ja miten oli ihana viettää aikaa omien huipputyyppien seurassa."

Hehkutatko sinä yleensä elämän ihanuutta? Hehkuttavatko muut?

Se kun ei yleensä ole tapana missään asiassa vaan yleensä nuristaan aina jostan. Taas sataa, pitää imuroida, autosta hajosi iskari, eläinlääkäriin meni taas 800e jnejne.

Päivämäärä:   26.9.25 12:51:30

Jeps, jos vaikka nurisen että autosta piti korjata jotain ja korjaamolla oli hidasta, ei se tarkoita sitä että vihaan autoani ja kadun sen hankkimista.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   26.9.25 12:57:52

Ja taaaas.

Päivämäärä:   26.9.25 12:59:21

"vaan yleensä nuristaan aina jostan. Taas sataa, pitää imuroida, autosta hajosi iskari, eläinlääkäriin meni taas 800e jnejne."

Ei tuollainen ole mitenkään tavallista. Jos mietin työyhteisöämme, niin yksikään ei harrasta tuollaista. Ehkä meillä siksi on hyvä työilmapiiri ja positiivinen henki.

Päivämäärä:   26.9.25 13:01:57

Tällä kertaa oli kuitenkin virkistävää, ettei aloittaja suuressa hyvyydessään hoida toisten lapsia.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   26.9.25 13:07:03

Miten näitä aloituksia on nykyään joka viikko?

Minulla on todellakin työpäivät rennompaa menoa, kuin kolmen lapsen kanssa kotona. Kotona on kivaa puuhata lasten kanssa. Toivutaan töistä. Töissä toivutaan sitten kotihommista.

Aika vähän sitä varsinaisesti kotona ehtii "ottaa rennosti".

Mutta en kadu lapsiani. Ne parhaat hetket on sen kaiken raadannan arvoisia.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   26.9.25 13:07:08

Eikö edelliseen ketjuun tullut mieleisiä vastauksia?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   26.9.25 13:08:18

Ja meillä töissä "valitetaan" säästä, eläinlääkärilaskuista, autoista jne jne. Lapsista välillä, puolisoista ei juurikaan.

Päivämäärä:   26.9.25 13:20:00

Seepran kommenttia odotellessa :D

Päivämäärä:   26.9.25 13:24:40

"Ei tuollainen ole mitenkään tavallista. Jos mietin työyhteisöämme, niin yksikään ei harrasta tuollaista. Ehkä meillä siksi on hyvä työilmapiiri ja positiivinen henki."

On se, ihan arkipäivää. Niin arkista ettet kiinnitä siihen edes huomiota joten kuvittelet ettei sitä tapahtuisi.
Ja sehän sitä positiivisuutta ja yhteenkuuluvuutta osaltaan luo kun saa nuristakin.

Päivämäärä:   26.9.25 13:28:07

"Niin arkista ettet kiinnitä siihen edes huomiota joten kuvittelet ettei sitä tapahtuisi"

Päinvastoin, jos kahvipöytään istuisi joku valittaja, niin se todellakin pistäisi silmään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.