Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksityiset vs ketjut, eläinlääkäriasemat

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.9.25 08:39:48

Ketjut ovat nostaneet hinnat pilviin.
Nyt on alettu taas perustaa yksityisiäkin ketjuja.
Mielelläni tukisin jälkimmäisiä mutta miksi ihmeessä jos tai kun hinnat ovat samat?
+ Ensimmäistä kertaa kun tällaista nyt käytin vuosien jälkeen niin pakko sanoa että ei ollut kovin hyvä kokemus.

Re: Yksityiset vs ketjut, eläinlääkäriasemat

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   26.9.25 08:42:57

Ketjut keräävät voittoa itselleen. Sama hammaslääkäreissä. Oma hammaslääkäri oli ketjussa töissä ja siirtyi omaan vastaan ottoon niin hinta putosi reilusti.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.9.25 08:58:33

En tajua miksi sen pitäisi olla just ketju? Itse ainakin käytän kahta eri yksityistä eläinlääkäriasemaa mitkä ei kuulu mihinkään ketjuun, riippuen kumpaan saa ajan. Onnistuu verikokeet, röntgenit ja leikkaukset ihan marsun virtsakivenpoistosta (haastava homma) isompien eläinten toimenpiteisiin. Ja jotkut asiat jopa puolet halvempaa kuin noilla ketjueläinlääkäriasemilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.9.25 09:08:01

Käytän siellä, mistä saan eläimelle sen tarvitsemaa hoitoa. Ketjuilla tahtoo olla paremmin laitteistoa, jos sellaiselle on tarvetta. Nykyisen koiran kanssa on toistaiseksi pärjätty hyvin kunnallisen eläinlääkärin palveluilla. Kerran käytin naapuri kaupungin eläinlääkärillä kun täällä oli hammashoitovehkeet rikki. Jos jotain isompaa tarvis niin sitten mennään isolle kirkolle, ja ketjun palveluihin koska niillä on ne vehkeet.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   26.9.25 09:36:59

Minä vaan ja hmm, ymmärtäisin kyllä tämän eron juurikin jos se näkyy hinnassa. Nyt maksoin ihan saman kuin ketjulle olisin maksanut.

Mutta totta, ns. yksityisellä rahat menee lekureille.
Eli, tämä ketjuista irtaantuminen ei olekaan vastalause karanneille hinnoille vaan siitä että ne rahat halutaan itselle. Tämä on toki ymmärrettävää mutta ei kohtuullista hintoja ja samat voitot siis kyseessä edelleen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.9.25 09:40:26

Isoissa ketjuissa osa rahoista menee ulkomaille. Kalliita koska monta kättä jakamassa rahaa.

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   26.9.25 10:44:15

Ketjut myös huoltavat laitteitaan. Itse kun työkseni korjaan eläinlääkäriasemien laitteita (anestesiakoneet, lämmittimet yms) niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Yksityisillä on vähän kutsuttu kasaan vuotavaa letkua ja ei haittaa jos tippalasluri ei tiputa oikeaa määrää kipulääkettä yms. Korjaukset maksavat, mutta itse haluaisin, että leikattava eläin saa tarvittava määrä kipulääkettä yms
(Samaa näkee myös ihmispuolella)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.