Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käyttäydyin lapsellisesti, pahoittelenko? (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.9.25 16:21:07

Mulla on ollut noin 5kk juttua miehen kanssa mutta ei sovittu seurustelusta ja tämä ollut molemmille ok. Miehellä ollut haasteita kertoa omista tunteistaan (tai niitä ei ole ollut, tiedäppä näistä) ja olen kokenut etten riitä ja ettei mun seuraa tarvii priorisoida. Ollaan käyty asiasta keskustelua paljonkin ja olen kertonut että tämä aiheuttaa hankalia tunteita mussa

Asutaan eri paikkakunnilla ja ei oltu nähty 3vko. Mulla ois ollu miehen paikkakunnalle menoa ja ehdotin tapaamista. Ensin vastaus oli että ei ole varma mitä tekee (vapaapäivä myös hänellä) ja sitten usean tunnin ingooraa aihetta ja saa lopulta sanottua ettei valitettavasti ehdi näkemään.

Mulla tämä meni aivan tunteisiin koska todennäköisesti meno ei ole ollut mitään pakollista vaan tyyliin urheilua kavereiden kanssa tms ja koin että ei paljoa mun seura kiinnosta kun 3vko jälkeenkään ei huvita nähdä. Koitin pari kertaa ton 3vko aikana sopia tapaamista mutta ei onnistunut hänen puoleltaan.

Kihisin aika raivosta ja kävi useita vaihtoehtoja mielessä. Päädyin kuitenkin lapselliseen ratkaisuun ja en enää vastannut mitään ja heitin estot päälle. Parin päivän rauhoittumisen jälkeen otin estot pois mutta ei ole hänestä enää kuulunut enkä itsekkään aio enää viestiä laittaa.

Meillä oli kuitenkin kivat 5kk ja en itse olisi halunnut että minut olisi ghostattu. Mietin että lähettäisin kirjeen jossa kerron miksi tein näin. Onko tämä aivan tuhoontuomittu idea ja saan hullun maineen? En haluaisi enää viestitellä koska tuntuu että se repii itseä vaan auki.

Re: Käyttäydyin lapsellisesti, pahoittelenko? (OM)

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   24.9.25 16:22:17

Kyllä mielestäni voit laittaa jonkun pahoittelun ja toivotella hyvää jatkoa.

Päivämäärä:   24.9.25 16:29:11

Laita kirje jossa kerrot, että sinua ei enää kiinnosta tapailla koska hän ei selvästikään halua samaa kuin sinä. Toivotte hyvää jatkoa. Tee lyhyt ja ytimekäs, ei se jaksa pitkää lukea kuitenkaan.

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   24.9.25 16:30:46

Naah anna olla, next.

Kyl sen tietää kun toista kiinnostaa, siinä vaiheessa ei tarvitse arvuutella. Ja yhtälailla tiedät nyt, että häntä ei kiinnostanut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.9.25 16:31:15

Ei tuossa kannata mitään kirjoittaa, koska mies ei selvästikään ole kiinnostunut jatkosta.

Lähettäjä: AMOR 
Päivämäärä:   24.9.25 16:32:14

Miehellä tyttöystävän kanssa menoa. Vapaita miehiä on pilvin pimein.

Päivämäärä:   24.9.25 16:36:49

No mitä helkkaria nyt. Te ETTE SEURUSTELLEET eli toisin sanoen teillä EI OLLUT VELVOLLISUUKSIA puoleen eikä toiseen. Eihän tuossa tapahtunut mitään väärää - mies ei halunnut nähdä, hänellä ei siihen tosiaan ollut minkäänlaisia velvollisuuksia. Sulla on oikeus ärsyyntyä siitä, mutta sitten taas tavallaan ei, koska te ette yhäkään seurustelleet.

Tietkö mitä? Mies tuskin edes on niitä estoja huomannut, sitä vaan ei enää kiinnosta sun seura ja on mielissään, että vihdoin tämän ymmärsit. Se, ettei mies halunnut nähdä kertoo siitä, että häntä ei tosiaan enää vaan kiinnostanut. Todennäköisesti hän on nyt jo siinä uskossa, että teidän juttu on ohi. En todellakaan enää ottaisi yhteyttä, kertoo vaan siitä että epätoivoisesti roikut tässä miehessä.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.9.25 16:37:14

No ei todella mitään lapsellisia kirjeitä, annat olla ihan kuten mieskin on antanut olla !

Päivämäärä:   24.9.25 16:39:29

Joo lopeta heti. Teidän juttu oli ja meni. Teidän tapailu loppui aika selkeästi kun toinen ei viikkoihin halunnut nähdä. Miksi et usko sitä? Te kun tosiaan VAIN tapailitte ja kun seuraavaa tapailukertaa ei enää tullut, niin tapailunne on tullut yksinkertaisesti päätökseen. Naurettavaa laittaa jotain kirjeitä ja vinkumisia ja selityksiä perään. Anna olla ja leuka pystyyn.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   24.9.25 16:40:51

Ei kannata nolata itseä enää yhtään enempää. Aikamoisia vaatimuksia ja kuvitelmia sinulla ollut pelkästä tapailemisesta.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   24.9.25 16:44:18

Anna olla. Trust me.

Päivämäärä:   24.9.25 16:51:14

Kannattaa antaa vain olla. Jos mies haluaisi nähdä sinua niin hän olisi ajat sitten jo järjestänyt asian niin että voi nähdä sinua säännöllisesti. Voit kirjoittaa sen kirjeen mutta polta se, äläkä lähetä.

Minun mies on alusta asti lähettänyt minulle kuvakaappaukset työvuoroista, koska meillä on vähän välimatkaa ja nähnyt vaivaa sen eteen että hakee minut junalta kun menen hänen luokseen ettei minun tarvitse ottaa vielä bussia lisäksi. Aina on tarjolla ruokaa ja viiniä kun menen sinne. En saa myöskään koskaan tiskata itse ja aamupalaksi hän tekee minulle aina munakkaan haluamallani tavalla.

Jos miestä oikeasti kiinnostaa niin sen kyllä huomaa.

Päivämäärä:   24.9.25 17:03:17

Unohda mies ja siirry eteenpäin. Selittelyt todennäköisesti ei voisi vähempää kiinnostaa miestä, koska kaikesta päätellen häntä ei ole enää pitkään aikaan kiinnostanut tavata, eikä hän ole laittamiasi estoja edes huomannut.

Päivämäärä:   24.9.25 17:05:13

Luultavasti tyyppi ei estoa edes huomannut, ja on joka tapauksessa helpottunut. Älä nyt hitossa enää ota yhteyttä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.9.25 17:07:04

"Mulla tämä meni aivan tunteisiin koska todennäköisesti meno ei ole ollut mitään pakollista vaan tyyliin urheilua kavereiden kanssa."

Niin mitä sitten vaikka olisikin ollut? Opettele jatkossa erottamaan tapailu- ja seurustelusuhteen erot. Sinä olet kuvitellut selkeästi, että te seurustelette. Tapailusuhteessa tapaillaan silloin kun huvittaa eikä olla tilivelvollisia toiselle. Juuri kuten mies on toiminut.

Päivämäärä:   24.9.25 17:09:58

Kiitos vastauksista. Olen ollut deittailuelämässä viimeksi 12v sitten ja oon selkeesti liian naiivina lähtenyt tähän kertakäyttödeittailun maailmaan.

Jotenkin asetan itteni liian toisen asemaan ja mietin etten itse haluaisi tulla ghostatuksi. Miehen kanssa myös sovittiin alkuvaiheessa että kumpikin sanoisi kun ei enää kiinnosta. Mutta täytynee uskoa ettei toista enää kiinnostanut ja leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.

Päivämäärä:   24.9.25 17:18:50

Siis mikä sinua estää laittamasta miehelle viestiä, että tämä oli nyt tässä, jatkat etsimään muunlaista suhdetta? Tässähän on kaikki mennyt juuri kuten on sovittu, ette ole seurustelleet vaan olette tapailleet kun sattuu sopimaan. Sinulle olisi sopinut tavata enemmän kuin miehelle, joten koska kuviot ei sovi yksiin, jatkatte erillänne.

Se vasta lapsellista olisikin että oman väärinymmärryksesi jälkeen vielä ghostaat miehen.

Päivämäärä:   24.9.25 17:21:24

"Jotenkin asetan itteni liian toisen asemaan ja mietin etten itse haluaisi tulla ghostatuksi."

Siis mieshän ghostas sut jo aikaa sitten ja sä et ymmärrä...

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   24.9.25 17:53:59

Ei kannata laittaa mitään, älä laita. Mies ei tosiaan ole välttämättä edes huomannut koko estoa. Jos mies ottaa vielä yhteyttä, niin vastaa lyhyellä viestillä jotain että varmaan parempi, ettette enää tapaa, kun yhteisen ajan löytäminen tuntui niin hankalalta. Mies ei ole kiinnostunut sinusta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   24.9.25 17:55:59

"Siis mikä sinua estää laittamasta miehelle viestiä, että tämä oli nyt tässä, jatkat etsimään muunlaista suhdetta? Tässähän on kaikki mennyt juuri kuten on sovittu, ette ole seurustelleet vaan olette tapailleet kun sattuu sopimaan. Sinulle olisi sopinut tavata enemmän kuin miehelle, joten koska kuviot ei sovi yksiin, jatkatte erillänne."

Siis mitä :D Se mieshän tässä on jo ghostannut ja on aivan ilmiselvää, ettei häntä kiinnosta. Tuollaiselle ei todellakaan tarvitse laittaa mitään viestiä enää tässä vaiheessa.

Aloittaja, pää pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä :) On niitä hyviäkin miehiä vielä, ja monet osaavat jopa puhua. Kannattaa vaan heti sivuuttaa kaikki tuollaiset "en osaa puhua omista tunteistani" -miehet.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   24.9.25 18:19:06

Et käyttäytynyt lapsellisesti. On aivan ok ottaa etäisyyttä, kun selvästi näkee, ettei toista kiinnosta. Jos ette olleet nähneet kolmeen viikkoon ja jokin kaveriurheilu menee tapaamisenne edelle, eikä tyyppi myöskään ehdota mitään muuta ajankohtaa tapaamiselle, kyllä se oli siinä.

Jos estot auttavat retkahtamasta tähän uudestaan, säilytä estot. Uutta matoa koukkuun.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   24.9.25 18:23:14

Mies tapaili, sinä seurustellut kerran olet tunteistakin halunnu puhua. Mies ei ole sinusta enää viikkoihin ollu kiinnostunu niin anna olla jo.

Päivämäärä:   24.9.25 18:28:54

Vaivaakö käytöksesi sinua? Jos kyllä, kannattaa pahoitella. Se on minusta suoraselkäisen ihmisen teko.

Kannattaa tosin miettiä onko se pahoittelu aito pahoittelu, vai onko se vaan yritys palata keskusteluyhteyksiin.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   24.9.25 18:47:56

Unohda mies ja mene eteenpäin.....

Päivämäärä:   24.9.25 18:51:43

” Kannattaa tosin miettiä onko se pahoittelu aito pahoittelu, vai onko se vaan yritys palata keskusteluyhteyksiin”

Aivan varmasti yritys palauttaa keskustelunyhteys. Ja koska mies on kaikin tavoin tehnyt jo selväksi, että seura ei kiinnosta niin älä enää laita viestiä. Uutta matoa koukkuun.

Lähettäjä: auh 
Päivämäärä:   24.9.25 19:08:12

"Tietkö mitä? Mies tuskin edes on niitä estoja huomannut"

Tämä. Jos oman itsesi takia haluat laittaa jonkun viestin, niin laita. Mutta sitten eteenpäin ja parempaa suhdetta etsimään.

Päivämäärä:   24.9.25 19:30:09

Tästä tulee mieleen oma etätapailu, kun mun kanssa ei voinut tavata, koska oli luvannut mennä veljensä kanssa koirapuistoon. Veli siis asui siinä 500 metrin päässä. Minä tiesin, että homma oli jo taputeltu, mutta halusin kuulla siltä selkärangattomalta vätykseltä, että tämä oli tässä. Sai se sen lopulta puristettua itsestään ulos, mutta piti vielä pehmitellä että kyllä että olisi kiva vielä kuitenkin joskus tavata lounaalla tai kahvilla. Tiesin jo siinä, että kunhan huvikseen lörpöttelee, ei ole kahvikutsuja tulossa, enkä kyllä ole menossa. Kumpikin tiesi, että kyseessä ei ole mikään vuosituhannen rakkaustarina niin kuinka vaikeaa voi olla suoraan sanominen, että tämä oli tässä. Ennemmin tuollaista ihme venkulointia ja muiden kiireiden keksimistä.

Lähettäjä: mina 
Päivämäärä:   24.9.25 20:10:09

Mitä sinä siis ajattelit pyytää anteeksi? Sitä, että miestä ei sinun seurasi kiinnosta ja hän ghostasi sinut? Hän ei edes huomannut, että olit estänyt hänet pariksi päiväksi joten mikä oli se ongelma?

Päivämäärä:   24.9.25 20:21:53

Ei missään nimessä mitään kirjettä.

Kovasti selität itsellesi että pitää sääliä tätä miestä kun hänellä niin vaikeaa tämä tunteista puhuminen voi raukkamiesparka kun sellainen vamma on. Ei.

Mies lurittaisi rakkausrunoja päällään seisoen jos hän oikeasti sinut haluaisi. Mutta hän ei halua. Sinulta on saanut seksiä ja seuraa. Nämä asiat kiinnostivat häntä ja nimenomaan hänen aikataulujensa mukaan.

Sinä et kiinnosta häntä.
Se on kova paikka niellä, olet ehtinyt kiintyä niinkuin naiset yleensä aina seksiä harrastaessa kiintyy mutta miehillä erittyy eri hormonit.

Älä nolaa itseäsi ja lähetä mitään kirjettä.
Sen sijaan kasvata vahva itsetunto ja vahvista rajojasi.
Älä lähde mukaan tällaisiin puolivillaisiin seksisuhteisiin jossa olet miehelle hetken hauskuus.

Päivämäärä:   24.9.25 20:24:45

Mulla tulee kuva, että sinä olet ihastunut mieheen ja haluat tehdä kaikkesi, että suhteesta tulee jotain. Suutut kyllä, mutta saman tien tunnet normaalista ja täysin aiheellisesta reaktiostasi katumusta ja syyllisyyttä ja haluat hyvitellä.

Varo kenen kanssa alat suhteeseen. Näen sun käytösmallisi todella vaarallisena, kun törmäät vielä sopivasti itsekkääseen mieheen, joka ottaa nää sun hyvittelyt vastaan ja syyllistää sua vielä vähän lisää. Mahdollisesti kääntää vielä koko homman niin, että hänen kylmyytensä on sun vihastuneiden reaktioiden syytä.

Opettele laittamaan rajat.

Sillä ei ole MITÄÄN väliä seurusteletteko, tapailetteko vai oletteko naimisissa. Sun ei tarvitse suuttua välinpitämättömästä käytöksestä. Sun tarvitsee vain uskoa, mitä se kertoo sinulle. Se ei kerro sinusta. Se kertoo siitä toisesta ihmisestä. Usko se.

Sulla on oikeus laittaa rajat ja päättää millaisissa ihmissuhteissa olet. Se, että päätät rajata jonkun sinua loukanneen ja sinua huonosti ja välinpitämättömästi kohdelleen ihmisen ulos sun elämästä ei ole asia, josta sun tarvitsisi kantaa syyllisyyttä, pyydellä anteeksi tai hyvitellä tai selitellä.

On aivan eri ghostata henkilö, jos hän olisi ollut innoissaan ottamaan sua kylään ja näkemään ja sitten olisit vain yhtäkkiä estänyt. Se ei oikein ole ghostaamista, että kun toinen on kertonut hyvinkin ilmiselvästi ettei häntä kiinnosta tapaaminen, et enää pidä yhteyttä. Se on pikemminkin ihan luonnollinen reaktio.

Sinä et haluaisi, että sinua estettäisi ja "ghostattaisi", mutta toimisitko sinä kuten mies?

Päivämäärä:   24.9.25 20:38:38

"Sulla on oikeus laittaa rajat ja päättää millaisissa ihmissuhteissa olet. Se, että päätät rajata jonkun sinua loukanneen ja sinua huonosti ja välinpitämättömästi kohdelleen ihmisen ulos sun elämästä ei ole asia, josta sun tarvitsisi kantaa syyllisyyttä, pyydellä anteeksi tai hyvitellä tai selitellä."

Tämä. Naiset ajattelevat ihan hirveästi sitä, että miehelle ei vain tulisi paha mieli. Sen sijaan miehet ihan yleisesti joko tahallaan loukkaavat tai ovat äärettömän itsekkäitä ja välinpitämättömiä, eivätkä uhraa ajatustakaan sille miltä heidän käytöksensä naisista tuntuu.

Et ole tälle miehelle mitään velkaa.

Lähettäjä: parasta 
Päivämäärä:   24.9.25 20:49:05

Laitat estot takaisin päälle ja annat asian olla. Ei se tuosta enää mitenkään paremmaksi muutu, samaa kuin märkivän haavan kaivelu.

Päivämäärä:   24.9.25 21:17:00

Noniin aloittaja täällä. Kiitos kun toimitte järjen äänenä, mulla ei oo velvollisuutta selitellä tai rikkoa enää mun rajoja. En laita kirjettä mutta laitoin normaalin tekstiviestin: Moi! Kiitos kivoista hetkistä ja kaikkea hyvää tulevaan. Moikataan jos tavataan!

Estot meni takaisin päälle ja nyt koen että oon omalta osaltani päättänyt jutun asiallisesti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.25 22:32:50

Miks pitää olla estot päällä? Se on mun mielestä lapsellista eikä kerro siitä että olet aikuismaisesti käsitellyt asian. Estot ymmärrän jos joku häiriköi. Ja tuommoset estot on vaan itsensä kiusaamista, mietit koko ajan että mitä jos tyyppi yrittäisikin pyytää anteeksi ja sanoisi että kaikki on suurta väärinymmärrystä. Kun ei ole estoja, ei tarvi tätä pohtia. Jos jotai viestejä tulee niin aikuismaisesti arvioit ne viestit ja jätät vastaamatta mikäli kyseessä on selkeitä tekosyitä ja selittelyä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.9.25 22:35:53

Mulla yks tindetyyppi lemppasi mut vähän epäkohteliaasti. Oli facessakin kaveri. Aikani toivoin että ottaisi yhteyttä. Mutta kun siitä ei kuulunut mitään jäin vaan tarkkailemaan sen touhuja. Ajan saatossa facen perusteella totesin tyypin vähän noloksi ja ihastus laimeni. Kun tarpeeks oli vettä virrannut, poistin tyypin eikä hän enää herätä minussa mitään tunteita

Päivämäärä:   24.9.25 22:36:35

En mäkään ymmärrä näitä estoja, nyt se aloittaja vaan miettii (toivoo) että mitä jos mies onkin ottanut yhteyttä tuona aikana. :D

Päivämäärä:   25.9.25 00:19:16

Esto on ok, jos se helpottaa itseä pääsemään asiasta yli. Eli siinä ei ole mitään väärää tai huonoa. On myös aikuismaista ja kypsää tunnistaa omat rajansa ja heikkoutensa siinä missä ne menee. Toki jotenkin ideaalitilanne on, että heti eron jälkeen voi suhtautua asiallisesti ja osaa pysyä päätöksessään jne. jne. Mutta jos tää ei oo tilanne, niin on vain fiksua tunnistaa se ja toimia sitten sen mukaan. On parempi laittaa estot päälle kuin palata huonosti kohtelevan tyypin luokse.

Lähettäjä: Kieliside 
Päivämäärä:   25.9.25 00:28:49

Koska olette aikuisia ystäviä, kannustan laittamaan ystävällismielisen hyvää jatkoa -jäähyväisviestin. Sen jälkeen asia ei enää vaivaa sinua ja on mukavampi jatkaa eteenpäin.

Päivämäärä:   25.9.25 00:29:29

Piti kirjoittaa aikuisia ihmisiä.

Päivämäärä:   25.9.25 00:31:34

Ja nyt kun luin koko ketjun, niin aloittaja olikin laittanut kivan viestin tyypille :)

Päivämäärä:   25.9.25 00:36:02

Et tienkään, vaan väännät koko homman miehen syyksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.