Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mielipiteitä, uusioperhe kuvio

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.9.25 20:17:15

Olen ollut useamman vuoden yhdessä miehen kanssa jolla on lapsi. Myös minulla on omia lapsia, yhteisiä ei ole.
Viimeaikoina miehen lapsi on alkanut puhua minulle ja minun lapsille todella rumasti. Mm. Ette ole tervetulleita tänne meille, mun isi ei rakasta teitä ja ette ole meille rakkaita jne., nyt lähdette heti pois minun kotoa.
Tänään sama kuvio kun olimme heille menossa yöksi.
Oma 5v alkoi itkeä näistä puheista, he sanovat miestäni isiksi ja tällainen sai hänet kovin pahalle mielelle.
Päätin lähteä kotiin ja nyt mies suuttui minulle.
Tuli vain viesti, hyvää loppuviikkoa. Mihinkään muuhun ei mitään kommenttia.

Hän ei millään lailla siinä tilanteessa puuttunut puheeseen.
Kumpi on tässä asiassa väärässä. Minä siksi että lähdin lasteni kanssa kotiin, vai hän ettei puuttunut puheeseen ja vielä suuttui kaiken päälle

Re: Mielipiteitä, uusioperhe kuvio

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.25 20:40:47

No onhan se ihan selvä, että miehen olisi noihin puheisiin pitänyt puuttua. Ei taida olla sopiva kumppani uusperhekuvioon.

Minkä ikäinen puolison lapsi on?

Päivämäärä:   23.9.25 20:49:46

Kuulostaa tosiaan siltä, että mies ei ole sopiva tällaiseen uusperheeseen. Hän myös laiminlyö vanhemman velvollisuuden puuttua lapsen muita loukkaavaan käytökseen. Vaikka tällainen uusperhe voi olla lapselle vaikeita tunteita aiheuttava asia niin niitä tunteita ei voi käsitellä haukkumalla muita noin. Miehen olisi pitänyt puhua tästä lapsensa kanssa.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   23.9.25 20:55:32

??, sinä teit oikein! Juuri noin pitää toimia. Miehiä jotka huolehtivat omista ja kumppanin lapsista on olemassa, joten unohda kyseinen tapaus.

Päivämäärä:   23.9.25 21:37:14

Minkä ikäisiä lapsia??

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   23.9.25 21:38:06

Minkä ikäinen lapsi ? Ilmeisesti kovin kateellinen isästään. Saako hän viettää isänsä kanssa omaa aikaa ?
Mutta miehen pitäisi tietty kasvattaa lasta eikä sallia tuollaista käytöstä. Asiat pitäisi tietty keskustella selviksi . Ovet paukkuen lähtö tietty suututtaa miestä mutta tietty jos hän ei ole yrittänyt saada lasta lopettamaan rumia puheita niin ymmärrettävää.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.9.25 21:42:10

Pisteet siitä että olette säilyttäneet omat asuntonne. Uusioperhekuviot toimivat harvoin, ja siinä kohtaa kun tulee kunnon törmäys niin on hyvä että molemmilla aikuisilla on oma kämppä.

Lähettäjä: never 
Päivämäärä:   23.9.25 21:45:24

Heti kun näen otsikossa sanan "uusioperhe" niin vastaukseni on aloitusta lukematta EI.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   23.9.25 21:48:13

Ette mikään uusperhe ole kun kummallakin omat asunnot. Mikdi annat lastesi kutsua miestä isäksi?
En ihmettele mihen lapsen käytöstä tuntee teidät kilpailijoiksi omasta isästään etenkin kun lapsesi hielä kutsuvat miesystävääsi isäksi. Lapsella on oikeus kertoa tunteistaan. Eikä miehen lapsen ole pakko edrs tykätä lapsestasi, kemiat eivät toimi.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   23.9.25 21:51:20

Miksi teillä ei ole keskusteltu yhdessä siitä miten toimitaan lapsen haastavan käytöksen kanssa kun se on jo jonkun aikaa jatkunut? Heti jos toisella on mitään ongelmaa lapsen kanssa, pitäisi myös yhdessä sopia miten sen kanssa toimitaan.

Lähettäjä: muumi 
Päivämäärä:   23.9.25 22:34:17

Mies ei ole kypsä tuohon kuvioon. Ennenkuin ongelmat kasvavat tosi isoiksi, sun on paras erota siitä.

Päivämäärä:   23.9.25 22:37:34

Mieshän myös laiminlyö omaa lastaan siinä ettei ota asiaa puheeksi. Ilmeisesti miehen lapsella on vaikeuksia hyväksyä tätä kuviota ja miehen pitäisi käsitellä asiaa hänen kanssaan sen sijaan, että jättää lapsen yksin näiden tunteiden kanssa.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   23.9.25 23:04:05

Miksi lapsesi puhuvat miesystävästäsi isänä? Se varmasti tuntuu hänen omasta lapsestaan ikävältä. Mutta ihan oikein toimit. Miehen pitää puuttua lapsensa huonoon käytökseen. Toki pitää myös ymmärtää lapsen mustasukkaisuus isästään, kun ei hänen kanssaan jatkuvasti asu. Varmasti ikävää jakaa hänet toisten lasten kanssa ja nämä vielä kutsuvat häntä isäksikin ja mahdollisesti viettävät enemmän aikaakin isän kanssa kuin hän.

Päivämäärä:   23.9.25 23:40:00

Siis eikö mies ole jo aikaisemmin puuttunut oman lapsensa käytökseen, että tuollaisia ei puhuta? Eikä tehnyt sitä nytkään? Ei tukenut lastaan selkeästi lapselle vaikeassa tilanteessa? Lapsen isä vaikuttaa olevan se ongelma, jos antaa tuollaisten asioiden olla.

Aloittaja teki oikein viedessään omat lapsensa pois tuollaisesta. Miehen kanssa vakava keskustelu lasten kasvatuksesta olisi paikallaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.