Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miestä ärsyttää somenkäyttöni kun erilaista

Lähettäjä: kuin hänellä 
Päivämäärä:   23.9.25 14:22:57

Seuraan somessa asioita ja aiheita, en ihmisiä siinä mielessä että ainoa anti on kuvat omasta naamasta, vaatteista, veskoista, meikeistä, biletyksestä, matkustelusta, sisustamisesta ja ruoka-annoksista. Koska ollaan hooteenetissä niin laitetaan se pakollinen, että jokainen saa toki seurata mitä haluaa ja mikä kiinnostaa, myös tuollaista sisältöä, mutta samoin saa olla seuraamatta jos ei kiinnosta enkä minä ihmettele, miksi kaikki eivät ole kiinnostuneista samoista aiheista kuin minä.

Sitä kuitenkin ihmettelen, miksi on tavallaan henkilökohtaiseksi koettava ongelma, tässä tapauksessa miehelle, ettei kaikki ole kiinnostuneita samoista aiheista. Miestä kovasti ärsyttää, etten seuraa juurikin alussa mainittujen kaltaisia naisia somessa. Kun kysyin, seuraatko sinä poppanankudontatilejä, niin ei tietenkään "kun ei kiinnosta". Selvä. Entä seuraatko tilejä, joissa miehet kuvaavat omaa naamaansa, esittelevät uusia vaatteitaan ja hiustyylejään ja kuvailevat ravintola-annoksiaan. Ei tietenkään, "kun ei sellanen kiinnosta ja miksi mä miehenä miesten kuvia katselisin". Täh? No miksi MINÄ naisena olisin kiinnostunut katselemaan naisten naamakuvia, poseerauksia ja mekkoja tai mitään muutakaan sisältöä, joka ei MINUA kiinnosta? Kuulemma se on ihan eri asia naisen katsella toisten naisten kuvia ja ärsyttää riidanhaluksi asti kun en seuraa edes julkimonaisia. Muuta perustelua en saanut kuin että ärsyttää.

Mikä siinä voi ärsyttää? En ole puuttunut hänen somenkäyttöönsä enkä kytännyt mitä seuraa kuten en muutenkaan ole kiinnostunut puhelimestaan, jokainen seuratkoon mitä haluaa. Erityisen käsittämätöntä on, miksi naisten suorastaan pitäisi katsella muiden naisten "hömppä"tilejä, mutta mies katselemassa toisten miesten kuvia on ihan kummallinen ajatus edes kysyä. Mitä minä en nyt ymmärrä ja miksi miehen tekisi tyytyväiseksi jos alkaisin itseäni kiinnostavan arrastus- ja asiasomen sijaan seurata ei-kiinnostavia naisten meikki-, vaate- ja annoskuvia ilman muuta sisältöä? Eihän mies itsekään seuraa mitään, mikä ei kiinnosta.

Re: Miestä ärsyttää somenkäyttöni kun erilaista

Lähettäjä: Se 
Päivämäärä:   23.9.25 14:37:35

No kun se itse seuraa somessa naisia, joiden tileillä on vain ns. ulkonäkösisältöä ja haluaa sille aloittajan hyväksynnän koska kokee sen olevan jotenkin ei-hyväksyttävää parisuhteessa. Tämä hyväksyntä olisi hänen mielestään se, että aloittajakin katselisi samanlaisia tilejä, jolloin se ei olisi "noloa".

Tuo on kyllä hauska, että nainen katselemassa muiden naisten bikinikuvia on jees ja oletus, mutta mies katselemassa muita miehiä paidatta kalsareissa on ehdoton ei ja miksi mies nyt sellaisia katselisi-pöyristyminen :D

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   23.9.25 14:49:20

Vaihtoehto 1: Seuraamasi sisältö on jotain minkä kokee uhkaksi jollain tavalla itselleen joko kumppaninasi tai miehenä, kenties seuraat jotain perinteisesti miesten harrastuksina pidettyä sisältöä ja alan aktiiviharrastajia kuten vaikka moottorikelkkailua.

Vaihtoehto 2: Miehellä on mielessään joku ideaali siitä millainen naisen kuuluisi olla, ja sitä sitten yritetään toteuttaa. Ilmeisesti olette aika nuoria. Vastaavana esimerkkinä omasta elämästäni aikoinaan kun mies halusi mm. että kävisin marjastamassa, tekisin hilloja ja mehuja, säilöisin, leipoisin, virkkaisin jne. mitkä eivät ole mun juttuja. Mies ei kuitenkaan itsekään halunnut noita juttuja tehdä, vaan juuri mun olisi pitänyt ne tehdä koska olen nainen...

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.9.25 14:50:04

Mitähän AP:n mies tuumaisi, jos AP kertoisi seuraavansa tilejä, joissa miehet kuvaavat omaa naamaansa, esittelevät uusia vaatteitaan ja hiustyylejään ja kuvailevat ravintola-annoksiaan. Tai tyrkyttävät (puoli)alastonta kroppaansa. Hmm...

Lähettäjä: tai 
Päivämäärä:   23.9.25 15:01:11

Onko aloittajan mies jotenkin nettiriippuvainen?

Itsellä oli eksä, keski-ikäinen mies, jonka mielestä mitään ei olisi saanut tehdä muuten kuin netissä tai muuten diginä. Käsittämätön riita eräällä kauppareissullakin kun minulle oli kertynyt paljon kolikoita, jotka käytin kaupan kassalla ongelmitta. Olisi kuulemma pitänyt talletta ne talletusautomaatilla tilille ja sitten maksaa kortilla kun on noloa ja vanhanaikaista maksaa käteisellä ja kaikki jonossa kuulemma kiinnitti huomiota että olen jotenkin outo kun en maksanut kortilla tai luurilla. Siis sen lyhyen kassallamaksun sijaan olisi pitänyt tusata minuuttikaupalla talletusautomaatilla, jotta olisi saanut samat kolikot tilille. Samoin ajanvaraukset olisi pitänyt ehdottomasti tehdä netissä, ei missään tapauksessa soittamalla, kuten myös sellaiset hankinnat joissa haluaa kysyä aspalta lisätietoja tai eri vaihtoehtoja. Mitään palvelua ei hänen mielestään tarvinnut tarjota missään muussa muodossa kuin netissä ja diginä. Kaikilla on kuulemma netti ja älyluuri ja kaikki osaavat käyttää kaikkia mahdollisia sovelluksia ja sivustoja. Tämä oli jollakin tavalla nettiriippuvainen, netistä otettiin mielipiteet, haluamiset ja naisihanne, omia mielipiteitä ei oikein vaikuttanut olevan.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.9.25 15:02:35

Mitähän ap nmies tuumaisi kun kävisi selville että ap postaa hötölään ällö nimimerkillä vrk ympäri.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   23.9.25 15:07:04

"Mitähän AP:n mies tuumaisi, jos AP kertoisi seuraavansa tilejä, joissa miehet kuvaavat omaa naamaansa, esittelevät uusia vaatteitaan ja hiustyylejään ja kuvailevat ravintola-annoksiaan. Tai tyrkyttävät (puoli)alastonta kroppaansa."

Ja vaatisi, että miehenkin pitää katsella samanlaisia miesten tilejä ja kuvia. Jaa niin, mutta ei sellaista sovi vaatia kun ei se kiinnosta sitä ja sehän on itsekin mies. Sama perustelu ei kuitenkaan olekaan kelvollinen ap:n kohdalla.

Miesten logiikka on kyllä usein erikoinen......

Lähettäjä: Dff 
Päivämäärä:   23.9.25 15:10:24

Onpas typerä mies. Itsekään en tykkää katsella mitään tyrkkykuvia. Muutama kaveri sellaisia postaa, blokkasin niin etten näe niitä (ovat silti edelleen kaverilistalla).

Myöskään en osta vaatteita, joiden mainostuksessa käytetään tyrkkyilyä. Sellainen on yleistynyt hevosalalla. Jos brändillä ei ole muuta tarjottavaa kuin jonkun p€rse niin en todellakaan osta.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   23.9.25 15:30:55

Aikuinen kaveri ei ole somessa ja sen mies veetuilee siitä. Luultavasti tuollaisessa on syynä oman somenkäytön kokeminen jotenkin sopimattomaksi ja siksi se jos toinen ei tee samaa (aloituksessa ap), tuntuu siltä kuin se toinen arvostelisi, vaikka ei sanoisi mitään.

Onko some ja varsinkin insta tuoneet parisuhteisiin mitään erityisen hyvää, ainakin keskustelupalstoilla on paljon aloituksia aiheesta kuinka se vääristää käsityksiä ulkonäöstä, siitä mikä on normaalia ja aiheuttaa jopa vertailua, jonka tottakai irl nainen ns. häviää kun ei ole filtteriä päällepuettavana versiona.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.25 16:36:17

Eiköhän kyse tuossa ole siitä, että miehen mielestä aloittajan pitäisi seurata ja ottaa opikseen näiltä ihkuilta naisilta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.25 16:40:10

Olen lukenut hötölästä miehistä, jotka suuttuvat omalle naisystävälleen jos naisystävä ei kehu samaa naisjulkkista kuumaksi kuin mies. Uskomatonta käytöstä, mutta jotkut sitä ilmeisesti tekevät.

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   23.9.25 16:56:06

Melkoinen helmi tuo aloittajan "mies".

Päivämäärä:   23.9.25 17:31:09

Ensinnäkin tämä on iso varoitusmerkki kontrolloivasta, omistushaluisesta kumppanista. Se, että mies haluaisi päättää mistä sinä saat olla kiinnostunut ja että hän yrittää pakottaa sinulle näitä kiinnostuksenkohteita, on tosi paha merkki. Jossain vaiheessa mies haluaa määrätä keitä saat tavata, missä liikkua jne.

Tällä on myös tarkoitus murentaa itsetuntoasi. Mies haluaa sinun alkavan uskoa, että olet vääränlainen nainen kun et ole kiinnostunut tällaisista asioista. Miehellä on ehkä mielessään stereotypia, jonka mukaan tämäntyyppisistä asioista kiinnostunut nainen on tyhmä ja lapsenomainen. Sellainen, jota mies uskoo olevan helppo hallita.

Minä sanon tähän että juokse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.25 17:45:41

"Olen lukenut hötölästä miehistä, jotka suuttuvat omalle naisystävälleen jos naisystävä ei kehu samaa naisjulkkista kuumaksi kuin mies."

Minulla ollut tuollainen, toi esille ja näytti keitä seurasi ja kommentoi esim. onko hieno pusero. Jos ei ollut minun mieleiseni pusero ja sanoin, että ei ole minun makuuni syystä tämä ja tuo, niin alkoi v-tuilu "Wäyy sä haukut sitä, luuletko ite olevas täydellinen, ei sulle ees sopis tollanen pusero". Jos taas sanoin, että nätti pusero on, niin "Jaa eikö mitään muuta nättiä ole tossa kuin pusero, vttu että oot sitten kateellinen". Huom, en maininnut mitään kyseisestä naisesta, vaan vaatteesta josta kysyttiin mielipidettä ja oli se ja sama, kehuinko puseroa vai en, joka tapauksessa väärin kommentoitu kun kysehän ei ollut puserosta alunalkaenkaan.

Muutenkin tuo kovasti katseli, kehui ja ihaili muita, mutta omalle kumppanille ei koskaan sanonut mitään kehuvaa, ei edes vaatteista muusta puhumattakaan kun hän ei kuulemma ollut mikään kehuja. Innokkaasti silti kertoi havaintojaan, että uusi ryppy sulla naamassa, allitkin taitaa olla ja silmäpussit . Itselleen ei kuitenkaan saanut sanoa edes, että kannattaisi jo käydä parturissa, se oli törkeää toisen ulkonäön arvostelua, jollaista ei saa tehdä.

Lähettäjä: Maud 
Päivämäärä:   23.9.25 17:53:17

"Lähettäjä.

Päivämäärä23.9.25 16:36:17

Eiköhän kyse tuossa ole siitä, että miehen mielestä aloittajan pitäisi seurata ja ottaa opikseen näiltä ihkuilta naisilta."

Tältä minustakin kuulostaa. Mies on aloittajan kanssa, vaikka tykkää enemmän erityylisistä naisista, ja haluaisi aloittajan ottavan vinkkejä somenaisilta. Todella moni on yhdessä sellaisen ihmisen kanssa, joka vastaa omia ihanteita vain aivan vähän, ja sitten möksöttää kun toinen ei muutu sellaiseksi kuin itse haluaisi.

Lähettäjä: Kj 
Päivämäärä:   23.9.25 17:59:50

- toi kuulostaa ihan yhdeltä Teemulta, mun ex-säädöltä :D

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   23.9.25 18:01:48

No mitä jos sanot miehellesi suoraan tästä. "Kiitos, kun suosittelit minulle somettajia x, y ja z, joita eksäsi ja siskosikin seuraavat. Mielestäni nämä ovat kuitenkin kovin keskinkertaisia kirjoittajia, ja heidän aihevalintansa suppeaa, eikä sellaista, mikä kiinnostaisi minua. Mutta ymmärrän, että olet kuullut näistä hyvää, ja kiitos, että jaoit tämän tiedon minullekin, kuulen mielelläni suosituksia myös jatkossa."

Jos miehen vinkuminen jatkuisi, alkaisin p*ruuttani esitellä hänelle erilaisten komeiden miesten päivityksiä.

Päivämäärä:   23.9.25 18:13:36

Minä en seuraa edes ystävääni joka postaa pelkästään naama- ja meikkikuvia...

Lähettäjä: XD 
Päivämäärä:   23.9.25 18:42:33

Tuo on parhautta kun mies ihmettelee miksi hänen muka miehenä pitäisi haluta katsella muiden miesten kuvia, mutta kuitenkin aloittajan pitäisi naisena haluta katsella muiden naisten kuvia. Täsmälleen sama asia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.