Lähettäjä: urrtt
Päivämäärä: 22.9.25 21:14:35
Helppo tapa saada rahaa kun huijaa asiakasta... Tai sitten ei, jos osaat pitää puolesi.
Minä vein joskus arvokasta tavaraa huoltoon. Jostain syystä olin vainoharhainen ja otin speksit talteen, jos niille käykin jotain. Kuvat, mitat, kaikki. Kun menin hakemaan ne, totesi tyyppi ylimielisesti "Ei löydy mistään. Sulla on varmaan vakuutus, pyydä sieltä korvaus". No, ei se ihan noin mene... Hänen kuuluisi korvata se minulle, eikä aiheena ole rahallinen arvo, vaikka sekin oli nelinumeroinen. Tunnearvo on niin korkea, että mikään rahakorvaus ei riitä. Sanoin, että teen rikosilmoituksen ja sitten asiasta julkisen, joten alahan etsiä.
Menin kotiini, tein rikosilmoituksen, sitten asiallisen postauksen paikalliseen fb-ryhmään. En laittanut kyseisistä tuotteista kuvia enkä tarkempia speksejä, ettei kukaan kopsaa niitä ja ala huijata ketään tekaistuilla myynti-ilmoituksilla. Kerroin vain, että vein paikkaan X herralle Y tiettyjä esineitä huollettavaksi. Kyseinen herra tietää tuotteista paljonkin ja myös sen, että niiden arvo on nelinumeroinen. Vaikka kyseisestä tyypistä paljon olen kuullutkin hyvää, niin nyt on pakko kertoa paljon pahaa, koska tämä on täysin tahallinen teko ja ne tuotteet on saatava takaisin.
Ryhmässä oli paljon porukkaa ja kommenttikenttä räjähti. Jouduin poistamaan asiattomia kommentteja ja estämään kirjoittajia. Haukkuja kohdistui siis minuun, ei niinkään tuohon yrittäjään.
Meni reilu tunti, niin tuo yrittäjä yritti soittaa minulle. En vastannut, sillä halusin kaikesta mustaa valkoiselle eikä minulla ollut millä äänittää. Laittoi kuitenkin vain viestejä, että vastaa puhelimeen. Tabletilla sain kuitenkin äänitettyä puhelun, kun sain siihen ensin virran päälle ja hän soitti uudelleen. Eli sain puhelun talteen. Hän kertoi, että tuotteet olikin löytyneet ja uhkaili minua, etten saa niitä takaisin, ellen poista postausta ja pyydä julkisesti anteeksi hänen häpäisemistään. Vastasin, että tuotteet on minun omaisuuttani, joten ne haetaan pois vaikka poliisien avustuksella. Jatkoi uhkailua, että en saa tuotteita takaisin ja hän tietää kyllä missä asun. No wau. Osoitetietoni ei ole salaiset :D
Päivitin postausta ja kerroin, että hän ei palauta tuotteita ja uhkailee minua ja olen äänittänyt puhelun. Ilmoitin myös poliiseille käänteistä ja kysyin, että tuleeko joku partio kanssani noutamaan tuotteet. Sanottiin, että saattaa ehtiäkin.
Taas se yrittäjä soitti minulle ja käski poistaa postauksen, koska nyt siellä valehdellaan, että hän on uhkaillut minua. Sanoin että niinhän sinä teitkin, ja minulla on se puhelu nauhoitettuna todisteeksi, menee sekin sitten poliisille ihan niin kuin tämäkin nauhoite. Ja taas uhkailua, etten saa tuotteita takaisin.
No, poliisista ilmoitettiin, että ehtivät kanssani hakemaan ne tuotteet. Tapasimme liikkeen ulkopuolella ja menimme yhdessä sisään. Siellä sitten yrittäjä jotain valitti ja urputti, mutta minä soitin nauhoitteet poliiseille, joten yrittäjän tilanne oli aika huono poliisien silmissä.
Sain tuotteet takaisin ja ilmoitin tämänkin siinä postauksessa. Suljin kommentoinnin, mutten poistanut postausta, ennen kuin aikaa oli mennyt jonkin aikaa.
Homma ei tuon pidemmälle edennyt kun sain tuotteet takaisin priimakunnossa. Mutta kaikille tuntemilleni ihmisille ilmoitin, että tuonne ei kannata viedä mitään ja kiertäkää tuo yrittäjä kaukaa.
Eli tee asiasta julkinen. Saattaa se sinunkin tavarasi löytyä, kun ihan oman nimen kanssa kerrot, että tavarasi on pöllitty ja laitat yrittäjän nimen ja firman nimen sinne. Jaa postausta laajasti niin se saavuttaa nopeasti ison yleisön ja mainehaitan vuoksi se sinun omaisuutesi palautuukin nopeasti.
|