Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksen ostaisi Temusta?

Lähettäjä: teemu 
Päivämäärä:   22.9.25 13:23:48

Kone ja muut suomalaisyhtiöt tekevät miljardien kauppoja Kiinan kanssa, minun pitäisi boikotoida Temua? Miksi?

Re: Miksen ostaisi Temusta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.25 13:29:54

No se perinteinen, tuotteet ovat myrkyllisiä ja orjatyöllä tehty.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.25 13:31:37

...eikä kestä mitään.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   22.9.25 13:42:57

Tuotteet ovat surkeita. Ainoa hyvä tavara ollut nitoja. Kaikki muu ihan ala& arvoista laadultaan. Pari kertaa erehdyin tilaamaan taloustavaraa.

Päivämäärä:   22.9.25 13:52:33

Minä olen ostanut vaatteita. Hyviä ja kestäviä ovat olleet. Pitkähihaisen paidan kangas parasta mitä itsellä ollut. Todella miellyttävä päällä.

Lähettäjä: nina 
Päivämäärä:   22.9.25 14:01:21

Sukkia, saumattomia alkkareita tilannut sekä t-paitoja joita pesty ja pidetty paljon ja kyllä vaan ovat kestävä ja hyvälaatuisia. Suomesta ostetut mukamas kestävät sukat olivat reikäiset muutaman käyttökerran jälkeen, temulaiset vaan pelittää.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.9.25 14:06:54

Kiinassa suurinn osa vaatteista tehdään. Lähes ihan sama oststko Cittarista kalliimmalla vai tilaatko Temusta

Päivämäärä:   22.9.25 14:11:45

Itse tosiaan ole tosi tyytyväinen tilaamiini vaatteisiin. Olet tilannut pitkähihaisen paidan, T-paitoja, ulkoiluhousuja ja sukkia. Ai niin eka sukkapaketti oli huono laatuinen, muihin olen tosi tyytyväinen. Aion tilata talvikengät, koska hinta kolmanneksen Suomen hinnoista.

Päivämäärä:   22.9.25 14:14:35

Eihän Temua boikotoida varsinaisesti Kiinan takia vaan myrkkyjen ja sen, että ne tuotteet tehdään vastuuttomasti luontoa kohtaan ja samalla tyrkytetään että osta lisää ja lisää krääsää. Sekä toki, että ovat moneen kertaan jäänneet jo kiinni varastamalla pankkitietoja. Kannattaa googlettaa kuinka tietyt syövät on yleistyneet ja ne on linkitetty myrkkyihin. On aivan eri ostaa Temusta sama tuote kuin Tokmannista, josta edes osa rahoista jää Suomeen, heillä on vastuu että tuote on EU standardien mukainen ja jos jäävät kiinni niin heillä on myös vastuuseuraamus mm asiakkaille.

Päivämäärä:   22.9.25 14:17:04

Kannattaa tilata aina Klarnan kautta.

Päivämäärä:   22.9.25 14:17:24

Yksikään esimerkiksi Tokmannilta tai muista sekatavarakaupoista ostamani tavara ei ole ollut yhtä järkyttävää laatua kuin Temu-paska. Aamulla oli just telkassa, että samat tehtaat tekevät ihan erilaatuista tavaraa eri aikoina. Vaatteita ei tulisi mieleenkään ostaa tuolta, hyi @!#$.

Päivämäärä:   22.9.25 14:18:48

Jokainen ostaa mistä haluaa.

Päivämäärä:   22.9.25 14:19:47

Samaisessa ohjelmassa myös Temu-shoppailun vaikutukset talouteen. Sitäkö haluamme, ettei kotimaassa kaupoilla mene hyvin (työllisyyskysymys myös) ja kaikki on tilattava kohta ulkomailta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.25 14:26:26

Tuskin Kone Temun kanssa tekee yhteistyötä :D
Kiina on muutakin kuin Temu. Muun muassa suurimpia kestävän kehityksen materiaalien tuottajamaita..

Temusta en itse tilaisi, koska siltä puuttuu täysin sertifikaatit ja valvonta ei vastaa EU:n tasoa.
Vaikka cittarissa olisi sama tuote, cittari kantaa vastuunsa tuotteen turvallisuudesta.

Lisäksi, jos tilaisin Temusta, epäilyttää mitä tiedoillani tehdään..

Lähettäjä: .,.,., 
Päivämäärä:   22.9.25 14:31:47

Mä ostelen temusta kaikenlaista koska suomesta ei löydy vastaavaa. Erilaisia iloisia sisustuskankaita, pieniä mattoja, joitain sisustustarvikkeita.

Vaatteita en yleensä osta juuri myrkkyepäilyn vuoksi, mutta kesällä oli tarvetta tietynvärisille ballerinoille, ei niitä suomesta löytynyt, mutta temusta löytyi heti.

Ihan turha ainakin mulle toitottaa, että ostakaa suomesta. Täällä kaikki on ankeaa, temusta löytyy väreillä iloittelua. Ostaisin suomesta kyllä, hinta mulle ei ole kysymys. Viimeksi esim tilasin ostoskassin missä iloisia sammakoita, ja kyllä, yritin etsiä suomesta, ei löytynyt.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   22.9.25 14:34:00

Tässä muutama syy:
- kiinassa löytetään paljon materiaaleja jotka ei ole EU:ssa sallittuja, koska todettu terveydelle haitallisiksi. Temussa voi vapaasti myydä tällaisis tuotteita. Tuotteesta et ulospöin näe onko siinä haitallisia aineita, pesu ei niitä poista ja mahdoliset haittavaikutukser voi tulla vasta esim kun ainetta kertyy elimistöön paljon.
- kiinassakin tuotteita voidaan valmistaa eettisesti ja monella länsimaisella firmalla on ainakin jonkinlaisia vastuullisuusohjelmia. Jos nyt eivät kaikkein eettisintä tuotantoa vaadi, eivät silti käytä niitä pahimpia hikipajoja. Temussa taas myydään nimenomaan halvoista halvinta tavaraa, eli myös tuotanto on sitä pahinta laatua.
- markkinointi on usein kyseenalaista, mutta temulla se on erityisen pahaa. Temussa ostaminen pelillistetään ja ostajaa houkutellaan ostamaan vielä vähän lisää tehokkailla suosittelualgoritmeilla, bonuspisteillä yms tarjouksilla. Erityisesti kohderyhmänä on pienituloisemmat, joille kaupataan kaikkea krääsää.

Päivämäärä:   22.9.25 14:34:32

Usein Temun ostajat ostaa tuotteita jotka on halpoja Suomessakin. Esim sukkia, muovialustoja, vihkoja jne. Tiedän jonkun joka osti jopa kissojen muoviastioita. Niitä saa 2eurolla Suomestakin! Nyt vaan myrkkyjen kera namskis.

Päivämäärä:   22.9.25 14:42:46

.,.,., :
Viestissi näkyy minusta hyvin tyypillisen Temuttajan ajatusmaailma.

Ensinnäkin kirjoitat tilaavasi kaikenlaista sisustustavaraa, jota ei suomesta löydy. Tässä näkyy yksi temun ongelma: jatkuvasti tilataan kaikkea. Jatkuva sisustuksen muuttaminen ja sen sisustustavaran tilaaminen on nimenomaan sitä haitallista kuluttamista jossa ostetaan halpaa sälää, jota käytetään vain hetki. Tämä on sitä kulutushysteriaa.

Toinen toistuva kommentti on, että suomesta ei löydy. Suomessakin on mm lukuisia pieniä käsityöläisiä, jotka tekevät tilauksesta vaikka biitä värikkäitä ostoskasseja. Ja materiaaleja ja tuotteita löytyy kyllä, jos ei suomesta niin EU:n alueelta tilattuna.

Ja jos oikeasti ei löydy just sellaista kuin haluaa, voi miettiä onko se tuote oikeasti tarpeen. Onko aivan pakko saada se ostoskassi jossa on ne iloiset sammakot, sen sijaan että ostaisi ostoskassin joka on vain kirkkaan värinen tai kuviona on vaikka pirteitä kukkia.

Päivämäärä:   22.9.25 14:50:03

Sormipuristin Temu 4,95e tismalleen sama malli ja saman värinen suomalainen verkkokauppa 29,95e. Hyvin on toiminut. Elektroniikkaa en tuolta tilaisi.

Lähettäjä: ---------- 
Päivämäärä:   22.9.25 14:53:11

Ostamalla Temusta pahoitat S-ryhmän massipäälliköiden mielet
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c957b967-eac7-431e-ae9e-40e3c2ad0b46?
ref=ampparit%3A26aa

Päivämäärä:   22.9.25 14:53:27

Olen itse tosi pienituloinen duunari, joten jollain lailla kyllä ymmärrän, että pienituloiset ostavat Temusta. Onhan siellä hyvin halpaa ja valitettavasti meidän nykyinen kulttuurimme on sellainen, että se painostaa ihmisiä hankkimaan lisää ja lisää materiaa ja kun pienituloinen näkee keskiluokan ja suurituloisten jatkuvan kulutusjuhlan niin on aika inhimillistä haluta samaa. Vaikka sitten Temusta. Lisäksi olen sitä mieltä, että se parempituloisten harjoittama syyllistäminen, joka kohdistuu pienituloisiin, jotka tekevät Temu- ym. halpiskauppaostoksia, niiden epäeettisyyteen vedoten, on melkoista tekopyhyyttä ja hurskastelua kun tosiaan parempituloisten oma elämäntapa muunmuassa jatkuvine matkusteluineen ja yksityisautoiluineen ei ole millään lailla tämän planeetan kestokyvyn mukainen.

Mutta tästä huolimatta en suosittele Temua ostopaikaksi kenellekään, ihan jo siksi, että ne tuotteet todella voivat olla vaarallisia. Niistä on moni saanut esimerkiksi pahoja iho-oireita. Jotkut ostavat sieltä jopa elektroniikkaa ja tämä on jo kyllä iso tulipalon ja sähköiskun riski. Eikä sekään suuremmin houkuttele sieltä mitään tilaamaan, että on lukenut uutisia joiden mukaan paketeissa on ollut vaikka mitä ällöttävää roskaa, tuhohyönteisiä ja jopa kuolleita eläimiä.

Päivämäärä:   22.9.25 14:58:01

viivarivi, ostan heti suomesta jos tänne tulee vastaava alusta mistä voi ostaa. Itsellä ei ole aikaa tuntikausia etsiä jotain pientä käsityöläistä ja neuvotella hänen kanssaan sammakoista, etsiä kuvia ja malleja.

Toi viimeinen kappale on täysin hanurista. Tyydy vähempään, osta sitä harmaata bulkkia mitä kaupoissa on, äläkä halua mitään muuta.

Enkä tilaa jatkuvasti kaikkea. Mulla oli kynnysmattoa suomen ankeissa väreissä. Kun löysin temusta iloisia mitkä saa hymyilemään joka kerta lensi suomalaiset roskiin ja iloitsen näistä temulaisista kunnes niistä aika jättää. Toivottavasti silloin suomalaisia pikkumattoja tehdään muutakin kuin ankean harmaata, mustaa ja ruskeaa.

Päivämäärä:   22.9.25 15:00:16

"Niistä on moni saanut esimerkiksi pahoja iho-oireita. Jotkut ostavat sieltä jopa elektroniikkaa ja tämä on jo kyllä iso tulipalon ja sähköiskun riski. Eikä sekään suuremmin houkuttele sieltä mitään tilaamaan, että on lukenut uutisia joiden mukaan paketeissa on ollut vaikka mitä ällöttävää roskaa, tuhohyönteisiä ja jopa kuolleita eläimiä."

En ole saanut iho-oireita, paketeissa ei ole ollut tuhohyönteisiä tai kuolleita eläimiä, vain sitä mitä olen tilannut.

Päivämäärä:   22.9.25 15:03:06

Monille tulee yllätyksenä että tarpeeseenkin voi ostaa budjetilla.

Lähettäjä: Haukionkala 
Päivämäärä:   22.9.25 15:04:00

"Mä ostelen temusta kaikenlaista koska suomesta ei löydy vastaavaa. Erilaisia iloisia sisustuskankaita, pieniä mattoja, joitain sisustustarvikkeita."

Miksi et osta kirpputorilta? Mikään noista ei ole sellaista mitä pitäisi saada heti. Odottele ja osta kirpputorilta kun sopiva tuote tulee vastaan.

Päivämäärä:   22.9.25 15:05:11

Kirppiksillä nykyään myydään lähinnä roskia.

Lähettäjä? 
Päivämäärä:   22.9.25 15:09:32

Reilua kaupantekoa , ilmaiseksi tulee / ilmaiseksi saa palauttaa jos ei pidä tuotteesta.
Auton ylläpito laturi 9 e / Suomessa 35 e

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   22.9.25 15:13:58

Ongelmahan ei ole se Kiina, vaan Temu jolla ei ole mitään vastuuta siitä mitä myy.
Kun Kiinasta tehdään joku kauppasopimus Suomeen, niin tuote tarkastetaan ja ja esim elektroniikka on turvallista käyttää. Temu taas myy ihan mitä vaan vaarallista sähköroinaa.

Päivämäärä:   22.9.25 15:17:50

"Miksi et osta kirpputorilta? Mikään noista ei ole sellaista mitä pitäisi saada heti. Odottele ja osta kirpputorilta kun sopiva tuote tulee vastaan."

Ai niikuin odotan kunnes nettikirppikselle ilmestyy joku temun tuote mikä myydään 300% katteella? Suomessa tuotetaan lähinnä harmaata, mustaa, ruskeaa ja sinistä, jos haluaa jotain värikästä niin sitä ei löydä.

Lähettäjä: hbtå 
Päivämäärä:   22.9.25 15:21:05

Temusta saa 2€/10m kuminauhaa, joka aivan sama maksaa Suomessa liikkeessä kymmenen kertaa enemmän.

Suomessa on kamalia kuoseja kankaissa, joka haluaisi itselle ommella omien mittojen mukaan kauniin pitkän mekon. Eurokankaassakin aivan hirveitä kankaita. Euroopassa ja Usassa olisi kankaita vaikka kuinka, mutta kun kangas aina pitäisi tuntea sormissaan laadun varmistamiseksi ja sitä ei mistään kuvista voi tehdä.

Onneksi kirppareilta löytää laadukkaita Euroopasta ostettuja hameita, mekkoja ja puseroita. Kiitos heille, jotka näitä kauniita luomuksia kiertoon laittavat. Mulla ei ole koskaan ollut niin hyviä, laadukkaita ja kauniita vaatteita kuin nyt. Kierrän joka päivä tietyt kirpparit mistä näitä voi löytää. Oon todella iloinen näistä omaan tyyliini sopivista löydöistä. Käykää Euroopassa ja Amerikassa vaateostoksilla ja laittakaa ne kiertoon uusina ja käytettynä. Odottelen uusia löytöjä...

Päivämäärä:   22.9.25 15:27:18

.,.,., :
Edelleen kiteytät hyvin tyypillisen temuttajan piirteet. Tavarat pitää saada heti nyt. Halutaan oman tyylistä, mutta ei olla valmiita näkemään yhtään vaivaa sen oman tyylin eteen vaan pitää vaan saada helposti (ja halvalla). Halutaan se värikäs matto ja söpö ostoskassi, koska ne tekee minut iloiseksi, eikä millään muulla ole väliä. Eettisyys, ekologisuus, laatu, tekijänoikeudet yms ei merkkaa, kunhan tulee itse iloiseksi.

Voisi kuvitella että tulisi vielä iloisemmaksi, jos näkisi vähän vaivaa löytääkseen haluamansa tuotteen ja voisi ajatella että tuote on jollain tavoin erityinen: eettisesti tuotettu, jonkun taiteilijan omin käsin suunnittelema (ja raha menee tälle taiteilijalle) tai vaikla erityisen laadukas. Varsinkin jos hinta ei ole se ongelma.

Päivämäärä:   22.9.25 15:30:58

"Kierrän joka päivä tietyt kirpparit mistä näitä voi löytää."

Onnea sulle, ei varmaan ole paljon muuta elämää. Jostain maaseudulta mistä pitää ajaa 20km lähimpään pikkukaupunkiin tämä olisi aika rasittavaa.

Päivämäärä:   22.9.25 15:35:18

ja viivarivi, taas olet väärässä. Raha ei ole ongelma, aika on. Jos sulla on aikaa, niin linkitä kauppa missä myydään satumaisen värillisiä pikkumattoja. Ei siis mitään marimekko-kukkakuvioita vaan maisema tms. Ostan heti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.