Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Autistisella lapsellani todettiin diabetes :(

Lähettäjä: Outi 
Päivämäärä:   21.9.25 21:06:45

Hän on tällä hetkellä osastolla ja minä kotona hengähtämässä hetken. Elämä on hänen kanssaan aika rankkaa hetkittäin ja nyt vielä tämä. Lapsi ei anna pistää ja sensorin sekä insuliinipumpun repii pois :( Nyt jäi hoitajien kanssa tappelemaan kun romahdin itse. En tiedä miten tässä käy nyt sitten. Tapellaan jo hampaiden pesusta,hiusten pesusta ja nyt tästäkin vielä.

Kai se tottuu ??? En tiedä miten sairautta pystytään hoitamaan jos ei.

Re: Autistisella lapsellani todettiin diabetes :(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.25 21:12:49

En osaa auttaa, mutta lähetän lämpimän halauksen ja voimia <3

Päivämäärä:   21.9.25 21:16:02

Kiitos erittäin paljon.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   21.9.25 21:24:28

Kyllä, totutte ja opitte molemmat, vaikka alkuun on varmasti vaikeaa. Tsemppiä <3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.25 21:30:18

Toivotaan, että lapsi ajan kanssa tottuu/oppii vaikka palkinnon toivossa jättämään pumpun rauhaan tai sietämään pistämistä.

Eräällä omalla asiakkaalla oli aikoinaan samanlainen tilanne, hänen kohdallaan auttoi hieman, kun hommattiin "irtohiha"/vyö pumpun ympärille. Ei sekään estä repimästä jos tosissaan yrittää, mutta hidastaa melko hyvin.

Hurjasti tsemppiä!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.9.25 21:34:48

No onpa ikävä ja pelottava tilanne! Minkä ikäinen lapsi? Hurjasti tsemppiä ja voimia.

Lähettäjä: Kapsaiini 
Päivämäärä:   21.9.25 21:34:57

Voimia, täällä diabeetikon äiti, tosin ei autistin. Jospa se siitä lähtee sujumaan kun hän tottuu ja ymmärtää. Olo paranee kun lääkitys alkaa toimia, sekin varmasti avittaa ymmärtämään että pumput ja sensorit on hyvä juttu. Kannattaa pysyä osastolla niin pitkään kun lähtee hoito sujumaan, todennäköisesti näin aikovatkin. Saatte siellä apua ja tukea.

Päivämäärä:   21.9.25 21:37:13

Todella raskas tilanne, mutta olettaisin, että tuo helpottuu kun lapsi kasvaa. Lapsethan ylipäänsä usein vastustavat tällaisia hoitotoimenpiteitä, ei tarvitse olla autistinen lapsi että ei millään antaisi pistää.

Päivämäärä:   21.9.25 21:41:12

Pistäminen ollut aina hankalaa mm verikoetta varten tarvittu 2 hoitajaa ja minä. Nyt 7v ja kaikki iholla oleva häiritsee liikaa joten siksikään ei saa sensori eikä pumppu olla mutta tosiaan kun pistäminen on kamala taistelu mikä ei meinaa onnistua minulta yksin eikä koulussa sitten ole resursseja päivän aikana.

Lähettäjä: Kapsaiini 
Päivämäärä:   21.9.25 21:43:49

Onko hän miten syvästi autistinen vaiko vähemmän?

Päivämäärä:   21.9.25 21:53:02

Minulla on vain itsestäni kokemusta diabeetikko lapsena, en tietysti ole autistinen. Olin samaa ikäluokkaa sairastuessani kuin lapsesi nyt. Mutta mulla probleemaa tuotti muistaminen kun piti alkaa ottaa vastuuta itse itsestään. Ei vanhemmilla helppoa ollut, etenkin alkuun yötä myöten tarkkailla sormenpää mittauksin sokereita (elettiin ysäriä kun sairastuin). Tsemppiä teille, varmasti monin kerroin haastavampaa. Muista että sinäkin olet ihminen, romahdukset tällaisten asioiden juurella on inhimillisiä. Haluan uskoa että asiat järjestyy.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.25 22:00:01

Voimia!

En tiedä onko tästä minkäänlaista apua tilanteessasi, mutta autistina minun on aina ollut todella vaikea seurata käskyjä joiden syytä en ymmärrä. En tiedä voiko lapsellesi mitenkään selittää asiaa, mutta minä olisin lapsena ollut todella kiinnostunut kuulemaan että pitää tehdä näin, koska sisäelin nimeltä haima ei pysty tuottamaan tarpeeksi insuliinia, jota tarvitaan muuttamaan ruokaa energiaksi keholle jne jne. Jossain kohtaa kannattaa ainakin etsiä käsiin joku esite tai kirja, joka käsittelee asioita suunnilleen tuolla kielellä, mielellään kuvien kera.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.