Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rautainfuusioon?

Lähettäjä: Upp 
Päivämäärä:   21.9.25 19:38:36

Milloin pääsee rautainfuusioon? Mulla ferritiini 42 eikä nouse suun kautta syödyillä valmisteilla, seurattu on jo pitkään

Re: Rautainfuusioon?

Lähettäjä: hkiseutu 
Päivämäärä:   21.9.25 19:49:52

Mulla on 24 ja lääkärit sanoo et se on ok, kun hemoglobiini normaali.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.25 19:51:30

En usko että pääsee noilla arvoilla. Alle 20 saa luultavammin olla. Mitä valmisteita olet kokeillut?

Päivämäärä:   21.9.25 20:12:29

Ei päässyt aikuinen ferritiini arvolla 3 eikä teini arvolla 6, vaikka ei puoleen vuoteen noussut rautakuurilla. Vain sairauden mahdollisuudet tutkittiin tarkasti

Lähettäjä: OmenaKaneli 
Päivämäärä:   21.9.25 20:38:35

Täälläkin arvo alle 5, ei tarvetta infuusiolle koska ”nuori, hoikka, urheileva nainen”… Itse kyllä kuvailisin itseäni kuihuneeksi haamuksi, joka vaan selviytyy heräämisestä nukkumaan pääsyyn. Ei vaan nouse, vaikka mitä koitan. Eikä edes ole mitään runsaita menkkoja tms,

Lähettäjä: ccc 
Päivämäärä:   21.9.25 20:38:45

Olen päässyt arvoilla 8 ja 4 ja kiireellisesti. Ihan julkisella. Pisteen arvoilla kuulostaa jo siltä, että itse olisin ainakin teinin vienyt yksityiselle.

Päivämäärä:   21.9.25 20:44:29

Mulla oli 7 eikä puhettakaan infuusiosta. Saatiin vuodessa nouseen suun kautta 34:ään.
Jatkan nyt kerran kuussa viikon kuureja ja toivotaan että se on keväällä 50 ja se kuulemma riittää .

Päivämäärä:   21.9.25 20:53:04

Ihan turhaa täällä keskustelette millä ferritiiniarvolla pääsee rautainfuusioon jos ette mainitse hemoglobiinia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.25 20:53:30

Jos juo liikaa kahvia pitäisi se lopettaa. Ratkaisu on kahvinjuonnin lopettaminen, ei infuusio.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.9.25 20:53:40

Naisen ferritiini alkaa olemaan hyvä, kun arvo ylittää 100. Älkää hyväksykö lääkäreiden huttua että 50 olisi riittävä. Asiantuntijat sanovat, että naisella rajat pitäisi olla korkeammat, kuin miehillä, koska naisilla kuukautiset, synnytykset jne.

Lukekaa, älkääkä luovuttako, pyrkikää yli satasen lukemiin kaikin keinoin.

Päivämäärä:   21.9.25 20:55:03

Käytiin kyllä teinin kanssa yksityisellä erikoislääkärillä ja monen moisella keskussairaalan lääkärillä. Kun mitään vikaa ei löytynyt, niin sanottiin että nousu kestää minkä kestää. Varmaan tiedättekin, että 6 on vielä viitearvoissa 14-18 v tytöillä.....

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.9.25 21:02:36

26, enkä kyllä koe mitään tarvetta infuusioon.

Päivämäärä:   21.9.25 21:20:15

No mulla oli hemoglobiini 103 silloin kuin ferritiini 7, nyt 128 ja f siis 34.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   21.9.25 23:41:10

Ei monikaan koe tarvetta infuusioon, kun ei edes tiedä mitkä kaikki oireet kuuluisivat raudanpuutteeseen. Elimistö tekee kaikkensa pitääkseen rattaat pyörimässä, mutta olisihan elämä helpompaa, jos ei tarvitsisi työntää kivirekeä edessään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.