Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten parantaa keski-ikäisen tädin tyyliä?

Lähettäjä: tätsy 
Päivämäärä:   21.9.25 11:50:29

Miten keski-ikäinen täti voisi vähän parantaa tyyliä?

Nykyään teen töitä, joissa univormu tulee talon puolesta eli töihin en laittaudu enkä voi niistä vaatteista päättää. Vapaa-aika menee yleensä hevosten ja koirien kanssa eli lähinnä kaapista löytyy trikoita, kollareita ja revolutionraceja sekä tietty parempia ja huonompia fleecejä eri tilanteisiin.

Välillä tekisi mieli laittaa jotain vähän asiallisempaa päälle, mutta en tiedä yhtään mitä se nykyaikana olisi. Siis tyyliin kahville kaverin kanssa tai kaupunkiin shoppailureissulle tms. Nuorempana tein toimistotöitä ja kaapit oli/on täynnä mekkoa ja bleiseriä, merkkilaukkuja yms roinaa, mutta ne ei enää ole vaatteita, joissa viihtyisin ja toisaalta ovat varmasti jo todella vanhentunutta muotiakin. Ei kannata ehdottaa paitapuseroita ja suoria housuja tms, ne eivät ole koskaan olleet mun tyyliä eivätkä tule olemaankaan :D

Re: Miten parantaa keski-ikäisen tädin tyyliä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.25 12:10:20

Minä olen keski-ikäinen täti ja minusta olisi ihanaa jos voisin pukeutua sellaiseen klassiseen jakkupukutyyliin. Mutta työni on siivousta, joten siihen ne vaatteet eivät ihan käy...minulla on kauniita paitapuseroita, bleisereitä ym., mutta en oikein voi käyttää niitä missään. Toki vapaa-ajalla, mutta en käy paljon missään, pienituloinen kun olen ja työn jälkeen olen niin rättiväsynyt, että lähinnä makaan kotona.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   21.9.25 12:13:07

Kesällä mekko ja talvella näyttävä takki (koska muutahan ei kaupungilla ihmisestä näy).

Meikki- ja hiustyyleissä kokeile yhtä uutta juttua kerrallaan. Laita jokin tavoite; esim. joka viikko pitää kokeilla jotakin.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   21.9.25 13:54:16

Mitä jos aloittaisi vähän maltillisemmin vaikka kapealahkeisista farkuista ja hyvin istuvasta neuleesta? Jalkaan jotkut sirohkot nilkkurit ja päälle villakangastakki.

Tyyliä saa aika kivasti siistittyä jo sillä, kun valitsee niistä itselle tutuista tai muuten vaan mukavaksi koetuista vaatteista vähän siistimmän version. Vähän siihen malliin, että
Perusfarkut tai verkkarit -> mustat/tummansiniset, kapeahkot farkut ilman haalistuksia tai kulutuksia.
Maiharit -> Nahkaiset, sirot nilkkurit.
Fleece tai huppari -> Hyvin istuva, sileä neule.
Reppu -> Nahkainen olkalaukku.
T-paita -> Maltillisella kuosilla oleva sileäpintainen pusero.

Löysät, säkkimäiset vaatteet, varsinkin muhkeasta, epätasaisesta materiaalista tehtynä näyttävät väkisinkin vähemmän siisteiltä kuin hyvin istuvat, kuosiltaan ja materiaaliltaan asialliset vaatteet. Toisaalta yhtä tyylitöntä on se, jos vaatteet ovat liian tiukat tai todella keinotekoisen näköiset. Hyvin istuvan vaatteen ei kuulu kiristää.

Googleta "smart casual women" ja poimi sieltä ideoita.

Lähettäjä: ess 
Päivämäärä:   21.9.25 14:18:53

Aloita siitä, ettet ikinä kutsu itseäsi keski-ikäiseksi tädiksi. Kuvailisitko parasta ystävääsi niillä sanoilla? Sitten lakkaa ajattelemasta, että keski-ikäisellä pitäisi olla jokin keski-ikäisen tädin tyyli.

Minä aloin kutsua itseäni kauniiksi ja urheilulliseksi viisikymppiseksi naiseksi ja jonkin ajan kuluttua se alkoi tuntua omalta. Pukeudun naisellisesti ja kivoihin väreihin, mutta mukavuudesta en enää tingi. Siistimpiäkin vaatteita löytyy stretch-kankaasta ja vaatteita on helppo yhdistellä, kun päättää yhden tai pari lempiväriä ja jokusen neutraalin vaatekappaleen joilla täydentää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.