Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen asunut Tampereella 30 vuotta, mutta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.25 09:49:02

...silti tunnen itseni lähes yksinomaan itäsuomalaiseksi enkä lainkaan tamperelaiseksi.

Re: Olen asunut Tampereella 30 vuotta, mutta

Lähettäjä: Mumma 
Päivämäärä:   21.9.25 09:58:52

Minä muutin Pohjanmaalta Savoon 45 vuotta sitten, eikä tänne voi kotiutua. Itselläni on lisäksi vielä tämä kieliongelma, kun kävin lapsena ruotsinkielistä päiväkotia.

Lähettäjä: mansester 
Päivämäärä:   21.9.25 10:48:00

Muutin muutama vuosi sitten töiden takia Turkuun ja voi mikä ahdistus, kaksi vuotta vaivoin kestin. Nyt olen takaisin "sukuni mailla" Tampereella ja nautin!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.9.25 10:57:36

Mikä vika Turussa?

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   21.9.25 11:18:14

Kotoutuminen on hankalaa jos vielä aikuisena kertoo itsestään tarinaa esikoulun ajoilta. Fiksut sopeutuvat menettämättä alueellista identiteettiään. Raukat eivät pärjää missään, koskaan eikä vaikka mikä olisi. Muutto kotikonnuille on aina se mahdollisuus johon rohkeat tarttuvat.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   21.9.25 12:24:32

Tulkaapa Koillismaalle! Näin sisäänpäin lämpiävää ja yhden uskontokunnan pyörittämää aluetta ei ole missään muualla. Tänne ei uusia veronmaksajia haluta, tuleehan niitä omastakin takaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.25 12:43:15

Asun Helsingissä mutta olen kasvanut Kainuussa, muuttanut sieltä pois jo 22 vuotta sitten enkä edes haikaile takaisin. Siltikin jos joutuu itseään esittelemään niin kerron että asun Helsingissä, mutta olen alunperin muualta. Helsingissäkin olen asunut jo 15 vuotta, enkä ole täältä minnekään muuttamassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.