Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä asiaa et vain opi? Itselläni hiusten...

Lähettäjä: Letitys 
Päivämäärä:   20.9.25 10:40:21

Pitkästä aikaa ajattelin että nyt mä opettelen kalanruotoletin. Youtubesta videot pyörimään ja toimeen... ei onnistu. Oon nyt 2h yrittänyt ymmärtää miten tuo letti tulee, en tajua. Itkettää jo tämä oma tyhmyys. Sama koskee kaikkia muitakin lettejä paitsi sitä perinteisintä.

Mitä asiaa sä et vaan opi? Saa myös kertoa miten lopulta opit jos opit.

Re: Mitä asiaa et vain opi? Itselläni hiusten...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.25 11:11:09

Hiusten föönaamista.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   20.9.25 11:28:34

Aloittaja mulla ihan sama! Kaikki muu kuin perus pullapitkoletti on aivan hepreaa :D En muutenkaan osaa laittaa hiuksia, joten tylsästi ponnarilla mennään.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.9.25 11:40:25

Ihan sama juttu täälläkin! Edes yk

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   20.9.25 11:41:16

Karkasi

Yksinkertainen kalanruotoletti ei luonnistu (normi letti ainut joka menee). Onneksi joskus sitten joku kaveri letittelee jos ollaan lähdössä viihteelle tms.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   20.9.25 11:54:32

En osaa minäkään oikein mitään hiuksiin liittyvää.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   20.9.25 12:12:06

Sitä kun padelissa pallo kimpoaa kahden lasiseinän kautta, että mihin kohtaan mun silloin pitäisi hakeutua tai miten päin pyörähtää, että saan pallon pelattua. En vaan millään opi ennakoimaan pallon lentorataa.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   20.9.25 12:28:28

Siis minkälaista kalanruotolettiä sinä oikein yrität tehdä ja millaista lopputulosta saada, kun et onnistu? Kiinnostaa että mikä siinä mättää. Laita joku video josta olet koettanut ottaa mallia.

Minä en opi matematiikkaa. Samoin kemia ja fysiikka on aina ollut hankalia. Olen aina vain selvinnyt matikantunnit läpi. Vaikka kuinka koetan opetella, teen harjoitustehtäviä, niin peruskoulu ja lukio oli ihan tuskaa ja olin lähes paniikissa aina tunnin/kokeen alussa ja lähinnä onnellinen siitä, että selvisin hengissä.

Nyt aikuisena olen koettanut opetella katsomalla youtubesta jotain peruskoulun tai lukion opettajan mallitehtäviä. Ja vaikka olen käynyt tehtävän läpi moneen kertaan, niin en silti osaa sitä itse laskea. En vain tajua, mitä piti laskea ja millä enkä saa oikeaa tulosta.

Minulla ei (kai?) ole lukihäiriötä ja numerot ja päivämäärät sujuu, eli en ole sellainen "matikkalukihäiriöinen" (en muista oikeaa termiä), joka ei saa luetella numeroita oikeassa järjestyksessä tai tietäisi, onko 36 isompi vai pienempi luku kuin 87. Mutta en vain osaa laskea mitään hankalampia laskuja. Perus + - / * % -laskut menee ja kertotaulut osaan, mutta vähänkään hankalammat laskut tuo itkun kurkkuun.

En myöskään osaa piirtää. Vaikka päässä on visio, ei se siirry paperille. En ole koskaan osannut piirtää ja olen aina inhonnut piirtämistä, kun kaikki haukkuu ja nauraa. Kuvistunnillakin koulussa oli paha olla ja kun joskus onnistuin jotain tekemään omasta mielestäni todella hyvin, tuli opettaja sanomaan "No tuo ei kyllä kovin hyvä ole ja olisi pitänyt sitä ja tätä".

Muuten olen sitten käsistäni ihan kätevä, eli ei ole kyse mistään motorisista tai hienomotorisista ongelmista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.25 12:29:58

Uimaan :D Menen ihan hervottomaan paniikkiin, enkä pysty noudattamaan mitään ohjeita. Jos joskus putoan veteen, kuolen varmaan sinne.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.25 12:33:38

Englantia ja ruotsia en vaan osaa, vaikka on koulussa monta vuotta molempia kieliä opiskeltu. En tajua kieliopista mitään enkä muista sanamuotoja, sanavarastokin olematon.

Ja tuo hiusten laittaminen myös. Ei vaan osaa. Meikkaaminen on toinen, perusmeikit saan kyllä naamaan mutta esim poskipunaa en jotenkin osaa laittaa vaan näytän aina siltä kuin olisi turpaan saanut :D korostukset ja varjostukset menee kans aina perseelleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.