Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työnantaja ehdotti kuukausipalkkaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.25 09:42:19

Ravintola-ala ja tuntipalkalla olen ollut. Olen ollut tyytyväinen. Sesonki aikana mukavaa kun tekee enemmän töitä niin se näkyy myös palkassa.
Sesonki ajan ulkopuolella kuitenkin täydet tunnit ja se minulle riittää.

Loma-ajan rahat oli laskettu päin persettä ja niistä olen keskustellut pomon kanssa. Päästiin yhteisymmärrykseen ja siitä seuraavaksi tosiaan sanoi että minun pitäisi siirtyä kuukausipalkkalaiseksi, tätä toisti moneen kertaan ja korosti että minun tulot kasvaa.

Tätä aloin tietysti pohtimaan että häviänkö tässä nyt jotakin kuitenkin jos siirryn kuukausipalkkaan?

Tuntuu hassulta että pomo haluaa ehdoin tahdoin minulle antaa enemmän palkkaa kun juuri vähän niinkuin jäi kiinni siitä että yritti maksaa minulle liian vähän, enkä ole ainut. Ja on minun tuntipalkassakin ollut virhe joten tarkkana saa näköjään olla ettei yritä vetää välistä rahaa. Vajaat 2 vuotta ollut hänen alaisena.

Kertokaas te viisaammat että hyödynkö tosiaan siitä että siirryn kuukausipalkkaan?
Ja ylipäätään onko minun pakko suostua?

Re: Työnantaja ehdotti kuukausipalkkaa?

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   20.9.25 09:59:46

Katso mitä tienaat nyt ja vertaa sitä palkkaan, jota tarjotaan. Jaa myös tarjottu kk-palkka tunneille, mitä tekisit kk-palkkalaisena niin pystyt arvioimaan saatko enemmän vai vähemmän.
Kk-palkkalaisenahan sinulle kuuluu myös ilta-ja viikonloppulisät samoin kuin tuntipalkkalaisena.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   20.9.25 10:01:53

Lähettäjä# 

Päivämäärä20.9.25 09:59:46

Katso mitä tienaat nyt ja vertaa sitä palkkaan, jota tarjotaan. Jaa myös tarjottu kk-palkka tunneille, mitä tekisit kk-palkkalaisena niin pystyt arvioimaan saatko enemmän vai vähemmän.
Kk-palkkalaisenahan sinulle kuuluu myös ilta-ja viikonloppulisät samoin kuin tuntipalkkalaisena.

Tämä.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   20.9.25 11:31:44

Kuka on laskenut palkat? Jos tuntipalkkalaisena on jo ollut väärin laskettuja, kuukausipalkalla tulisi olemaan jatkuvaa natinaa lisistä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.9.25 11:59:01

No siis...
Kuukausipalkka ei välttämättä tarkoita tiettyä summaa per kuukausi.
Itse oon maatalouslomittaja kuukausipalkalla ja vielä osa-aikasena. Siitä kuukausipalkasta lasketaan lisät yms kyllä. En tosin tiedä, miks se on näin, mutta...

Lähettäjä: rantapallo 
Päivämäärä:   20.9.25 12:14:04

No ehdottihan se, turha kysymys otsikossa

Lähettäjä: that is my man 
Päivämäärä:   20.9.25 12:22:44

Otat sem kuukausipalkan. Jos vlttämättä joka pivä et ole töissä niin palkka juoksee kyllä. Ainakin johtajilla j a kansanedustajilla.

Lähettäjä: noniin 
Päivämäärä:   20.9.25 12:59:45

"Lähettäjä: --
Päivämäärä: 20.9.25 11:59:01

No siis...
Kuukausipalkka ei välttämättä tarkoita tiettyä summaa per kuukausi.
Itse oon maatalouslomittaja kuukausipalkalla ja vielä osa-aikasena. Siitä kuukausipalkasta lasketaan lisät yms kyllä. En tosin tiedä, miks se on näin, mutta..."

=) Siis kuukausipalkkalaisena saat tietyn peruspalkan joka kk ja siihen tietysti tulee lisinä viikonlopputyöt ja kilometrit.
Eli jos et tekisi yhtenä kuukautena työtä ollenkaan saat silti peruspalkan.
Vai mitä ihmettä tarkoitat????

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   20.9.25 13:08:03

Alalla on ihan tavallista sopia kuukausipalkka ja siihen kiinteät lisät. Ei välttämättä kannata, esim esimiehillä tuo on ihan yleinen sopimus.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   20.9.25 13:19:12

Laske vuoden ajalta mitä tarkoittaa käytännössä. Meillä painostettiin tuntipalkkalaisia siirtymään kuukausipalkalliseksi ja muka mitään käytännön talousvaikutusta ei ole. Tarkistin asian ja muutokerroin oli laskettu ilman arkipyhiä. Kuukausipalkkaan siirtymällä olisi siis menettänyt n. 2vk palkan vuosittain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.