Lähettäjä: treaw
Päivämäärä: 19.9.25 21:19:10
No kyllä se on aika työlästä kun asun hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa, eli kellariin pitää mennä portaita. Tuskinpa kukaan asiaa vähättelevistä suostuisi vaihtamaan osia kanssani niin, että minä tulisin hänen kotiinsa asumaan viikonlopuksi ja hän muuttaisi tänne ja joutuisi ramppaamaan kellarissa aina kun iskee vessahätä.
Täällä ei ole näkynyt narkkareita rappukäytävässä ja napurit on ihan asiallisia, mutta kyllä se silti veetuttaa, että pytty hajotettiin ja jätettiin korjaamatta viikonlopuksi.
Mutta siis: Soitin ensin sille "oman" huoltoyhtiön päivystävälle ja kysyin, että onko heiltä tilattu korjausta. Hän sanoi, ettei ainakaan heillä näy. Sitten soitin sinne pattereita remppaavan firman päivystykseen, jossa vastasi se sama päivystäjä, joka sanoi, että "ei kai se niin kiire ole jos kerran ei vuoda" ja sitten sanoi "No etkö sä jaksa portaita kävellä?" ja lopulta nauroi "Jos sulla ei kovin iso peppu ole, niin etköhän sä siinä uskalla istua. Tytöthän kakkaa pastilleja". Pyysin toistamaan, johon nauroi "Jos sulla on sievä peppu, niin istu varovasti pöntön reunalle".
Tuossa vaiheessa sanoin, että minulla on tämä puhelu ollut koko ajan kaiuttimella ja olen sen vanhalla puhelimellani nauhoittanut alusta asti. Ja tämä nauhote lähtee seuraavaksi sen verran moneen paikkaan, eli hän saa varautua, että tämä on hänen viimeinen työvuoronsa. Sanoin myös, että se pytty pitää tulla korjaamaan tänä iltana, mutta nakitan sen omalle huoltofirmalle.
Hän änkytti ja naureskeli "No hehheh, vitsihän se vaan oli, hehheh".
Mutta nyt siis tänne on kohta tulossa joku korjaamaan tuon pytyn tuosta taloyhtiön/vuokrafirman käyttämästä huoltoyhtiöstä. Soitin sinne ja kerroin, että tuon patterilafkan tyyppi ei tänne tule, siitä pidän huolen.
|