Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Remppamies rikkoi wc-pyttyni

Lähettäjä: treaw 
Päivämäärä:   19.9.25 19:17:34

Asun kerrostalossa ja tällä ja viime viikolla on remppamiehet rampanneet remppaamassa pattereita. Minun luonani on tänään käyty niin, etten ollut kotona. Vessassa pytyn päällä lappu "PÖNTTÖ IRTI KÄYTTÖKIELTO HUOLTO TILATTU". Jahas. Pytty heiluu eli se on lattiasta irti. Kokeilin vetää pytyn, sinne tulee kuitenkin vettä eikä se valuta mitään lattialle. Eli ei ole myöskään laitettu vesihanaa kiinni.

Asun kolmannessa kerroksessa ja yleisvessa on kellarissa. Olisi aika työlästä lähteä joka välissä kellarin vessaan. Kai tuota vessaa uskaltaa käyttää? Jos ei uskaltaisi, niin kai siitä olisi vedet väännetty kiinni?

En todellakaan tiedä mitä hemmettiä täällä on tapahtunut. Yritin soittaa LVI-firmaan joka noita pattereita remppaa, muttei sieltä kukaan vastannut. Päivystävästä numerosta kukaan ei tietenkään (ainakaan myöntänyt) tietävänsä mitään.

Laitoin nyt kuitenkin "omaan" huoltoyhtiööni, vuokranantajalle ja tuonne LVI-firmaan sähköpostia, että mitä hemmettiä asunnossani on tapahtunut, kun pytty on irronnut lattiasta. En tuosta mitään joudu maksamaan, koska asun vuokralla enkä rikkonut sitä itse.

Mutta siis lapussa luki "huolto tilattu", eli tuleekohan sen korjaamaan kyseisen firman jantterit, pytyn hajottanut tyyppi itse, vai kenties vuokranantajan palkkaama huoltofirma? JA MILLOIN?? Ensi viikollako? Mistähän se korjaus on siis tilattu?

Eniten minua kyllä kiinnostaisi tietää, että miten pytyn saa irtoamaan lattiasta??? Siis ihan kokonaan.

Kivaa viikonloppua minulle. Mites teillä?

Re: Remppamies rikkoi wc-pyttyni

Päivämäärä:   19.9.25 19:20:26

Mietin sitäkin, että olisinko minä voinut vaatia sen pattereita remppaavan firman päivystäjää tulemaan välittömästi liimaamaan pytyn lattiaan kiinni tai vaihtamaan uuteen. En siis tiedä mitä sille aiotaan tehdä, mutta on tämä nyt aika ahterista, etten saisi käyttää asuntoni ainoaa vessaa moneen päivään.

Lähettäjä: Juju 
Päivämäärä:   19.9.25 19:27:04

Käyttökielto tarkoittaa, että käyttö on kielletty, ei saa käyttää. Tieto tulevasta korjauksesta on varmaan mennyt asunnon omistajalle, hän on sitten yhteydessä vuokralaiseen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.9.25 19:28:36

No jos pytyn vetäisy hulahtaa viemäriin eikä lattialle niin käyttäisin. Tietty kos heiluu niin pitää istua varovasti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 19:29:05

Rikun viimeinen työpäivä?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 19:30:22

Mitä hitttoa... kyllähän asunnon ainoa vessa täytyy saada toimimaan välittömästi, eihän siellä muuten voi asua! Ja jos on vioittunut käytön estävällä tavalla on täysin vastuutonta jättää sulut auki siten että vesisäiliö pääsee täyttymään. Saisi kyllä remppafirma maksaa majoituksen hotellissa siihen asti että asunto on asuttavassa kunnossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 19:33:15

Tuo on päivystysasia jos asunnossa ei pönttö toimi, vaadi korjaamaan tai tuomaan sinulle kuivakäymälän.

Vaadi se kuivakäymälä myös sen pöntön liimauksen jälkeen, sen liiman pitää kuivua vuorokausi tai pari. Vuokranalennusta sinun pitää vaatia myös!

Päivämäärä:   19.9.25 19:52:52

Ei ole yksityisen omistama asunto vaan ns. kaupungin asuntoja vuokraava firma. Eikä minulle ole ilmoitettu mitään. Minuun ei ole oltu missään yhteydessä. Enkä tietenkään nyt saa ketään mistään kiinni ennen maanantaita.

Se on ihan sama mitä minä vaadin. Jos vuokranantajaan saa yhteyden vasta maanantaina, kun pyttyä tullaan jo korjaamaan, niin todetaan vain "No hyvinhän sä selvisit joten ei oo tarvetta hyvittää mitään".

Soitanpa uudelleen sinne pytyn rikkoneen firman päivystykseen ja "omaan" huoltoyhtiööni. Kyllähän joku nyt hemmetti sentään saa tulla tuon korjaamaan!

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   19.9.25 20:25:43

Eivät ehkä pidä kovin akuuttina jos yleisissä tiloissa on toimiva WC mitä saa käyttää. Vessareissun työläys tuskin painaa vaakakupissa yhtä paljon kuin korjaaminen arkipäivänä vs. viikonloppupäivystys.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 21:00:17

Ei aloittaja ole vuokrannut asuntoa jaetulla vessalla ties missä asti.

Eikä jossain kaupungin vuokratalossa edes uskalla välttämättä liikuskella porrashuoneessa viikonloppuiltaisin, saati jos yöllä tulee tarvetta. Meilläkin hyvämaineisella alueella pääosin osakkaiden omassa käytössä olevassa kerrostalossa pyöri yhteen väliin narkkareita porrashuoneessa lataamassa puhelimiaan siivouspistokkeesta ja jälkeensä jättämien neulojen perusteella myös piikittämässä. Ei ihan hirveästi houkutellut viikonloppuöisin asunnon ulkopuolella liikuskelu.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   19.9.25 21:07:58

Wau, niin sitä vaan asutaan eri maailmoissa ihan muutaman sadan kilsan päässä toisistamme.
Meidän talossa oli putkiremontti joitain vuosia sitten, ja kyllä, se kellarin yleinen wc oli asukkaiden käytössä. Ketään ei pelottanut käydä edes yöllä pissillä, puolihuvittavia kohtaamisia unisten naapureiden kanssa vain. Ja on ihan kaupungin vuokratalo tämäkin.

Mutta aloittajalle, jos ei vetäessä mitään tule lattialle, käyttäisin, mutta istuisin tosi varovasti. Oletettavasti siis toimii kuitenkin. Ei tämä ole mikään hätätilanne, että ne sitä viikonloppuna tulisi korjaamaan, maanantaihin saat odotella, vaikka soittaisit mihin!

Lähettäjä: Ratkaisu 
Päivämäärä:   19.9.25 21:15:33

Aloittaja pissaa suihkun lattiakaivoon ja huutelee vedellä. Kellarissa käyt sitten isolla hädällä. Ei tarvitse joka välissä sinne kellariin juosta.

Päivämäärä:   19.9.25 21:19:10

No kyllä se on aika työlästä kun asun hissittömän kerrostalon kolmannessa kerroksessa, eli kellariin pitää mennä portaita. Tuskinpa kukaan asiaa vähättelevistä suostuisi vaihtamaan osia kanssani niin, että minä tulisin hänen kotiinsa asumaan viikonlopuksi ja hän muuttaisi tänne ja joutuisi ramppaamaan kellarissa aina kun iskee vessahätä.

Täällä ei ole näkynyt narkkareita rappukäytävässä ja napurit on ihan asiallisia, mutta kyllä se silti veetuttaa, että pytty hajotettiin ja jätettiin korjaamatta viikonlopuksi.

Mutta siis: Soitin ensin sille "oman" huoltoyhtiön päivystävälle ja kysyin, että onko heiltä tilattu korjausta. Hän sanoi, ettei ainakaan heillä näy. Sitten soitin sinne pattereita remppaavan firman päivystykseen, jossa vastasi se sama päivystäjä, joka sanoi, että "ei kai se niin kiire ole jos kerran ei vuoda" ja sitten sanoi "No etkö sä jaksa portaita kävellä?" ja lopulta nauroi "Jos sulla ei kovin iso peppu ole, niin etköhän sä siinä uskalla istua. Tytöthän kakkaa pastilleja". Pyysin toistamaan, johon nauroi "Jos sulla on sievä peppu, niin istu varovasti pöntön reunalle".

Tuossa vaiheessa sanoin, että minulla on tämä puhelu ollut koko ajan kaiuttimella ja olen sen vanhalla puhelimellani nauhoittanut alusta asti. Ja tämä nauhote lähtee seuraavaksi sen verran moneen paikkaan, eli hän saa varautua, että tämä on hänen viimeinen työvuoronsa. Sanoin myös, että se pytty pitää tulla korjaamaan tänä iltana, mutta nakitan sen omalle huoltofirmalle.

Hän änkytti ja naureskeli "No hehheh, vitsihän se vaan oli, hehheh".

Mutta nyt siis tänne on kohta tulossa joku korjaamaan tuon pytyn tuosta taloyhtiön/vuokrafirman käyttämästä huoltoyhtiöstä. Soitin sinne ja kerroin, että tuon patterilafkan tyyppi ei tänne tule, siitä pidän huolen.

Päivämäärä:   19.9.25 21:20:23

"Vessareissun työläys tuskin painaa vaakakupissa yhtä paljon kuin korjaaminen arkipäivänä vs. viikonloppupäivystys."

Tokihan sen olisi voinut korjata jo virka-aikana kun se hajotettiin, ei sitä olisi ollut mikään pakko jättää viikonloppuillalle. Vai?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.25 21:20:37

Ai tää olikin kiukkupimpan provo.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   19.9.25 22:01:04

Joo, provohan se. Mut no (jos ei olekaan), kyllä sille uskaltaa istua jos ei paina reilusti yli sataa kiloa, ja osaa istua huojumatta. Tasapaino on a ja o. Ja jos kerran toimii, ni nou hätä.

Noi huoltopäivystäjän puheet varmaan olis tullut ilmi jo ensimmäisessä viestissä, jos ei olisi provo.

Lähettäjä: Ed je 
Päivämäärä:   19.9.25 22:40:18

"Noi huoltopäivystäjän puheet varmaan olis tullut ilmi jo ensimmäisessä viestissä, jos ei olisi provo."

Aloittaja ilmeisesti soitteli useampaan kertaan sinne huoltofirmaan eikä ensimmäisessä/ensimmäisissä puheluissa ollut mitään asiatonta?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.9.25 22:45:46

Ehkä se huoltoyhtiön tyyppi on itse lihava? Tekisi mieli sanoa että ehkä se oli kännissä. Mutta eikös niiden pidä olla ajokunnossa jos tuleekin joku äkillinen keikka johon pitää lähteä heti?

Päivämäärä:   19.9.25 23:20:20

Jahas, täällä on taas jotain pimppipakkomielteisiä linjoilla. No, menkää aamulla apteekkiin hakemaan kutinaan apua.

Pytty käytiin liimaamassa ja nyt siinä ei saa istua, ettei se heilu. En saanut kuivakäymälää, mutta huoltoyhtiön tyyppi lupasi kirjoittaa jonkun raportin vuokranantajalle, jonka perusteella saan hakea vuokranalennusta. Kuulemma aamulla saan jo varovasti istua pytyllä, kunhan en heiluta sitä.

Miten ihmeessä huoltopäivystäjän peppupuheet olisi voinut tulla esiin jo aloituksessa, kun se puhelu käytiin vasta sen jälkeen, kun aloituksen tänne tein?

Nyt menen nukkumaan niin te saatte jäädä tänne "kiukkupimppaamaan" ihan rauhassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.25 23:34:41

Kannattaa katsoa mitä muuta sieltä rikottu. Eihän tuommonen pattereita huoltaessa ihan vaan vahingossa hajoa. Tahallaan perseilty siellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 23:58:48

Provonhuutelijat eivät varmaan ikinä ole asuneet kaupungin asunnoissa. Niihin taloihin kun kilpailutetaan huoltofirmat, niin todellakin halvin valitaan, ja se näkyy niiden huoltoäijien puutteellisessa ammattitaidossa, asenteessa ja aivan yleisessä järjenköyhyydessä. Viedään asunnonkatsojia vääriin (asuttuihin) kämppiin kun ei jakseta tarkistaa oikeaa numeroa, kun pyydetään tulppaamaan edellisen asukkaan teipillä tukkimat keittiön putkien liitännät + selvittelemään tukosta, ensin kaadetaan aineet viemäriin ja sitten ihmetellään kun teipit irtoaa ja syövyttävät mömmövedet on lattialla, heitellään likaisia suodattimia ym. roskiskamaa asukkaiden henkilökohtaisten tavaroiden päälle, jääkaapin toteaminen rikkinäiseksi kestää yli puoli tuntia... Ja jos näiden aivopieruja edes yrittää kyseenalaistaa, niin kyllä tytöttelyä sun muuta sontaa piisaa, omaa mokailua ei myönnetä ja vahinkoja vähätellään eikä kiirehditä korjaamaan.

Jos se, että LVI-äijä saa pöntön irti lattiasta ja toinen v*ttuilee puhelimessa on varmaa provomatskua jonkun mielestä, niin onpa helpolla päässyt. En itse enää uskalla tilata huoltoa ilman että olen itse paikalla vahtimassa, mutta koko talon kattavien "en tiiä millon tullaan sun kämppään" -huoltojen kohdalla joutuu vain toivomaan parasta ja pelkäämään pahinta...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.