Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monella on tapana...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 18:59:39

... pitää eteisen lipaston päällä kukkaroa, missä onn40 € rahaa ja joku ikean kantiskortti?

Mulla nousee niin k otsalle, kun mun lasta syytetään varkaaksi.

Lapsi oli sovitusti koululaverilla ipn, ja haettiin sovitusti.
Sit tän "kaverin" äiti soitti, et heiltä on kadonnut eteisen lipaston päältä punainen kukkaro, missä on 40 € seteleitä, kolikoita, ja ikean kantiskortti.
No ei ole meillä.

No @!#$ mun mies, jonka kaverin lapsi tää mun lapsen "kaveri" on, niin meni omin luvin penkomaan mun lapsen tavaroita.
Sieltä löytyi punainen kukkaro ja se ikean kantiskortti.
Lapsi on aivan kauhuissaan. Ei ole tarkoituksella varastanut yhtään mitään. Punainen väri vaan oli kiva. E7kä ajatellut, että tekee mitään pahaa. Lainaa vaan. Ja vakuuttaa ettei siinä kukkarossa mitään rahaa ollut.

Odiootti mieheni vei kukkaro, ja omistaan 40 €.
Nyt lapsen pitäisi hälle maksaa rahat takaisin, ja mennä pyytämään anteeksi.

Kenellä helvetilla rahat pyörivät ympäri kämppää. Mies ei ymmärrä, että meitä kusetetaan. Ja lapsen kunniaa jopa loukataan.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Re: Kuinka monella on tapana...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 19:03:52

Kyllähän tää siltä kuulostaa että sinun lapsi on sen kukkaron varastanut ihan sama oliko siellä rahaa vai ei, niin ei toisten tavaroita oteta tai ”lainata” oli se sitten kuinka kivan punainen tai ei.. Lastasi ei syytetä varkaaksi vaan lapsi on varastanut kukkaron .

Päivämäärä:   19.9.25 19:05:56

Kyllä mulla voisi olla rahaa eteisen lipaston päällä.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   19.9.25 19:08:27

"Sit tän "kaverin" äiti soitti, et heiltä on kadonnut eteisen lipaston päältä punainen kukkaro, missä on 40 € seteleitä, kolikoita, ja ikean kantiskortti.
No ei ole meillä.

No @!#$ mun mies, jonka kaverin lapsi tää mun lapsen "kaveri" on, niin meni omin luvin penkomaan mun lapsen tavaroita.
Sieltä löytyi punainen kukkaro ja se ikean kantiskortti."

Eli punainen kukkaro ei ole teillä, eikä lapsi ole mitään varastanut, mutta kun lapsen tavaroita penkoo, niin sieltä löytyykin punainen kukkaro? Mutta eihän lapsi mitään varastanut vaan lainasi vain (=otti ilman lupaa eli varasti), kun punainen väri on niin kiva.

Mitä tekisin tuossa tilanteessa? Penkoisin lapsen tavaroita vähän enemmän niin todennäköisesti löytyisi se kadonnut 40 euroakin. Ja sitten opettaisin lapselle, ettei keneltäkään varasteta ikinä yhtään mitään, oli se kuinka kiva tai hieno asia tahansa.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   19.9.25 19:09:00

Aika monellakin löytyy kotoa " hätäkassa", missä on muutama kymppi rahaa.
Tietenkin rahat ja lompakko täytyy palauttaa ja mielellään kukkapuskan ja kapsen anteeksipyynnön kanssa.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   19.9.25 19:10:39

Onhan tapahtumapaikka Porvoo, onhan?
Taitaa nyt joku ihan muu juksata kuin kaverin äiti.
Lapsesi oli kylässä, näki kauniin punaisen kukkaron ja otti sen. Ei kertonut totuutta, kun jäi kiinni.
Ikean kortti tallessa, 40 e puuttuu. Lapsella lienee masu täynnä herkkuja.
Ja kyllä, mun lompakko, Bottega Veneta, arvo. No kvg. Rahaa on juurikin se 40 e nyt ja kaikki kortit, ja tossa se eteisen lipaston päällä pötköttää.
Täällä on käynyt lasten kavereita, kesäisin, kun olivat esiteinejä, tässä kulki talon läpi kahdeksan lapsen lauma, ottivat mehua, jääpaloja jääpalakoneesta, mariekeksejä vapaasti. Eikä pötköttäjälompakolle tapahtunut koskaan mitään.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 19:11:20

Missä aloittaja sitten piilottelee lompakkoaan kleptomaanilapseltaan?

Tottakai lompakko on jossain helposti lähtiessä mukaan napattavissa. Ja usein siellä on käteistäkin enemmän kuin 40e ja huomattavasti kanta-asiakaskorttia tärkeämpiä kortteja.

Päivämäärä:   19.9.25 19:11:56

Taas ei äippyli ymmärrä että se oma pershetelmä on varas. Lapsi on varastanut. Lapsi on varas. Selitteli äippyli mitä tahansa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.25 19:11:56

Lapsi teki väärin, niin se vaan on.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.9.25 19:15:04

Eteisen pöytä on ihan normaali lompakon säilytyspaikka. Mulla se on useimmiten laukussa, mutta välillä kodinhoitohuoneen pöydällä.

Toivon mukaan lapsi oppii, ettei keneltäkään lainata mitään ilman lupaa. Tai sitten on jo paatunut näpistelijä.

Ikä olisi mielenkiintoista tietää. 7 v on eri kuin 12.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   19.9.25 19:19:16

Kyllä mulla on kotona sellainen hätävarakukkaro eteisessä hyllyllä. Ja oma lompakko yleensä siinä helposti napattavissa eteisen pöydällä. Oletusarvoista on, ettei meillä käyvät vieraat varasta, vaikka on kuinka söpö yksisarviskukkaro tai sateenkaarenvärinen lompakko.

Lapsesi sen pölli, (kauhuissaan oli kun jäi kiinni) joten nyt sinun pitää vanhempana miettiä, miten kasvatat lasta, ettei tätä tapahdu enää ikinä. Jonkinlainen sopiva rangaistus on ihan aiheellinen, ei niin, että lasta nyt harmittaa (kun jäi kiinni) ja äitin käy sääliksi. Ja sillä hyvä.
Anteeksi on ehdottomasti pyydettävä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.9.25 19:20:15

No siinä lapsi oppii kun käy pyytämässä anteeksi. Lapset helposti lapsellisuuttaan voivat tällaisia hölmöjä temppuja tehdä -ehkä huomasi rahat tai sitten nätti lompakko kiehtoi mutta anteeksi pyytämään yms keskustelua niin eiköhän opi läksynsä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 19:20:27

Ööö...selvä tapaus. Mitä ihmeteltävää tossa on. Tiedätte kuka vei.

Päivämäärä:   19.9.25 19:21:10

Aika huono.

Lähettäjä: Meli 
Päivämäärä:   19.9.25 19:22:52

Eteisen lipaston päällä on meilläkin lompakot, (samassa paikassa kun mm autonavaimet), siitä se on aina helppo napata mukaan lähtiessä. Mutta yksiselitteisesti sinun lapsesi on varastanut sen lompakon ja se on erittäin väärin!

Lähettäjä: roor 
Päivämäärä:   19.9.25 19:23:53

Minulla on hyllyssä loota jossa noin 600 e käteistä. Laukussa lompakko, jossa n. 200 e. Makkarin kaapissa hyllyllä muutama satanen. En mitenkään piilottele noita mutta ei niitä kai kukaan uskalla varastaakaan.

Lapsesi on varas ja ihan aiheesta syytetään. Nyt vain maksaa takaisin ne varastamansa rahat.

Mutta provohan tämä on. Ei kukaan ole noin tyhmä kuin aloittaja :')

Päivämäärä:   19.9.25 19:24:10

Siis sun lapsi VARASTI ja sinä meuhkaat että sinua kusetetaan. Hae itsellesi oikeasti jotain apua.

Lapsi maksaa sen 40e takaisin. Sillä ei tässä asiassa sinänsä ole mitään merkitystä oliko siellä se 40e vai ei, vaan lapsen on opittava että varastaminen on sellainen teko josta on seuraukset. Jos et pienessä päässäsi osaa ajatella muuta niin ajattele se vaikka lapselle sakkona varkaudesta.

Kyllä, eteinen on juuri se paikka missä säilytetään kaikki arvotavara, puhelin, avaimet, lompakot, koska siitä ne muistaa ottaa mukaan ulos lähtiessään.

Ja aika moni kuljettaa käteistä mukanaan, varsinkin jos on lapsia joille sitä rahaa joutuu jakamaan.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.9.25 19:24:28

Pyrin pitämään lompakossa hieman enemmän käteistä, ikean kantiskorttia ei ole. Eteisessä on lompsa. Ei porstuassa vaan sisäeteisessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.