Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minulla on kaikkea mutta en ole onnellinen

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   19.9.25 18:43:02

On hyvä mies, ihanat lapset, rahaa, vapaa-aikaa, koira, hevonen, ihana työpaikka jne.
Miksi en ole onnellinen?????????

Re: Minulla on kaikkea mutta en ole onnellinen

Lähettäjä: olo 
Päivämäärä:   19.9.25 19:01:40

Onnellisuus on mielentila jota voi myös harjoitella. Kiitollisuus lisää onnellisuutta. Tai sitten olet halunnut vääriä asioita ja tarvitset paljon muutakin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 19:12:41

Puuttuu mielekäs tavoittelemisen kohde?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 19:22:08

Voi voi, tsemppiä, on sulla rankkaa.

Lähettäjä: Eri O 
Päivämäärä:   19.9.25 19:23:06

Sorry

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.25 19:24:58

Älä huoli, kyllä se varmaan pian korjaantuu. Asioilla on tapana järjestyä. Saat potkut, tulee ero, joku kuolee jne.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   19.9.25 19:25:58

Pitää menettää ja kärsiä myös, ennen kuin ymmärtää onnen. Itsellänikin on kaikkea kuten aloittajalla, mutta joka päivä minut tekee onnelliseksi se, että voin liikkua kivutta. Ennen en aina voinut.

Lähettäjä: Nynny 
Päivämäärä:   19.9.25 19:26:20

Oletko koskaan ollut?

Päivämäärä:   19.9.25 19:29:04

Lisään vielä, että päivittäin tekee onnelliseksi myös ihan oma aika, koska sellaista ei ollut vuosikausiin.

Päivämäärä:   19.9.25 19:50:15

Ovatko kaikki läheisimmät ihmissuhteesi varmasti kunnossa? Mikään materia ei korvaa sitä, jos puolison tai lasten kanssa jokin hiertää.

Päivämäärä:   19.9.25 20:09:50

Mietin olenko jotenkin masokisti. Mikään ei hierrä ja tuntuu kuin haluaisin jonkun olevan pielessä että voisi taas tavoitella tätä tilaa mikä nyt on.
On ollut elämässä huonoja ja todella vaikeita aikoja jolloin tuntui ettei elämä voi jatkua, mutta jollain sairaalla tavalla elämä tuntui tuolloin enemmän elämisen arvoiselta kuin nyt kun kaikki on hyvin.

Lähettäjä: Nojaa 
Päivämäärä:   19.9.25 20:24:13

Aloittaja taitaa olla samanlainen kuin äitini. Silloin kun on kaikki hyvin, ei osaa olla kiitollinen siitä mitä hänellä on. Mutta siinä vaiheessa ymmärsi, kun elämä latoi turpaan oikein avokämmenellä.

Päivämäärä:   19.9.25 20:27:20

Olenhan minä kiitollinen. Siis oikeasti olen äärettömän kiitollinen nykyisestä tilanteesta, mutta se ei ole sama asia kuin onnellisuus.

Lähettäjä: Oh 
Päivämäärä:   19.9.25 20:32:15

Tämä on hyvä esimerkki siitä, että onnellisuutta ei saavuteta ulkoisilla asioilla vaan sillä, että osataan elää tässä ja nyt ja olla onnellisia juuri niistä yksinkertaisista jutuista, jotka tapahtuu tässä ja nyt.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   19.9.25 20:35:52

Ei kai sellaista elokuvien onnea kovin usein kenelläkään ole. Onnellisuus on tunne, se on sinussa hetkittäin, ei mikään sellainen koko ajan kaikessa kestona jotenkin huippu fiilis. Jälkeenpäin joskus huomaa miten onnellinen oli jossain tilanteessa, vaikka kun on laittanut hevosen tarhaan ja se tulee siihen viereen hengailemaan tai kirmaa onnellisena.

Lähettäjä: Seela 
Päivämäärä:   19.9.25 20:46:02

Ihminen voi voida sisältä huonosti, vaikka olisi ulkoisesti aivan kaikki onnellisuuden edellytykset kunnossa. Ja esim masennus on sellainen sairaus joka imee ihmisestä ilon pois ns ilman syytä ja se voi iskeä aivan keneen tahansa, ei se kysele onko elämässä millaiset palikat. Ja se ei ole mitään kiitollisuuden puutetta tms!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 21:03:24

Mitä ajattelet että onnellisuus kohdallasi olisi? Millaiselta se tuntuisi, miten ison osan arjesta sitä tuntisit?

Minä löysin onnen kun tajusin että onnellisuuteenkin kuuluu kurjuutta. Mutta sehän se onkin, ei ilman kurjuutta ole elämää, mutta jokainen voi valita millaista se oma kurjuus on.

Minulle se meinaa loputonta huolta ja surua eläimistä. Arkea missä olen hyvin sidottu kotiini eläinten takia. Sateiset aamut ja kumisaappaat kuumeessa.
Väsyneet päivät ja valvotut yöt eläinten sairastamisen äärellä.
Raha jota ei koskaan ole enempää kuin riittävästi.

Ja sitä että siitä huolimatta ei vaihtaisi yhtäkään väsynyttä aamua helppoon elämään rivarissa lähellä palveluja. :D

Jokaisella on se oma kivi mitä pyörittää mäkeä ylös, mutta jokaisella on vapaus valita, mistä se oma kivi on tehty.

Masentunein ja onnettomin olin silloin, kun omaa kiveä ei ollut, ei vastuuta, huolia, oli vain päämäärättömyyttä ja vapautta eikä mitään mille omistautua.

Ja tietysti tuon kaiken keskellä on ilon ja onnen tunteita, mutta ei sen enempää kuin niitä negatiivisiakaan. Mutta molemmat saa olla läsnä. :)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 21:04:13

Seela - masennus iskee erittäin harvoin "ilman mitään syytä".

Kyllä sille syy aina löytyy.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 21:10:15

Ovatko nuo sellaisia asioita, joita olet aidosti halunnut, vai oletko hommannut ne siksi koska niin vaan "kuuluu" tehdä?Onko jotain tiedostamattomia haaveita tai toiveita täyttämättä?

Päivämäärä:   19.9.25 22:14:35

Kyllä olen kaiken ihan itse halunnut ja kaikesta olen suurta iloa saanut. Ehkä olen tulossa vanhaksi kun tuntuu että tavoiteltavia asioita ei enää oikeastaan ole tai ne ovat materiaa kuten uusi auto, joka ei oikeasti tuo mitään pitkäaikaista ihanaa iloa kuten lapset tai vaikka hevonen. Lapsetkin ovat jo kouluissaan eivätkä tarvitse minua kuten ennen..

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.9.25 22:16:58

Koska onni tulee itsestä tai sisältäpäin.

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   19.9.25 22:54:59

Koetko merkityksellisyyden tunnetta?

https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000006632837.html

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.