Lähettäjä: .
Päivämäärä: 19.9.25 19:30:38
"Mikä nykyisin estää köyhän perheen lapsia lukemasta itselleen hyvää (rahakasta) ammattia tai estää yrittäjäksi ryhtymisen ja sitä kautta rikastumisen?"
No se köyhyys? Ei minulla ollut varaa mennä lukioon, menin ammattikouluun. Valitsin alan väärin, mutta onneksi siihen aikaan vielä pystyi kouluttautumaan uudestaan. Minäkin olin tässä asiassa sen verran hyväosainen, että isä osti välillä ruokaa minulle ja jeesasi rahallisesti, vielä köyhemmän olisi pitänyt käydä opintojen ohella töissä, jos niitä töitä olisi.
Miten inhimilliseltä kuulostaa, että teet 40h/viikko palkatonta työtä ja sen päälle iltatyötä että saat ruokaa ja laskut maksettua? Ja jos se tie olisi jotenkin tasoiteltu sinne yliopistoon niin sama juttu sielläkin on edessä, työtä opintojen ohella. Jos ei löydy töitä niin sitten ei opiskella. Kaverilla jäi yliopisto heti alkuunsa kesken kun ei löytänyt iltatöitä niin oli pakko mennä päivätöihin, ihan kusisinta paskahommaa kusetusfirmassa, jäikin sitten sieltä saikulle toistaiseksi.
Jos alkaisin yrittäjäksi se vaatisi omaa rahaa ihan minimissään, hyviä diilejä 'käytetyistä työkaluista ja autosta tehtynä 200 000e+ ja yrittämisen kulut olisivat kuukausitasolla ihan jäätävät.
Kerropa, että mitä voit opiskella ilman että sinulla on rahaa? Tai alkaa yrittäjäksi ilman että sinulla on rahaa? Minkä tahansa alan opiskelu köyhänä tarkoittaa että on tehtävä töitä koulun ohella, millä alalla koulunkäynti on niin leppoisaa että sellaista jaksaa vuosikausia?
|