Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten niin moni autoilija ei osaa liikennesänt..

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   19.9.25 17:48:24

..... Liikennesääntöjä?

Suojatien päälle eikä risteykseen pysähdytä. Risteyksen tai suojatien jälkeen edellä oleva auto on pysähtynyt esim. punaisten valojen takia, niin sinä et aja hänen perään siihen suojatien päälle tai risteävän tienhaaran kohdalle vaan jätät suojatien/risteyksen vapaaksi.

Ja tämä on ihan jokapäiväinen ilmiö ruuhka-aikaan.

Enkä edes viitsi aloittaa siitä, että jos auto on pysähtynyt suojatien eteen, niin sinä ET AJA viereisellä kaistalla ohi pysähtymättä.

Re: Miten niin moni autoilija ei osaa liikennesänt..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 18:00:52

Juuri tänään aamulla todistin kun ensin edellä menevä auto oli pysähtyneenä suojatien eteen, koska jalankulkijoita oli tiellä. Tämän auton takana tuleva sankari koukkasi oikealta ohi pysähtymättä. Paikassa on vain yksi kaista.

Seuraavassa risteyksessä olin kääntymässä oikealle ja annoin tilaa jalankulkijoille. Samaan aikaan vastaantuleva auto kääntyy sinne samaan suuntaan minne olin itse kääntymässä välittämättä minusta tai niistä jalankulkijoista.

Toissapäivänä olin kävelyllä ja Stop-risteykseen jätti pysähtymättä useampi miespuolinen farmari- ja sähköautoilija. Posottivat vaan suoraan risteyksen yli, jossa kulkee kuitenkin raskaampaa liikennettä ja koululaisia.

Naisia näkee harvemmin törttöilemässä yhtä törkeästi. Ehkä miehillä on näön kanssa valtavia ongelmia tai eivät osaa jarruttaa/pysäyttää niillä sähköautoillaan.

Lähettäjä: Sipi K 
Päivämäärä:   19.9.25 18:11:28

Ja ne kiertoliittymän säännöt.
Täällä, missä minä asun, on nyt monen monta väliaikaista kiertoliittymää tietöiden vuoksi. Ihan joka päivä menee hermo.
Joko ei ymmärretä, että liittymässä jo olevilla on etuajo-oikeus, tai sitten ei mennä sinne liittymää ennen kuin se liittymä on täysin tyhjä.
Ja v*ttu sähköskuutit. Vedetään täysillä sivuilleen katsomatta, mitään merkkiä antamatta työmaa-aidan takaa suojatielle.

Yksi tyttö jo tänä syksynä kuoli tällaisessa onnettomuudessa. Siinä autoilijalle elinikäiset traumat.

Lähettäjä: Piruetti 
Päivämäärä:   19.9.25 18:28:37

Vaikka ajan paljon, niin täytyy sanoa että ratissa vietettyihin tunteihin nähden aika harvoin tulee mitään kovin räikeää vastaan. Itse olen sattunut kohtaamaan kaikista villeimmin liikennesääntöjä rikkovat kanssa-autoilijat maaseudun pikkukylässä, on kaiken maailman kaaharia (tietävät ettei poliiseja ole lähimaillakaan…) ja sitten oma lukunsa ne seniorit joiden ei pitäisi olla enää kuskin paikalla ollenkaan. Kaupungissa taas välinpitämättömät sähköpotkulautailijat joskus nostattaa sykettä. Niillä koukatut yhtäkkiset tien ylitykset on vaarallisia, niillä saatetaan täydestä vauhdista kurvata ihan varoittamatta auton edestä tien yli, vaikkei sillä kohdalla olisi edes suojatietä.

Lähettäjä: q 
Päivämäärä:   19.9.25 18:42:19

Olen tällä viikolla todistanut kahdesti koulun vieressä sitä, että autoilija ajaa sumeilematta täysin päin punaisia suoralla tiellä jossa on liikennevalot lapsien koulutien turvaamiseksi. Itsellä olisi molemmilla kerroilla ollut jalankulkijana jo vihreä valo ja olisin jäänyt alle jos olisin ylittänyt tietä omalla vuorollani. Molemmilla kerroilla kuski oli nainen katumaasturilla.

Tänään olin lähestymässä autolla suojatietä, jossa viereisellä kaistalla oli auto pysähtyneenä antamaan jalankulkijalle tietä. Edelläni ajoi auto, joka pysähtyi ensin oikeaoppisesti suojatien eteen, mutta sitten lähtikin suoraan jatkamaan tien yli niin, että tietä ylittämässä ollut jalankulkija joutui pysähtymään keskelle suojatietä antamaan tietä autolla...

Lähettäjä: Pakko kysyä 
Päivämäärä:   19.9.25 18:48:23

Olitko Erakkorapu se, joka vetää aina aivan syyttömiä ihmisiä mukaan keskusteluihin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.