Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen lapsi kiusaa minun lapsiani

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.9.25 17:32:18

Asutaan miehen kanssa eri osoitteissa. Nyt ollaan pidennettyä vkloppua viettämässä miehen luona. Olen lasten kanssa ollut täällä ja meininki aikamoista.
Miehen lapsia kiusaa, härnää tahallaan, voi lyödä ja esim hyppiä päälle tai muuten satuttaa.
Ei ole siis ensimmäinen kerta kun näin tapahtuu, vaan tälläistä ollut aina. Miehen lapsi eskarissa, minun lapset pari vuotta vanhempia.
Lapsi ei myöskään usko oikein minua. Joskus kaupassa käydessä voi esim lähteä holtittomasti juoksentelemaan pitkin kaupan käytäviä ja pudotella tavaroita lattialle tms. Lapsella myös päiväkodissa vastaavaa käytöstä esiintyy, kiusaa ja on väkivaltainen muita lapsia kohtaan.
Alan olla väsynyt tilanteeseen ja myös omatkin lapseni.
Lapset kyllä leikkivät myös keskenään, mutta minulla tyttöjä, niin ihan aina ei mene leikit yksiin.

Mies on eksänsä kanssa hakenut sossusta apua, tuli vain ohjeeksi antaa paljon huomiota ja kannustusta ja kehuja lapselle. Niitä kyllä yritetty, mutta ei tule muutosta.

Onko teillä kokemuksia vastaavasta? Miten olette toimineet? Mietin, että onko ainoa vaihtoehto erota.

Re: Miehen lapsi kiusaa minun lapsiani

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   19.9.25 17:33:41

Itse en ainakaan halua lastani altistaa väkivallalle. Sitähän tuo on.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.9.25 17:37:27

Mun lapset ei ois tuossa tilanteessa kiusattavana.

Lähettäjä: ja taas 
Päivämäärä:   19.9.25 17:38:46

Uusperhekuviot helvetistä vol. 21357.

Päivämäärä:   19.9.25 17:40:18

Ja ei siis lapsi kuitenkaan koko aikaa ole väkivaltaisesti käyttäytymässä. Paljon mahtuu ns. Kiusaamista ja tahallaan ärsyttämistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.9.25 17:45:31

Erolapsi oppinut, että ainoa tapa saada huomiota on olemalla hankala ja härkkimällä.

Nyt härski noita sinun lapsiasi kun haluaisi kuulua joukkoon ja perheeseen, mutta on se kolmas pyörä.

Lapselle selkeät säännöt ja seuraamukset, mutta keskittykää tekemään asioita, missä mahdollisuus saada positiivista huomiota ja opeta lapsesikin ottamaan hänet mukaan. Ehkä.myös yhteistä tekemistä tuon lapsen kanssa niin, että kerrallaan on mukana vain toinen sinun lapsistasi, että ei ole heti sitä asetelmaa, että hän on se ylimääräinen.

Päivämäärä:   19.9.25 17:47:52

Paljon touhutaan kyllä yhdessä ja tehdään asioita!

Pojan käytös siis ollut tälläistä jo ennen meihin tutustumista. En usko että johtuu tästä meidän parisuhteesta ja kuviosta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 17:51:48

Kai sillä joku ADHD on tai sitten olette kädettömiä kasvattajia.

Lähettäjä: jekeka 
Päivämäärä:   19.9.25 17:57:28

Saako lapsi siis ollenkaan kahdenkeskistä aikaa isänsä kanssa vai onko se aina isän seurassa myös sinun (ja lastesi) kanssa? Eihän se silloin mikään ihme ole, että on mahdoton, jos koskaan ei saa olla isälleen se tärkeä vaan aina ylimääräinen. Lisäksi jos ei ole asetettu mitään sääntöjä ja rajoja kun lapsi on vanhempiensa kanssa keskenään, niin ei niitä sääntöjä varmaan noudata sitten porukassakaan.

Jatkossa et pidä lapsiasi miehen lapsen kanssa samassa, koska kukaan ei anna toisten pahoinpidellä omia lapsiaan. Tai sitten puututte välittömästi ja ette anna lapsen kiusata muita. Ei saa olla samassa tilassa vaan pitää olla yksinään. No, jos lapsi huomiota isältään kaipaa, niin tämä tuskin auttaa. Tai sitten annat lapsillesi luvan vetää sitä miehen lasta kunnolla turpaan, eli annat tyttärillesi luvan pitää puolensa.

Näet miestä vain silloin kun lapsi ei ole hänellä ja kun lapsi on hänellä, niin hän huomioi lasta itse ja opettaa sille myös käytöstapoja.

Siskoni kolmesta lapsesta keskimmäinen oli myös ns. mahdoton. Oli sellainen, koska sille annettiin mahdollisuus. Ei koskaan vaadittu mitään ja aina vain lässytettiin, eikä keskimmäinen lapsi muuten tuntunut kai saavan huomiota, kun aina oli lellivauvan tai esikoisen varjossa, joten hän sitten sai sitä huomiota vanhemmiltaan yksin, kun alkoi perseillä niin, että vanhemmat lässyttivät ja maanittelivat häntä tottelemaan. Eli lapsi sai juuri sen mitä halusi :))

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   19.9.25 18:12:13

Surullista on jos miehen lapsi näkee isäänsä vaan joka toinen viikonloppu ja silloinkin on paikalla muita jotka ei tämän miehen lapsen perheeseen kuulu. Pitäkää edes taukoa että lapsi saa olla isänsä kans. Ja isä vois vaikka 2 kuukautta hakea lapsen joka viikonloppu. Lasten pitäs aina olla ne tärkeimmät. Syö lapsen itseluottamustakin jos aina kokee tekevänsä väärin. Nollatkaa tilanne ja isä on vaan sen oman lapsensa kans.

Päivämäärä:   19.9.25 18:21:05

Aseta lapsesi etusijalle. Heidän ei kuulu joutua sietämään tuollaista ja jos isä ei saa poikaansa kuriin niin tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota. Sossun ohjeet huomion ja kehujen antamisesta ovat aivan nurinkurisia, lapselle pitää osoittaa, että hänen käytöksensä on VÄÄRIN sen sijaan, että häntä suorastaan palkitaan siitä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   19.9.25 19:02:50

” Sossun ohjeet huomion ja kehujen antamisesta ovat aivan nurinkurisia, lapselle pitää osoittaa, että hänen käytöksensä on VÄÄRIN sen sijaan, että häntä suorastaan palkitaan siitä.”

Ei lasta tietenkään kehuta kiusaamisesta. Mutta tarkoitus onkin ettei lapsi ajaudu tilanteeseen jossa huomiota haetaan vaikka lyömällä. Eli lapsen kanssa vietetään aikaa ja kehutaan paljon, jolloin lapsi saa huomiota hyvästä tekemisestä ja käytöksestä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.25 19:09:48

Onko kiusaajalapsen äidilläkin uusi suhde ja vielä miehen kans jolla lapsia ja sielläkin vietetään aikaa porukalla? Lapsi raukka.

Päivämäärä:   19.9.25 19:13:30

Mikset lähe menee ja vie omia lapsiasi turvaan. Päävikainenhan se miehen penikka on.

Päivämäärä:   19.9.25 19:25:06

"Mutta tarkoitus onkin ettei lapsi ajaudu tilanteeseen jossa huomiota haetaan vaikka lyömällä. Eli lapsen kanssa vietetään aikaa ja kehutaan paljon, jolloin lapsi saa huomiota hyvästä tekemisestä ja käytöksestä."

Nykyään tunnutaan kieltävän se tosiasia, että lapsikin voi olla ilkeä ihan vain ilkeyden vuoksi. Ei siksi, että ei saa tarpeeksi huomiota tai muuta vastaavaa. Ja jatketaanko tätä "ajautumisen" ehkäisyä aikuisenakin, että paapotaan toista ettei tämä vain "ajautuisi" väkivaltaan?

On totta, että laiminlyödyt lapset voivat hakea huomiota lyömisellä ja kiusaamisella, mutta kun nykyään se huomion tarve tuntuu olevan vakiovastaus aina. Lapsille ei enää opeteta, että " sinun käytöksesi on väärin, sinulla ei ole oikeutta kohdella toista tuolla tavalla".

Päivämäärä:   19.9.25 19:39:34

Lapsi on isällään kyllä melkein puolet ja puolet. Ja me ei tietenkään aina miehen luona olla tai he meillä. Saavat kyllä kahdenkeskistä aikaa myös ja paljon käyvätkin kahdestaan esim harrastuksissa ja muissa.

Ja tosiaan, lapsella alkanut käytös jo ennen meidän tuloa elämään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.