Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Zoely ja haittavaikutukset

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   19.9.25 15:48:39

Kiinnostaisi kuulla onko muilla ollut samanlaisia oireita Zoely ehkäisypilleristä tai jostain muusta merkistä?

Vaihdoin Zoelyyn gynekologin ehdotuksesta. Kolme päivää aloituksen jälkeen, Polar kello ilmoitti, että pulssi ja sykevälivaihtelu on heikentynyt ja hengitys tihentynyt. Minulle on tuttua, että näin käy, jos olen vaikka juonut alkoholia tai syönyt liikaa ennen nukkumaanmenoa. Seurailin tilannetta pari viikkoa ja tilanne ei parantunut. Yhtäkkiä yhdistin, että oireet alkoi lähes samaan aikaan pillereiden vaihdon kanssa. Huolestuin ja mittasin verenpaineen. Verenpaine koholla 140/100. Minulla ei ikinä ole ollut korkeaa verenpainetta.

Kerroin gynelle oireet ja nyt tulee ensin tauko pillereistä ja sitten vaihdetaan taas uuteen merkkiin. Verenpaine toivottavasti laskee pian ja pulssi korjaantuu ennalleen. Kyllä on jotenkin rasittavaa olla nainen ja leikkiä omalla terveydellä.

Re: Zoely ja haittavaikutukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 15:54:37

Miksi leikit?

Lähettäjä: hiiri 
Päivämäärä:   19.9.25 16:02:32

Olisi kannattannut jättää viimeinen lause kirjoittamatta... Mutta perustellaan nyt, vaikka se ei ollutkaan asian pointti. :-)

-En halua lapsia (vielä)
-Miestä ei kannatta leikata, jos lapsia halutaan
-Kondomi pitkässä parisuhteessa ei houkuttele

Mikä muu vaihtoehto kuin hormonit jää jäljelle?

Päivämäärä:   19.9.25 16:22:53

Mulle ei aiheuttanut mitään muita haittavaikutuksia kuin että paino alkoi nousta, se nousi 5 kiloa tuon 8 kk aikana kun noita söin. Ruokahalu kasvoi, mutta vaikka sitten koitinkin syödä terveellisesti, niin koko ajan oli sellainen pöhöttynyt olo kuin olisi syönyt huonosti. Lenkkeillessä tuntui kuin olisi hengästynyt helpommin, tiedä sitten oliko vaan kuvitelmaa. Mieliala oli tasainen (PMS-oireet ilman e-pillereitä oli tosi ikävät), siihen olin tyytyväinen. Jätin sitten nuo pois vuoden lopulla kun alettiin yrittämään raskautta.

Päivämäärä:   19.9.25 16:23:31

Pudotin myös nuo tulleet kilot sitten kolmessa kuukaudessa pois.

Lähettäjä: RS 
Päivämäärä:   19.9.25 17:01:33

Leikkiä omalla terveydellä?

Kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa ja ihan saat itse valita, syötkö lääkkeitä vai et. Ja aina voit vaihtaa sukupuolta, jos naisena olo ei kiinnosta. Typerä kommentti.

Ja varmasti on ihmisillä kokemuksia yhdistelmäehkäisyvalmisteiden verenpainetta nostavasta haittavaikutuksesta, se kun on niiden yksi yleisimmistä haittavaikutuksista.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   19.9.25 18:23:49

Ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia. Olen syönyt niitä yli 10v.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.