Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maksimisykkeet

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.25 12:58:40

Tuli tuosta leposykeketjusta mieleen; mitkä on teillä maksimisykkeet?

Mulla n. 160, olen 41. v. nainen. Olen miettinyt että pitäisikö olla enemmän, onko syytä olla jotenkin huolissaan, vai onko tämä vain ihan tapauskohtaista? Kuulostaa toisilla ratsastustuntien sykkeetkin olevan paljon enemmän.

Re: Maksimisykkeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 13:01:13

Yleensä maksimisykkeet on 220 miinus oma ikä eli sulla pitäs olla 179.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 13:03:49

Syke on hyvin yksilöllinen juttu. Ja mistä sitä maksimisykettä edes tietää, ellei käy jossain virallisissa mittauksissa? Laskukaava on 220 miinus oma ikä, mutta se on vain suuntaa antava, ja ainakin itse olen älykelloni mukaan mennyt tuon rajan yli. Toki älykellokaan ei ole aina luotettava.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   19.9.25 13:10:27

Ikää 49 ja kunto kova, max syke 183 minkä saan jäällä irti, muualla en. Ratsastuksessa käy maksimissaan 160 jos pitkä hölkkälenkki jossa mennään pätkä semireipasta (2 min).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.25 13:14:01

Sykekellolla mitatessa oon saanut maksimiksi ratsastuksessa 185. Laskukaavalla antaa 191. Ikää 29

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 14:58:26

Sekä Garminin että Polarin kello antanut ratsastuksen aikana lukemaksi 204-209 :D

Lähettäjä: tä. 
Päivämäärä:   19.9.25 15:11:11

Minulta nelikymppisenä mitattiin valojänistestissä yli 200 maksimisyke. Olen tuon saavttanut myös omassa harjoituksessa, jonka juoksin kasvavalla nopeudella. Eli laskukaava ei minulle ainakaan pitänyt. Leposykkeeni on myös aina ollut aika korkea 63.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.