Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muita jotka pelkää tavoitella liikaa onnea?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.9.25 10:54:26

Ehkä epäselvä otsikko, mutta jospa kirjoitus avais paremmin. Oon ihan tavallinen perheellinen 40v nainen. Elämässä periaatteessa saavuttanut ne asiat mistä olen haaveillut, avioliitto, mahtavat, terveet lapset, mieleinen työ, omakotitalo, hyviä ystäviä. Asioita joista moni varmasti haaveilee, mutta ei niitä koskaan saavuta. Toisille taas ihan perusjuttuja ja näiden lisäksi haaveillaan ja saavutetaan vielä paljon isompia ja hienompiakin juttuja.

Nyt olis mahdollisuus taloudellisesti hankkia ensimmäinen oma hevonen. Minä ja teini-ikäinen tytär ratsastetaan ratsastuskoulussa. Lähipiirissä on paljon kokeneita hevosihmisiä ja itsekin ole harrastanut hevosten parissa n20v. Haaveissa olisi ihan perus hyvänmielen harraste- ja pikkukisojen hevonen. Monien vuosien haave.

Kuitenkin mulla jyskää takaraivossa että ole nyt hyvä ihminen tyytyväinen siihen mitä sulla on, älä haaveile ja tavoittele liikaa. Tietenkin ymmärrän että hevosen omistajuus ei automaattista onnea tuo, stressiä ja rahanmenoa todennäköisesti enemmänkin, mutta kuitenkin olen hevosen omistajuudesta haaveillut todella pitkään. Ja onhan täydet mahdollisuudet myös siihen että elämästä tulisi vieläkin onnellisempaa.

Saako joku kiinni tästä mun ajatuksesta? Tässä nyt esimerkkinä tää hevosesta haaveilu, mutta varmaan ajatuksesta voi saada kiinni monen muunkin haaveen pohjalta.

Ehkä sanomattakin selvää, että lapsuuden perheessäni ei mitenkään kannustettu haaveiluun ja tavoitteiden saavuttamiseen. Enemmänkin sellainen "älä nyt hulluja puhu ja haaveile" mentaliteetti. Uskon että siitä tämä ajattelu on ajatuksiini jämähtänyt.

Muita joilla samaa vikaa? Ja kuinka olette ajatusten kanssa pärjänneet ja toimineet?

Re: Muita jotka pelkää tavoitella liikaa onnea?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.25 11:07:50

Ilman muuta pitää toteuttaa haaveet jos vain rahkeet riittää. Eli onko varaa hankkia ja pitää sitä hevosta? Hevonen, varusteet, ylläpito, kengitykset, raspaukset. Yllättävät eläinlääkärikulut.
Osaatko käsitellä hevosta yllättävissäkin tilanteissa, pelkäätkö että hevosella on 'huono päivä' ja sen takia et uskalla liikuttaa? Oletko se kaikista valittava tallikaveri mihin muut kyllästyy nopeasti? Uskallatko pyytää apua tilanteissa jossa tuntuu että omat rahkeet ei riitä? Maksatko vuokran aina ajoissa ja hoidat hevostasi aina hyvin ja ellet itse pääse niin järjestät sille jonkun muun puolestasi?

Tässä nyt muutama näkökulma eri kantilta. Jos kaikki tuntuu että kyllä tästä hyvä tulee niin hommaa se hevonen :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 11:15:49

Sulla on vain tämä yksi elämä, hyvä ihminen. Elä sitä, äläkä suorita jotain aiempien sukupolvien "ihanne-elämää". Sulla on perusasiat kunnossa. Nyt voit näyttää lapsillesikin esimerkkiä, miten ihminen saa myös sen lisäksi toteuttaa itseään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.25 11:19:49

Minulle on jäänyt lapsuudesta muutamia tuollaisia "nämä asiat ovat käytännössä mahdottomia toteuttaa ja elämä tuhoutuu jos yrittää", kuten esimerkiksi se hevosen hankkiminen. Mutta kun ihan faktuaalisesti on varaa ja aikaa, niin kyllä minäkin vaan sanoin sisäiselle lapselleni, että elämä ei tuhoudu vaan paranee ja hankin hevosen.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.9.25 11:25:02

Realiteetit hevosen omistamisesta on kyllä selvillä ja niihin riittävästi rahaa käytettävissä. Taitojen puolestakin uskon että pärjätään kyllä. Haaveissa ei ole mikään kuuma kisatykki vaan opetusmestari tyyppinen hyvänmielen ratsu.

Suurin ongelma on siis mun pään sisällä. Miten päästä yli ajatuksesta että tavoittelen liikaa ja että pitäisi vain olla tyytyväinen tähän mitä olen jo saavuttanut. Samat ajatukset olisi varmasti jos olisin ostamassa unelmien kesämökkiä tai loma-asuntoa Espanjasta. Ja kuitenkin samaan aikaan tässäkin maassa on lukemattomia ihmisiä joilla on nää kaikki ja vielä paljon enemmänkin ja siltikin uskaltavat vielä haaveilla monista asioista ja niitä toteuttaa.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.9.25 11:41:31

Tavoittele hevosen ostolla merkityksellisyyttä elämääsi, koska sitä varmasti saat ja sitä kannattaa tavoitella. Ja olet sen arvoinen! Mene ja toteuta unelmasi, tsemppiä!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.25 11:43:53

Nuppitohtorille mars.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.