Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin luukkuun pesukoneessa pesuaine?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.25 18:03:13

Okei, tyhmä kysymys mutta täältä tulee.

Electroluxin päältä täytettävä pesukone ja pesuainelokeroita kolme. Ne on merkitty I, II ja keskimmäinen sillä huuhteluaine symbolilla mikä selkeä.
Google kertoo, että luukku I on esipesuainetta varten ja vapauttaa pesuaineen heti ja tätä käytetään vaan esipesuohjelman kanssa. Olen jo vuosia laittanut pesuaineen lokeroon II, kun taisin käyttöohjeesta joskus lukea että siihen laitetaan pääpesuun aine.

Ja nyt se tyhmä kysymys mitä aloin nyt pohtia. Miksi luukusta II valuu pesuaine suoraan ulos kun sen sinne kaataa? Käytössä nestemäinen pesuaine. Mitä en tajua?

Re: Mihin luukkuun pesukoneessa pesuaine?

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   18.9.25 18:06:28

Katso onko pesuaineiden lokerossa vipu, jolla muutetaan II lokero nesteelle.

Ohjekirja on hyvä lukea. Netistä löytyy pesukoneen nimellä/tyypillä, josmpaperinen on hävinnyt.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   18.9.25 18:06:59

esipesu I. varsinainen pesu II. ja mihin ulos. en ymmärrä. eikö sulla ole sitä nestelappua siinä paikoillaan vai mitä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.25 18:08:02

Mun koneessa se menee joskus suoraan läpi, koska siinä saisi käyttää vain pesujauhetta.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.25 18:11:51

Riippuu muuten koneesta. Mulla vanhassa koneessa lokeroiden logiikka oli kuten aloittaja kuvailee, tosin niiden järjestys oli eri. Nykyisessä koneessa se huuhteluainelokero on keskellä, mutta I-lokero on tarkoitettu jauhemaiselle ja II-lokero nestemäiselle pesuaineelle. Erillistä esipesuainelokeroa ei ole ollenkaan.

Lähettäjä: jahas 
Päivämäärä:   18.9.25 18:11:51

täsä kuvassa näkyy toi sininen läpyskä mikä kuuluu laittaa siihen pesuainelokeroon jos käyttää nestemäistä.
https://fixpart.fi/tuote/electrolux-aeg-4055379756-pesuaineen-annostelija-pyykinpesukone

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.25 19:42:20

Minä laitan pesuaineen aina suoraan rumpuun. Nestemäistä käytän.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.25 19:53:18

Pesupallossa pesurumpuun kannattaa laittaa, säästää konetta. t. pesulan täti

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.25 20:02:39

Kiitti vastauksista. Konetta ostaessa gigantin myyjä nimenomaan suositteli nestemäistä pesuainetta mutta ei tarjonnut mitään sinistä läpyskää ostettavaksi saatika puhunut sellaisesta mitään. Kone tosiaan jo varmaan 8 vuotta mulla ollut.

jahas, aine valuu siis suoraan rumpuun pesuainelokerosta kun sen sinne kaataa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.