Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Poliisikoira kävi lapsen "kimppuun" Paimiossa

Lähettäjä: emma 
Päivämäärä:   18.9.25 11:50:29

Ylen uutinen, en saa linkitettyä.

Isä omalla naamallaan ihan pokkana vaatimassa arvokkaan työkoiran lopettamista siksi, että se oli ilmeisesti hypännyt lasta vasten, ei edes purrut (lapsella mustelmia ja naarmuja)? Kyllä on maailma sekaisin.

Ei myöskään kuulosta normaalilta jos traumatisoituu tuosta niin, ettei pysty menemään viikkoon kouluun.

Re: Poliisikoira kävi lapsen "kimppuun" Paimiossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.25 11:52:53

Voisko aloituksen jättää tekemättä, jos ei ”saa” linkitettyä?

Lähettäjä: emma 
Päivämäärä:   18.9.25 11:54:03

Käytä googlea, linkki oli liian pitkä tänne. Muualle kyllä sain laitettua.

Päivämäärä:   18.9.25 11:54:30

Voi laittaa myös iöman linkkiä niin helpottaisi...

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   18.9.25 11:54:43

https://yle.fi/a/74-20183357

Päivämäärä:   18.9.25 11:57:02

Urleja kun käyttää, niin ht.net lyhentää linkit ihan itse. Lisäksi YLEn linkit ovat kyllä hyvin lyhyitä, kuten faktahomman laittamasta huomaamme.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.25 11:57:19

Ylen linkit ei kyllä ole tänne ikinä liian pitkiä. Jos avaa linkin facebookin tai muun kautta, perästä voi ottaa seurantarimpsun pois.

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   18.9.25 11:59:42

"Lapsi käveli keppi kädessä".... Villi veikkaus: on huitonut kepillä (isähän ei tällaista tietenkään kertoisi), koira on tavoitellut keppiä ja hypännyt lasta vasten. Jos olisi "käynyt kiinni", niin jälki olisi ollut aivan muuta, kuin "naarmuja ja mustelmia". Koiria ne ovat poliisikoiratkin.

Lähettäjä: ............ 
Päivämäärä:   18.9.25 11:59:43

Arvotonhan tuollainen rakki on jos ei pysy käsissä, piikille ennen kuin sattuu ketään pahemmin. Jos on samalla tavalla "koulutettu" kuin Porissa poliisikoiria koulutetaan, eli hakataan, potkitaan ja hapetetaan, niin en ihmettele jos on hiukan kilipääkoira.

Päivämäärä:   18.9.25 12:01:14

Lapsi ei ollut provosoinut koiraa mitenkään, vaan kävellyt tien reunassa keppi kädessään. Koira päätti hyökätä, mikä tuli ulkoiluttajallekin yllätyksenä, ja silloin flexi irtosi hänen kädestään.

Koira kaatoi lapsen maahan ja tarttui tätä käsivarresta. Ulkoiluttaja sai käskytettyä koiran nopeasti irti lapsesta.

Lääkäri tutki lapsen vammat, jotka olivat lieviä. Yle on nähnyt lääkärin kirjoittaman lausunnon ja valokuvat lapsen käsivarressa ja kehossa olevista mustelmista ja naarmuista.

Koira hyökkäsi lapsen päälle niin, että lapsi kaatui ja tarttui hampailla käsivarresta.

Päivämäärä:   18.9.25 12:02:40

” Pojan isä Petri Loikkanen ei itse nähnyt tilannetta. Hän on käynyt tapahtumat läpi sekä lapsensa että koiraa taluttaneen poliisin kanssa.

– Hän kertoi, että lapseni ei ollut provosoinut koiraa mitenkään, vaan kävellyt tien reunassa keppi kädessään. Koira vain päätti hyökätä, mikä tuli ulkoiluttajallekin yllätyksenä, ja silloin flexi irtosi hänen kädestään, Loikkanen kertoo.”

Lapsien kohdalla ”provoisoinniksi” yleensä riittää niiden tapa kulkea. Monien aikuistaloudessa elävien koirien mielestä lapset ovat epäilyttäviä, sillä niiden aikeita on hankala lukea. Lapsi saattaa hypähdellä, mennä yhtäkkiä kyykkyyn, kiljaista ja ottaa pari juoksuaskelta. Toki koiran omistajan pitää olla lapsia ohittaessa hereillä, eikä antaa koiransa sinkoilla. Toki jokaisella meillä joskus ajaukset on muualla ja yllätyksiä tulee aina, onhan kyseessä sentään eläin. Millään tappomeiningillähän tuo ei ole päälle mennyt.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   18.9.25 12:04:47

Kyl mä kans luulen että se on sitä keppiä heilutellut ja koira ei ole osannut tehdä eroa suojelukoulutuksen ja hupiheiluttelun välillä. Eikö siellä koulutuksessakin joku astalo ole kohdehenkilöillä kädessä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.25 12:07:31

Kyllä ihmettelen ihmisten kommentteja. Että koira pitäisi lopettaa koska hyppäsi riehuvaa lasta vasten?

Päivämäärä:   18.9.25 12:10:52

Kyllä mä tässä syytän vain ja ainoastaan koiran ulkoiluttajaa eli poliisia. Se on ihan sama mitä lapsi tekee tuolla yleisillä kävelyteillä, koiran tulee olla hallinnassa ja ulkoiluttajan tilanteen tasalla. Nyt ei oltu.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.9.25 12:14:23

Lähinnä mietin että miten virkakoiraa ulkoilutetaan flexissä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.25 12:17:06

Koskahan opitaan, että eläimet ovat eläimiä, eivät robotteja.

Päivämäärä:   18.9.25 12:21:20

"Kyl mä kans luulen että se on sitä keppiä heilutellut ja koira ei ole osannut tehdä eroa suojelukoulutuksen ja hupiheiluttelun välillä. Eikö siellä koulutuksessakin joku astalo ole kohdehenkilöillä kädessä." - tämä, koirassa ei vikaa, se tietää, että keppejä heiluttava on vaarallinen, hieno työkoira. omistaja piikille tai jos koiran on kouluttanut joku muu ja kouluttaja hakannut koiraa, niin sitten se kouluttaja. Tai sitten vain omistajalle sakot, kun ei ole pitänyt työkoiraa hallinnassa.

Päivämäärä:   18.9.25 12:26:28

"Kyllä mä tässä syytän vain ja ainoastaan koiran ulkoiluttajaa eli poliisia."

Missä sanottiin, että ulkoiluttaja on poliisi?

Lähettäjä: Siiseli 
Päivämäärä:   18.9.25 12:26:52

Vedä sinä pisterivi v...ittu syvälle päähäsi.

Lähettäjä: c 
Päivämäärä:   18.9.25 12:33:23

Vieraat lapset kiusasivat joskus omia koiriani hakkaamalla häkkiä kepillä (koirien ollessa autohäkissä). En ihmettelisi, vaikka ne reagoisivat noin. Lapsille kannattaisi opettaa vähän miten käyttäydytään

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   18.9.25 12:35:32

"Koira hyökkäsi lapsen päälle niin, että lapsi kaatui ja tarttui hampailla käsivarresta."

Miksi lapsi tarttui kaatuessan hampaillaan käsivarrestaan?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.9.25 12:35:43

Mä pelkäsin vuosikausia koiria, kun alle kouluikäisenä suuri irtokoira hyppäsi päin, kaatoi maahan ja jäi päälle seisomaan. Ei muhun edes sattunut, mutta kammo jäi lähes aikuisikään asti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.9.25 12:39:54

Ihmisillä on kyllä pumpuliin kääritty elämä jos kaikesta saadaan kauheat traumat...

Päivämäärä:   18.9.25 13:03:49

Tuossa on koiran ulkoiluttajan huolimattomuutta. Virkakoiraa ulkoilutetaan flexissä eikä varauduta siihen, että lapsi kepin kanssa voi saada koiran reagoimaan.

Ulkoiluttaja sai käskytettyä koiran nopeasti irti lapsesta joten nuo lapsen isän puheet ovat ylireagointia.

– Jos tällä koiralla on jokin ongelma, koira pitäisi lopettaa. Poliisikoira on koulutettu käyttämään väkivaltaa ja puremaan lujaa. Nyt se kävi täysin ilman syytä lapsen kimppuun.

Vika oli tässä ulkoiluttajassa ei koirassa.

Päivämäärä:   18.9.25 13:08:02

Jos voimankäyttöön koulutettu koira puree kädestä, niin lapsella ei olisi enää kättä. Sen verran paljon voimaa on. Todennäköisesti koira on innostunut kepistä ja tavoitellut sitä. Työkoirien kanssa aikuisillekin tulee usein mustelmia, kun viestikkäät koirat tavoittelee saalista. En todellakaan leimaisi koiraa huonosti koulutetuksi. Koirat, joilla riittää vietti ja ominaisuudet työkoiriksi ovat vietikkäitä myös vapaa-ajalla. Lehtijutun perusteella kuulostaa puhtaalta vahingolta. Koiran ulkoiluttajalle sakko ja sen jälkeen kaikki voi mennä elämässä eteenpäin.

Päivämäärä:   18.9.25 13:18:20

"Koira kaatoi lapsen maahan ja tarttui tätä käsivarresta. Ulkoiluttaja sai käskytettyä koiran nopeasti irti lapsesta." eli koira oli hyvin hallinnassa ----- eli ihan normaali koulutustilanne koiralle, kun näki kepin... koira teki niinkuin on opetettu ja jatko meni niinkuin on opetettu- ulkoiluttaja oli huolimaton, koirassa ei vikaa.

Päivämäärä:   18.9.25 13:30:33

Miten joku saa tämänkin lapsen syyksi? Vika on koiran ulkoiluttajan. Isä ylireagoi, mutta niin äitinä varmaan minäkin, kun pelästyisin. Kuten sanottu, noilla koirilla on voimaa ja kyllä se pelästyttää.

Päivämäärä:   18.9.25 13:37:08

Vikaa ulkoiluttajassa ja koirassa, normi koirakaan ei käy kehenkään hampaillaan kiinni saati sitten poliisikoira jos ei käskytetä. nappi otsaan koiralle.

Päivämäärä:   18.9.25 13:37:14

Ihan uskomatonta kyllä tää nykymeininki, et kaikesta pitää tehdä rikosilmoitus ja ilmoittaa lehteen.

Päivämäärä:   18.9.25 13:37:20

Ja naurettavaa miten täällä hötöläiset määrittelee mikä on traumatisoivaa ja kenelle. Hävetkää! Tiedän aikuisiakin ketkä tuollaisesta sai trauman ja pelkää koiria tämän vuoksi. Itse taas eläimiin tottuneena en helposti säikähdä, mutta en ole niin hölmö, että kuvittelen kaikkien olevan niinkuin minä.

Päivämäärä:   18.9.25 13:43:56

Jos koiranulkoiluttaja/omistaja myöntää virheen, pahoittelee ja on valmis maksamaan tapahtuneesta koituneet lääkärikulut niin eiköhän sillä pääse hyvin eteenpäin. Sitten olisi vakavampi jos omistaja syyttäisi lasta ja antaisi koiran jatkuvasti hyökkäillä ihmisiä päin kuten nyt moni semmonen omistaja on joutunut uutisiin.

Lähettäjä: Herkkä liipasin 
Päivämäärä:   18.9.25 13:46:47

Koira leikin tai suojelun laukaisemana reagoi.
Lapsen ja koiran voisi saattaa hallitusti yhteen ja kertoa koirasta että ihan leppoinen silitettävä koira. Vähän ajelua koirapoliisi maijalla, vilkkua ja sireeniä.
Kyllä siinä pelot katoaa kun näkee ettei se mikään peto ole.

Päivämäärä:   18.9.25 13:50:23

” Ja naurettavaa miten täällä hötöläiset määrittelee mikä on traumatisoivaa ja kenelle. Hävetkää! Tiedän aikuisiakin ketkä tuollaisesta sai trauman ja pelkää koiria tämän vuoksi.”

Sehän tässä juuri naurettavaa on, että nykypäivänä jengi oikeasti traumatisoituu siitä, että eläin hyppäsi vasten.

Päivämäärä:   18.9.25 13:57:21

Muistetaan sitte, että oli myös purrut käsivarteen. Ei toki kovaa, koska sehän olisi ollut aika selvä käsi siinä vaiheessa.

Päivämäärä:   18.9.25 14:02:25

”Sehän tässä juuri naurettavaa on, että nykypäivänä jengi oikeasti traumatisoituu siitä, että eläin hyppäsi vasten.”

Hyppää vasten, kaataa pienen lapsen ja nappaa käteen? Lapsi mustelmilla ja naarmuilla. Ja hötöläisistä on hauskaa, kun sellaisesta saa traumat? Hyi millaisia ihmisiä olette.

Päivämäärä:   18.9.25 14:06:56

”Hyppää vasten, kaataa pienen lapsen ja nappaa käteen? Lapsi mustelmilla ja naarmuilla. Ja hötöläisistä on hauskaa, kun sellaisesta saa traumat?”

Elämässä sattuu ja tapahtuu, ei kaikesta kannata traumatisoitua. Hankala loppuelämä edessä, jos parista mustelmasta ja naarmusta on traumatisoitunut.

Muakin näykkäisi koira kasvoista, kun olin pieni. Ei jäänyt traumoja, nykyisinkin kaksi koiraa kotona. Edes kyseistä koiraa en pelännyt tapahtuman jälkeen. Eikä äitini soitellut iltalehtiin tapahtuneesta tai vaatinut koiraa piikille.

Päivämäärä:   18.9.25 14:07:17

"Sehän tässä juuri naurettavaa on, että nykypäivänä jengi oikeasti traumatisoituu siitä, että eläin hyppäsi vasten."

Kyseessä oli 7 vuotias LAPSI ja iso koira, joka kaatoi ja otti kiinni. Saattasit sinäkin säikähtää, jos 100kg mastiffi kävisi päälle, kaataisi ja ottaisi vielä käsivarresta kiinnikin.

Päivämäärä:   18.9.25 14:09:05

”Elämässä sattuu ja tapahtuu, ei kaikesta kannata traumatisoitua. Hankala loppuelämä edessä, jos parista mustelmasta ja naarmusta on traumatisoitunut.

Muakin näykkäisi koira kasvoista, kun olin pieni. Ei jäänyt traumoja, nykyisinkin kaksi koiraa kotona. Edes kyseistä koiraa en pelännyt tapahtuman jälkeen. Eikä äitini soitellut iltalehtiin tapahtuneesta tai vaatinut koiraa piikille.”

Tyypillistä, koska sinä sinä sinä, niin et muita pysty edes ymmärtämään.

Päivämäärä:   18.9.25 14:09:19

”Kyseessä oli 7 vuotias LAPSI ja iso koira, joka kaatoi ja otti kiinni. Saattasit sinäkin säikähtää, jos 100kg mastiffi kävisi päälle, kaataisi ja ottaisi vielä käsivarresta kiinnikin.”

Säikähtäisin ehkä joo, mutta en traumatisoituisi. Kuten en traumatisoitunut lapsenakaan, kun collie näykkäisi kasvoista. Ja ainiin, mä olin ehkä neljä vuotias.

Päivämäärä:   18.9.25 14:10:45

”Tyypillistä, koska sinä sinä sinä, niin et muita pysty edes ymmärtämään.”

Kyllä se ehkä menee juurikin niin, että kun minä ja minun oikeudet, niin minä olen nyt niin traumatisoitunut kun minulle tapahtui tätä.

Vitun vässykät.

Päivämäärä:   18.9.25 14:14:35

”Kyllä se ehkä menee juurikin niin, että kun minä ja minun oikeudet, niin minä olen nyt niin traumatisoitunut kun minulle tapahtui tätä.

Vitun vässykät.”

Tämän perusteella sinulla on ainakin jonkin asteisia traumoja tai muita mielenterveysongelmia.

Päivämäärä:   18.9.25 14:16:26

"Kyllä se ehkä menee juurikin niin, että kun minä ja minun oikeudet, niin minä olen nyt niin traumatisoitunut kun minulle tapahtui tätä.

Vitun vässykät."

Oletpas kiva ja empaattinen ihminen. Tsemppiä sulle.

Päivämäärä:   18.9.25 14:16:41

”Tämän perusteella sinulla on ainakin jonkin asteisia traumoja tai muita mielenterveysongelmia.”

:DD niinpä niin. Mennään vaikka sitten sillä, että mulla on masennus, ahdistus, epävakaa persoonallisuushäiriö, ptsd sekä skitsofrenia.

Päivämäärä:   18.9.25 14:17:29

Semmoistahan tämä nyky-yhteiskunta on. Minä, minä ja minun oikeuteni.

Päivämäärä:   18.9.25 14:21:09

”Mennään vaikka sitten sillä, että mulla on masennus, ahdistus, epävakaa persoonallisuushäiriö, ptsd sekä skitsofrenia.”

Voi tietysti olla vain käytöstapojen ja ymmärryksen puutetta. Mutta tuollaisia rumia kirjoittelee vain ne joilla jotakin ongelmia jollain saralla. Aika itsekästä olettaa kaikkien selviävän koiran hyökkäyksistä, koska sinäkin. Mutta hyvää jatkoa sinulle ja yritä vähän opetella ymmärtämään muitakin.

Päivämäärä:   18.9.25 14:24:16

Olisi tuossa perusteet antaa ulkoiluttajalle sakkorangaistus.

Eläimen vartioimatta jättämiseen syyllistyy henkilö, joka joko tahallaan tai törkeästä huolimattomuudesta jättää asianmukaisesti vartioimatta ihmisille vaarallisen eläimen, josta hän on vastuussa.

Eläimen vartioimatta jättämisestä tuomitaan rangaistukseksi sakkoon.

Lisäksi tuomioistuin voi lain mukaan määrätä eläimen tapettavaksi, jos se on eläimen vaarallisuuden vuoksi perusteltua. Tässä tapauksessa en näe koiraa varsinaisesti vaarallisena, joten tuohon ei ole perusteita.

Mikäli henkilö huolimattomuudellaan aiheuttaa toiselle ruumiinvamman tai sairauden, joka ei ole vähäinen, katsotaan teko vammantuottamukseksi. Tuohonkaan ei ole perusteita, koska lääkäri tutki lapsen vammat ja ne olivat lieviä.

Päivämäärä:   18.9.25 14:26:12

”Aika itsekästä olettaa kaikkien selviävän koiran hyökkäyksistä”

Ei tuo ole mikään hyökkäys, jos malinoisista muistoksi jää pari mustelmaa ja naarmua. Jos puremaan opetettu koira olisi hyökännyt, niin seitsemän vuotiaalta puuttuisi koko käsi.

Lähettäjä: Vexi 
Päivämäärä:   18.9.25 14:27:13

Ei nähnyt tilannetta. Siinä se.

Päivämäärä:   18.9.25 14:28:56

”Ei tuo ole mikään hyökkäys, jos malinoisista muistoksi jää pari mustelmaa ja naarmua. Jos puremaan opetettu koira olisi hyökännyt, niin seitsemän vuotiaalta puuttuisi koko käsi.”

Kyllä se lapsen silmissä on varmasti hyökkäys.

LähettäjäNestori 
Päivämäärä:   18.9.25 14:29:51

On poliisikoira tehnyt aikanaan poliisimiehestä ruunan kun hätäisesti puri kaikkea mikä liikkuu.
Näitten virkakorien koulutus on aika ressaavaa koiralle ja yksilöitä kaikki tyynin.
Myös ohjaajat yksilöitä eikä kaikki välttämättä taitavia.

Päivämäärä:   18.9.25 14:32:20

”Kyllä se lapsen silmissä on varmasti hyökkäys.”

On varmasti ja vanhemmat vieressä heittäneet bensaa liekkeihin. Sitten pitikin jo soitella iltalehteen, että muksu ei oo nyt viikkoon uskaltanut mennä kouluun!

Päivämäärä:   18.9.25 14:35:22

”On varmasti ja vanhemmat vieressä heittäneet bensaa liekkeihin. Sitten pitikin jo soitella iltalehteen, että muksu ei oo nyt viikkoon uskaltanut mennä kouluun!”

No se on heidän tapansa toimia. Sitä me ei toki tiedetä, mitä vanhemmat ovat lapsen kanssa asiasta keskustellut. Ja itkevät pikkukoirienkin omistajat iltalehtiin, kun isot koirat hyökkää, niin miksei lapsien vanhemmatkin.

Päivämäärä:   18.9.25 14:37:29

”Ja itkevät pikkukoirienkin omistajat iltalehtiin, kun isot koirat hyökkää, niin miksei lapsien vanhemmatkin.”

Näissä nyt pääsääntöisesti ne pikkukoirat ovat menettäneet henkensä. Eli joo, jos se (poliisi)koira olisi raadellut seitsemän vuotiaan hengiltä, lehteen soittaminen voisi olla ihan paikallaan.

Päivämäärä:   18.9.25 14:40:44

”Näissä nyt pääsääntöisesti ne pikkukoirat ovat menettäneet henkensä. Eli joo, jos se (poliisi)koira olisi raadellut seitsemän vuotiaan hengiltä, lehteen soittaminen voisi olla ihan paikallaan.”

Onhan niitä paljon joissa ei ole henki lähtenyt ja silti lehdissä.

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   18.9.25 14:42:44

Jos olisi "hyvä" poliisikoira niin lapsella olisi puremäjäljet luussa asti...... Koira fleksissä , kaikki koiraihmiset tietää että fleksi on suoraan s44t4n4st4 eli turhan vaarallinen kapine vaikka narunpäässä olisi kahden kilon pölyharja. Omistalle isot nuhteet ja tsoo tsoo. Lapsen isukki tulee saamaan netissä caccaa niskaansa ja jaksuhalit valitsemallaan tiellä.

Päivämäärä:   18.9.25 14:44:32

IS kertoo asiasta lisää.

Poliisimies oli ulkoiluttamassa virkakoiraa, kun hihna oli jostain syystä irronnut hänen kädestään, ja koira oli syöksynyt saman tien kohti lasta.

Koira ei ollut ehtinyt retuuttaa lasta, sillä poliisi oli saanut käskytettyä koiran heti irti.

Loikkanen (lapsen isä) kertoo poliisin sanoneen, ettei lapsi ollut provosoinut koiraa millään lailla.

Tilannetta olivat selvittäneet paikan päällä koiraa ulkoiluttanut poliisi ja myöhemmin paikalle saapunut poliisikoiran ohjaaja.

– Myös he olivat järkyttyneitä tapahtuneesta ja ottivat esimieheensä heti yhteyttä puhelimitse, lapsen isä Petri Loikkanen kertoo.

Hän kertoo Lounais-Suomen poliisin olleen heihin yhteydessä seuraavana päivänä ja varmistaneen, että lapsi on kunnossa.

Perhe kävi samana iltana päivystyksessä. Hoitaja arvioi, että heille riittäisi käynti seuraavana päivänä lääkärissä, koska tuona iltana oli pitkä jono, eivätkä puremajäljet vaatineet välitöntä hoitoa. (IS)

Lapsen isä ylireagoi aika paljon mielestäni ja poliisi on toiminut tapahtuneen jälkeen niin kun pitää.

– Ei tällaista pitäisi päästä sattumaan. Meille ei ole kerrottu mitään konkreettisia toimenpiteitä, miten vastaava estetään jatkossa. Pidin selviönä, että koira lopetetaan sen jälkeen, kun se hyökkää ilman syytä lapsen kimppuun. Mieltä helpottaisi edes se, jos tietäisi, että koiralla pidetään jatkossa kuonokoppaa.

Päivämäärä:   18.9.25 14:50:00

Faktahomman viestin viimeinen kappale kyllä kertoo miten bensaa on heitetty liekkeihin.

Päivämäärä:   18.9.25 14:50:32

Onni, että oli poliisikoira, niin totteli heti käskyjä.

Päivämäärä:   18.9.25 15:13:12

Koira kaatoi lapsen maahan ja tarttui tätä käsivarresta.

Perhe kävi samana iltana päivystyksessä. Hoitaja arvioi, että heille riittäisi käynti seuraavana päivänä lääkärissä, koska tuona iltana oli pitkä jono, eivätkä puremajäljet vaatineet välitöntä hoitoa.

Tämä on kieltämättä vähän outoa jos nähnyt miten poliisikoiria koulutetaan tai jos nähnyt poliisikoiran puremien jäljet.

Vammat niin vähäiset, että 7-vuotiasta ei oteta edes päivystykseen sisään vaan lähetetään kotiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.