Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihanat etätyöt

Lähettäjä: Metku 
Päivämäärä:   18.9.25 10:37:59

Voi että olen onnellinen näistä etäpäivistä! Ensinnäkin saa nukkua puoli tuntia pidempään, mikä on aina ihanaa. Aamulla laitoin pyykkikoneen päälle ja eka kahvitauolla pyykit narulle ja tyhjensin myös tiskarin. Lounaalla ajattelin kokata iltapäivän wokin valmiiksi, kun se valmistuu nopeasti. Eli kun työpäivä on ohi, niin on monta kotityötä vähempänä. <3 Työpaikalla tauot menee peen jauhamiseen ja liian kahvin juomiseen.

Re: Ihanat etätyöt

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   18.9.25 10:41:48

Juuri noista syistä aloin aikoinaan yrittäjäksi. 25 vuotta takana. Ihana vapaus.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.25 10:42:29

Sama.

Lisäksi nytkin teen iham muita juttuja. Läppärissä muistio auki ja enterin päällä legopalikka ja painava purkki. Teams mukavasti vihreällä ja itse saan vähän levätä.

Enkä jaksa kokea huonoa omatuntoa, kannan yksin meidän tiimin laskutusta ja olen aina jonka tavoitteet on 30% plussalla muiden ollessa pahasti jäljessä.

Teen kuussa viitisen etäpäivää ja ah kun tekee mielelle hyvää vähän lepuuttaa, lapset hoidossa, koti siisti ja hiljainen. Pesukone laulaa, lattiat mopattu ja tavarat järjestyksessä.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   18.9.25 10:50:02

Jep, mä saan nukkua kans 1,5h pidempään ja sit kun on hiljaista (päivän työt tehty jos ei tuu mitään tulipaloja) saan tiskata ja pestä pyykkiä niin ilta jää sitten kivoille asioille.
Mulla viikossa 2 etäpäivää ja ajoitan ne aina niille päiville kun on vähiten laskuja käsiteltävänä, koska muuten istun toimistolla kaivamassa nenää kun voin olla hyödyllinen kotona.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   18.9.25 10:53:45

Minä myös kyllä touhuan etäpäivinä kaikkea muuta kun töitä jos ei ole mitään kiireellistä hoidettavaa. Meillä kyllä periaatteessa aivan sama onko toimistolla vai kotona etänä, kun olen joka tapauksessa yksin kun on niin pieni työyhteisö.

On myös aikoja jolloin painan ihan niska limassa hommia ja hommat kasaantuu, mutta nämä on sellaisia joita en voi kuitenkaan edistää etukäteen jos on joku hiljaisempi hetki - otan siis rennosti ja painan kovempaa jos on tarvetta.

Töissä kuitenkin tullut sanomista siitä että töitä pitää olla kirjattuna vähintään 6h/pvä, joten kyllä mä kelloa pyöritän oli töitä tehtävänä tai ei.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   18.9.25 11:08:52

Joo,etätyöpäivät on puolikkaita lomapäiviä :D

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   18.9.25 11:52:32

Teen käytännössä lähes 100% etänä, joten ihan työpäiviä ne etäpäivätkin on. Toki pyykkikone pyörii taustalla, siirtymisiin ei mene aikaa ja hiuksia saa harjattua konetta ja ohjelmistoja availlessa. Lounasta puputtaessa voi tehdä mitä huvittaa, kuten kirjoitella tänne.

Lähipäivät on paremminkin niitä pseudotyöpäiviä, kun palkkaa maksetaan lähinnä paikalla olemisesta, asiat ei juurikaan kaiken säätämisen keskellä etene.

Lähettäjä: Metku 
Päivämäärä:   18.9.25 11:52:35

No en kyllä allekirjoita tuota, mitä Nippe sanoo. Enemmän mä sluibailen työpaikalla ja saan siellä paljon vähemmän aikaan.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   18.9.25 11:54:28

Todellakin ihanat etätyöt. Keskimäärin päivässä mulla on 2-3 tuntia varsinaisia töitä ja kaiken saa tehdä etänä jos haluaa. Palkka 4500. YES. Pääsee vielä paljon helpommalla kuin yrittäjänä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.9.25 11:57:38

Töitä on etänä ainakin minulla ihan sama määrä, kuin toimistollakin, eli ei siinä kotihommia ehdi tehdä. Mutta onhan se ihanaa, kun saa nukkua pidempään ja pääsee heti töiden jälkeen harrastuksiin ja muihin menoihin ilman työmatkaan kuluvaa aikaa (melkein tunti julkisilla). Sen olen tässä etävuosien aikana huomannut, että keskittymiskykyni on heikentynyt huomattavasti, eli toimistolla saan paljon huonommin tehtyä, kun on enemmän häiriöitä. Kotona on tottunut niin rauhalliseen ympäristöön.

Lähettäjä: cc 
Päivämäärä:   18.9.25 11:59:14

Teen myös lähes 100% etänä ja saan niin paljon enemmän aikaiseksi kun työpaikalla. Kahdessa tunnissa tekee saman kun työpaikalla kahdeksessa. Lisäksi jää aikaa muullekin, yleensä nukun ainakin kahdeksaan ja palaverien aikana lenkitän koiria pari tuntia.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   18.9.25 12:01:18

"No en kyllä allekirjoita tuota, mitä Nippe sanoo. Enemmän mä sluibailen työpaikalla ja saan siellä paljon vähemmän aikaan."

Näin. Vaikka teen kotona vähän muutakin työn ohessa, olen kotona tehokkaampi kuin avokonttoritoimistolla. Toimistolla saan edistettyä töitä vähemmän, mutta olen huomattavasti väsyneempi työpäivien jälkeen kuin etätöissä. Onneksi on työnantaja, joka sallii tehdä pääosin etänä ja jota kiinnostaa vain työn tulos eikä koneen ääressä istutut tunnit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.