Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin saakka lykätä päätöstä lapsista? 3

Lähettäjä: - (aloittaja) 
Päivämäärä:   17.9.25 14:15:27

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=10176011&t=10176011 edellinen.

Ajattelin ensin, etten enää jatkaisi tätä, mutta lopussa nimimerkki Lapset kysyi mitä tarkalleen ottaen pelkään.

Raskautta en ehkä sinänsä pelkää, mutta se näyttää epämukavalta ja inhottavalta. En ole koskaan haaveillut olevani raskaana enkä todellakaan ole haaveillut synnytyksestä, vaan se vaikuttaa olevan pikemminkin välttämätön paha, jos lapsia haluan.

Synnytyksessä pelottaakin sitten kaikki. Pelottaa, että tilanne on täysin hallitsematon, tulee pahoja repeämiä, laskeumia, vaurioita vauvalle enkä voi itse omien vammojeni vuoksi esimerkiksi koskaan enää urheilla. Näitähän ei välttämättä korjata tai kuntouteta mitenkään, äiti unohdetaan heti kun vauva on ulkona.

Tahtoisin oikeastaan mieluiten sektion, koska sitä en pelkää lainkaan, mutta sitähän ei aina saa. Tein nimittäin eilen ajatusleikin: jos tekisin nyt positiivisen raskaustestin, mutta tietäisin varmasti saavani sektion, ei ajatus raskaudesta tai synnytyksestä ollut enää lainkaan epämukava. Melkein jopa houkutteleva. Sanoisin siis, että synnytykseen kiteytyy omalla kohdallani paljon pelkoja.

Lapsiperhe-elämässä hirvittää sitten se, että pikkulasten vanhemmat eivät vaikuta mitenkään onnellisilta, vaan kaikki näyttää olevan vaikeaa, huutoa, itkua ja tahmeutta. Vaikea tietysti sanoa onko se sitä juuri meille.

Re: Mihin saakka lykätä päätöstä lapsista? 3

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.9.25 16:23:40

Todella harva nauttii raskaudesta ja synnytyksestä. Tosin heitäkin on! Ja sinne synnyttämään yleensä aika monelle tulee hinku siinä kohtaa kun se olo on vaan niin tukala lopussa. Se vauva onkin sitten ihana <3.

Joillakin ihmisillä on tarve puhua silloin, kun jokin asia painaa mieltä. Esimerkiksi minä valitin tänään työkaverilleni muutamasta asiasta, jotka rasittivat ja ärsyttivät minua. Työkaveri marmattaa takaisin ja molemmilla mieli keveni. Toisaalta eilen hän kertoi isosta onnistumisestaan, mutta ei se olisi nyt tullut mieleen, ellen olisi oikein pinnistellyt.

Re: Mihin saakka lykätä päätöstä lapsista? 3

Lähettäjä: Puru 
Päivämäärä:   17.9.25 16:30:23

Siis kyllähän sektion saa suht helposti? Ainakin tietääkseni. Raskaus taas kestää kuitenkin aika vähän aikaa. Siinä toki voi olla kaikkia kivoja sivuvaikutuksia kuten pahoinvointia ja kipuja. Ensimmäinen raskauteni oli ihan h*lvettiä, mutta silti vaan olen nyt toista kertaa raskaana  Väitän, että kaikista suurin merkitys siihen, miten voit raskaana, on mitä kumppanisi tekee. Miten paljon hän auttaa ja huolehtii sinusta. Eli kun juttelet miehesi kanssa niin puhukaa myös siitä, että jos oikeasti menet raskaudessa huonoon kuntoon, hänen on ihan tosissaan otettava vastuuta hyvinvoinnistasi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.