Lähettäjä: Mietteliäs
Päivämäärä: 17.9.25 10:37:37
Tiedän, että vanhemmuus toisi elämääni syvän merkityksen. Olen pitänyt huolta muiden lapsista ja pidän lapsista. Pelot kuitenkin laittavat miettimään, onko minusta vanhemmaksi. Tiedän, että liika huolehtiminen on haitaksi lapselle.
Olen lemmikeistäkin huolestunut, etteivät saa mitään myrkkyjä (kukat, pesuaineet, lääkkeet) tai karkaa. Eniten pelottaa se, että omalla toiminnalla aiheuttaisin sen että niille kävisi jotain.
Tiedän että olisin huolestunut myös lapsesta, että vaikka olisin vastuullinen ja huolellinen, että silti kävisi jotain mihin olisin voinut vaikuttaa tai tekisin inhimillisen virheen jolla olisi kalliit seuraukset.
Olen vähän myös huolissaan siitä mitä tulevaisuus tuo tullessaan - onko lapsen elämässä enemmän hyvää vai huonoa? Saatanko lapsen hankkimalla aiheuttaa hänelle kärsimystä vain sillä että hän syntyy väärään maailman aikaan. Tiedän kuitenkin että pettymykset myös kuuluu elämään ja että rajat on rakkautta.
Olen suorittaja, pelkään virheitä ja taipuvainen ajoittain katastrofiajatteluun. En ole aina ollut, luulen että viimeisen 7 vuoden puristava työelämä miesvaltaisella kovalla alalla on vahvistanut näitä piirteitä. Nuorena hoidin muiden lapsia ja olin vastuullinen mutten huolehtinut turhia. Palautuisinkohan takaisin normaaliasetuksille jos vapautuisin hetkeksi työelämän paineesta vai olenkohan toivoton tapaus äidiksi?
Valinta on iso, eikä ole liikaa aikaa sen tekemiseen enää. Olen 30 vuotias jo. Parisuhde kunnossa ja elämäntilanne vakaa.
|