Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi lesbot ovat lesbojen näköisiä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.25 13:27:15

Kulkeeko tietynlainen ulkonäkö kulttuurissa vain niin vahvana vai mistä se johtuu?

Re: Miksi lesbot ovat lesbojen näköisiä?

Lähettäjä: Äksy 
Päivämäärä:   16.9.25 13:28:14

Minkä näköisiä lesbot siis ovat?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.9.25 13:29:07

Itse mietin, että minkä vuoksi ns normaalin naisen näköiset lesbot haluavat yleensä puolisokseen miehekkäämmän lesbon? Kamala puhua näin, mutta siis maskuliinisemman, eli ei rintoja tai yrittää piilottaa niitä, ei meikkaa, lyhyet hiukset ja pukeutuminen miesmäisempää.

Tätä olen miettinyt ihan oman ystävänkin kanssa joka on lesbo, seurustelee juurikin tälläisen maskuliinisemman naisen kanssa ja aiemmat puolisot myös olleet maskuliinisia naisia. Ei kuitenkaan osannut sanoa miksi haluaa että nainen kuitenkin muistuttaa enemmän miestä ulkonäöllisesti.

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   16.9.25 13:41:02

A totta. Itsekin olen miettinyt esim. jotain satuhäät-ohjelmia seuratessa, että usein toinen on prinsessamorsian ja toinen maskuliinisempi.

Päivämäärä:   16.9.25 13:44:28

Ei sitä kumppania valita ulkonäön perusteella vaan se ulkonäkö on ihan jokaisen henkilökohtainen asia. Ihmiseen rakastutaan, ulkonäköön voi toki ihastua.

Lähettäjä: Fig 
Päivämäärä:   16.9.25 13:45:21

Jäin myös mielenkiinnosta miettimään mitä siis tarkoittaa lesbon näköinen? Tai siis kun minulla on ystävinä yksi lesbopariskunta eikä heistä kummastakaan kyllä ulospäin suuntautumista naisiinpäin yhtään millään tavalla voi erottaa. Että olenko vaan sokea vai onko joku sille joku stereotypia tms

Päivämäärä:   16.9.25 13:45:38

No kyllä tässä on nyt selkeästi ystävän kohdalla ainakin tämä maskuliinisempi ulkonäkö vaikuttanut valintoihin, vaikka ei miesten kanssa haluakaan seurustella.

Ja tosiaan kysyin häneltäkin, ei osannut vastata - mietin osaako täällä joku muu sanoa miksi näin. On mielestäni kuitenkin enemmän sääntö kuin poikkeus lesboliitoissa.

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   16.9.25 13:46:25

Lähettäjä: Äksy
Päivämäärä: 16.9.25 13:28:14

Minkä näköisiä lesbot siis ovat?

--
Omasta kaveripiiristä (eli ei mahdoton otos) voin sanoa että tosi moni pukeutuu ja laittautuu (hiukset) miehekkäästi eikä muutenkaan näytä hyvältä. Tottakai tähänkin porukkaan mahtuu monenlaista eli varmasti on myös hyvännäköisiä ja naisellisia lesboja.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.9.25 13:54:40

Kumpi Sirlyn ja Sannin suhteessa oli se miehen näköinen?

Päivämäärä:   16.9.25 13:56:22

No Shirly ja Sanni taitaakin olla yksi ainoista lesbopareista, joissa mielestäni molemmat ovat naisellisia.

Muita ei ihan heti tule mieleen, en väitä etteikö niitä olisi. Enemmän osaan nimetä pareja joissa toinen osapuoli on maskuliinisempi. Tämä ei edelleenkään tarkoita sitä, että kaikki lesboparit ovat näin mutta iso osa tuntuu olevan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   16.9.25 13:56:32

No Saara Aallon Meri ainakin miehen näköinen.

Lähettäjä: Juulia 
Päivämäärä:   16.9.25 13:57:42

Mua on moni lesbo pokaillut. En tiedä miten olen heidän mielestään automaattisesti lesbo. Olen kyllä ihan hetero. Mutta jokin mun ulkonäössä on sellainen että moni lesbo on kysellyt. En ole miehekäs kuitenkaan. Kaikille olen kyllä ystävällinen. Ja tätä on tosiaan tapahtunut jo 30-vuotta.

Lähettäjä: Yellow 
Päivämäärä:   16.9.25 14:01:40

Lähettäjä--
Päivämäärä16.9.25 13:54:40

Kumpi Sirlyn ja Sannin suhteessa oli se miehen näköinen

Sama tuli minullekin mieleen

Päivämäärä:   16.9.25 14:02:19

Toinen osapuoli on yleensä sellainen miehennäköinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.25 14:03:42

Lesbotkin larppaa heteroa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.9.25 14:07:15

Osa lesboista on ns. maskuliinisen näköisiä lesboja. Ja näillä usein pari ns. feminiinisen näköinen.

Mutta toisaalta on sitten paljon myös lesbopareja, joista molemmat on tasan tarkkaan feminiinisen näköisiä, eikä kummastakaan kukaan pysty ulkonäön perusteella päättelemään yhtään mitään.

Ja sitten on niitä heteronaisia, joita moni luulee lesboiksi, näyttävät sitten ihan miltä tahansa. En tiedä miksi. Yksi ystävistäni on tällainen. Ei näytä mitenkään maskuliiniselta, paitsi että hiukset ovat aika lyhyet. Muuten pukeutuu mekkoihin, pitää isoja korvakoruja jne. Aina häntä on joku nainen pokaamassa. Tosin on myös miehet. Ehkä hänessä on vain jotain, joka vetää puoleensa, niin naisia kuin miehiäkin.

Päivämäärä:   16.9.25 14:20:03

Miksi sitten lesbo haluaa näyttää mieheltä ja vieläpä sellaiselta machomieheltä?

Lähettäjä: Vai vettä 
Päivämäärä:   16.9.25 14:22:53

Jos nainen on miehisen miehen näköinen Olemukseltaan ja kamppeiltaan, onko hän todennköisesti lesbo. Meneekö paljon vikaan jos niin ajattelee. Ja siis tiedän että tyyppi on nainen.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   16.9.25 14:23:35

Tunnen paljon lesbopareja, joissa molemmat ovat "naisellisia".

Ja mielestäni monet heteronaiset ovat maskuliinisiä. Ja näillä on monilla miehetkin. Mistä se sit kertoo.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.25 14:30:25

Mä olen lesbo enkä minäkään ymmärrä, miksi jotkut tykkää maskuliinisen näköisistä naisista. Onneksi ei tarvi ymmärtääkään, jokainen tykätköön mistä tykkää.

Omassa tuttavapiirissä en ole juurikaan törmännyt tälläiseen maskuliini-feminiini -asetelmaan. Mikäli se todellakin on yleistä (eikä kyse ole esim. siitä, että tällaiset parit pistävät silmään enemmän kuin femme-femme -parit) niin olisihan se ihan mielenkiintoista tietää, mistä johtuu.

Päivämäärä:   16.9.25 14:37:01

Entäs Laudrup-Dufoir pari? Molemmat kauniita ja naisellisia.

Päivämäärä:   16.9.25 14:37:14

No ainakin se kengittäjä jonka koira aiheuttivat kauhua on aika karju. Tuossa selvästi toinen ankantukka on heiveröinen naismainen ja tuo kengittäjänainen on sitten varsinainen mörssäri.

https://areena.yle.fi/1-2022196

Päivämäärä:   16.9.25 14:53:04

Ja sitten vielä nuo tatuoinnitkin, tuntuvat kuuluvan kuvioon.

Lähettäjä: MiiaP 
Päivämäärä:   16.9.25 14:54:18

Ja ketkäs nämä eronneet tanssipari oli. Siinäkin oli toinen se miehekkäämpi.

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   16.9.25 14:57:27

Huomannut saman ja pohtinut asiaa myös joskus...
Ja pätee myös homopareihin; yleensä toinen on aina pienempi, naisellisemmin laittautuva ja pukeutuva. Puhuukin jopa erilaisella tyylillä.
Ja tässähän ei nyt sanota että _kaikki_ mutta iso osa kuitenkin. Ja sitä maskuliinisuutta/feminiinisyyttä pitää vielä oikein ylikorostaa...

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   16.9.25 15:08:10

Olen mettinyt tätä myös.
Meillä lesbo työkaveri, joka haluaa esim työvaatteet aina miesten mallista, miksi.
On suhteen maskuliinisempi osapuoli

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.