Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Apua mitä teen!

Lähettäjä: Black 
Päivämäärä:   16.9.25 05:50:58

Minulla on useampi hevonen kotitallissa. Yksi hevosista on tullut tuttava perheelleni todella tärkeäksi. Minulle hevoset on sellaisia puskaratauja, perheen jäseniä, eli ei mitään kilpahevosia yms. Tämä perhe kertoi että voisi ostaa tämän yhden minun hevosista, niin että se pysyisi minun tallissa silti. Saisin ratsastaa sillä kuten ennenkin, todellisuudessa en ole ehtinyt sillä edes ratsastaa kuin pari kertaa kuussa nykyisin. Tiedän että perhe huolehtisi hevosesta hyvin, ehkä paremmin jopa kuin minä. Mutta, tämä on sellainen aarre, minun rakas, sydän jo ajatuksesta murtunut. Mikä minua tässä ahdistaa? Ei se ole mikään nuori, eikä siintää markkinoilla saisi isoa määrää rahaa, aika oaamatonkin on. Perhe tuskin on muuttamassa mihkään pitkään aika, eikä muita talleja ole lähellä, joten hyvin todennäköisesti se asuisi meillä ainakin pitkään. Tuntuu kuitenkin menetykseltä jos siintää luopuisin.

Onko muita vastaavia kokemuksia?

Re: Apua mitä teen!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.25 06:02:17

Siintää ajatukset nää.

Päivämäärä:   16.9.25 06:25:18

No älä myy jos ahdistaa. Sano perheelle, että et myy, mutta voit vuokrata hevosen heille, saavat pitää kuin omaansa, mutta määräysvalta säilyy sinulla. Myynti & ylläpito entisen, hevosta rakastavan omistajan luona kuullostaa täydelliseltä tavalta saada sukset ristiin hyvienkin kavereiden kanssa ja sitten sitä lähdetään ovet paukkuen rakas hevonen mukana - sinne meni.

Lähettäjä: Black 
Päivämäärä:   16.9.25 06:32:16

Tuota ylläpitoa mietin. Mietin onko se jotenkin sekavaa? Miten ihmiset ratkaisee eläinlääkäri kulut..? Jos tulee jotain epämääräistä. Ja varusteista mietin, antaa ilmaiseksi kalliit varusteet käyttöön?

Päivämäärä:   16.9.25 06:43:46

Miksi ei voi jatkaa näin? Sinä pidät/hoidat hevosen, tuttavaperhe käy ratsastaan. Sanot että jos joskus myyt, he ovat etusijalla.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.9.25 07:06:38

Ylläpitoon mieluummin.
Sovitte etukäteen speksit eläinlääkärikuluille, varusteille ym.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   16.9.25 07:11:32

Ja tuohon että ahdistaa niin onko se tunne siitä muutoksesta vaiko intuitio mikä varoittaa?

Muista, että kun myyt niin se " pysyy sinun tallissa" voi muuttua ihan hetkessä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.9.25 07:21:00

Ymmärrän että perhe haluaa ostaa tutuksi tulleen mieluisen hevosen ikiomaksi, mutta älä myy jos haluat pitää sen itselläsi. Se on nyt sinun eikä siitä tarvitse luopua vain koska joku muukin haluaa sen.

Vuokraus on hyvä idea. Saat vähän tuloja ja määräysvalta pysyy sinulla.

Lähettäjä: ei ole pakko 
Päivämäärä:   16.9.25 07:40:34

Lähettäjä: M
Päivämäärä: 16.9.25 07:21:00

Ymmärrän että perhe haluaa ostaa tutuksi tulleen mieluisen hevosen ikiomaksi, mutta älä myy jos haluat pitää sen itselläsi. Se on nyt sinun eikä siitä tarvitse luopua vain koska joku muukin haluaa sen.

Hyvin sanottu! Juurikin näin. Sinä saat sanoa ei.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.9.25 08:18:27

Voit myös tosiaan vuokrata hevosen heille. X kertaa viikossa tietyllä summalla. Silloin ei ole epäselvyyttä kuka vastaa ell kuluista tai varusteista, koska se olet sinä. Ylläpitoon jos annat niin kunnon soppari missä kaikki käyty läpi mitä kukakin vastaa ja myös varusteista, hommaavatko omat vai miten..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.