Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omituiset oireet, lääkäri neuvoo juomaan vettä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.25 17:42:46

Olen reilu kolmekymppinen nainen, ei aiempia perussairauksia tms. Olen viimeisen kuukauden aikana kiinnittänyt huomiota siihen, että suu on kuiva, kurkussa tuntuu omituinen pala ja ääni meinaa lähteä jatkuvasti, minkä takia yskittää. Lisäksi hengästyn aivan naurettavasti, kun lähden ensimmäistä kertaa päivässä reippaasti kävelemään. Tämän ensimmäisen kävelyn jälkeen en taas hengästy erityisesti. Oireita tulee sekä kotona että työpaikalla, että sillä ei ole varmaan väliä?

Lääkäri kohauttelee hartioitaan ja käskee kuntoilla enemmän ja juoda vettä lisää. Olen yrittänyt alkaa kävellä enemmän ja juon vähintään litran vettä päivässä. Olen ihan normaalipainoinen ja liikuin jo ennen tätä ongelmaa n. 10 000 askelta päivässä jne. Mikä avuksi? Onko jollain ollut samanlaisia oireita, mikä oli taustalla?

Re: Omituiset oireet, lääkäri neuvoo juomaan vettä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.25 17:46:57

Refluksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.25 17:47:00

Hengästymisestä en tiedä, mutta muut oireet voisivat viitata refluksiin. Kokeilepa ottaa närästyslääkekuuri ja katso, auttaako.

Toinen mahdollisuus mikä tulee mieleen on kuorsaaminen.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.9.25 17:47:18

Raudanpuute

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   15.9.25 17:56:30

Pitäisi sinut kyllä tutkia kunnolla, mutta vedenjuontia on ihan aiheellista lisätä. Litra päivässä (tai vähän yli) ei ole paljon, jos vielä liikut runsaasti.

Päivämäärä:   15.9.25 18:02:05

Juon muutakin kuin vettä, esim. kahvia ja laimennettua mehua. Mutta vettä tuon litran vähintään.

Lähettäjä: Imuri 
Päivämäärä:   15.9.25 18:09:17

Tupakointi? Onko kurkku tutkittu? Noilla oireilla voi olla refluksia, mutta myös vakavampaakin

Päivämäärä:   15.9.25 18:15:06

En tupakoi enkä sen puolen juo alkoholiakaan. Ei ole kurkkua tutkittu, lääkäri kehotti ”seuraamaan tilannetta”

Päivämäärä:   15.9.25 18:17:31

Refluksi

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.25 19:00:11

Ehdotan myös että kokeilet refluksiruokavaliota. Ei alkoholia, ei hiilihapotettuja juomia, ei happamia mehuja, ei kofeiinia. Ei chiliä, ei pippuria, ei rasvaista ruokaa, ei suklaata, ei tomaattia, ei paprikaa tai muita koisoja (pl perunat jos tuntuu siltä että ne menee), ei juustoja, ei pähkinöitä...
Siihen tottuu.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.9.25 19:14:21

Reiluksi, raudanpuute kilpirauhasen aloituseksi eli labraan. Jatkossa keuhkolääkärille, pef ja thorax rtg.

Päivämäärä:   15.9.25 19:21:05

Miten nopeasti tuo närästyslääke auttaa? Jos kokeilisi kuurin

Lähettäjä: glf 
Päivämäärä:   15.9.25 19:31:20

Litra vettä on todella vähän. Nosta määrä kahteen litraan.

Refluksi voi tosiaan olla syynä. Tai allergia. Minulla kuivuu suu ja kurkku ja ääni lähtee ihan allergioiden vuoksi, joita on varsinkin siitepölyaikana keväästä syksyyn.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.25 19:35:24

Auttaa ihan parissa päivässä, kun ärtyneet limakalvot rauhoittuu.

Päivämäärä:   15.9.25 19:37:48

Mulla ei ole ennen ollut mitään allergiaakaan. Tietysti kai sellaisen voi saada koska tahansa. Vaivaannuttavaa vaan, kun ei saa puhuttua tarpeeksi kovaa ja yskittää asiakaspalvelutyössä :D

Lähettäjä: Pai 
Päivämäärä:   15.9.25 19:53:23

Kuulostaa just refluksilta. Osta paketti Somacia! Parin viikon sisällä alkaa tuntua teho, jos siitä on kyse.

Jos lääke auttaa, suosittelen ruokavalioremonttia: alkuun pois kaikki, mikä voi ärsyttää. Kahvi, chili ja suklaa ovat kai pahimmat, monilla yllättäen myös kurkku. Testaamalla löytyy, mikä itsellä ärsyttää. Sängynpäädyn nostaminen saattaa myös auttaa, ja se, ettei koskaan mene täydellä vatsalla makuulle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.