Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  46v uusi ura, ehdota

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   15.9.25 11:41:49

Olen 25 vuotta tehnyt erinäisiä toimistohommia talouden parissa ilman varsinaista tutkintoa talouteen. Olen ihan lopen kyllästynyt ja mikään muu ei tässä enää pitele kuin suhteellisen hyvä palkka.

Olen korkeasti koulutettu humanisti, sille alalle en jäänyt kun työelämä imaisi jo opintojen aikana. Harmittaa, olen luonteeltani introvertti "tutkijanörtti", mutta raha teki vaikutuksen kun olin sen karvan yli 20.

Nyt haluaisin vaihtaa alaa, mutta ei hajuakaan mihin.

Kerro oma alanvaihtotarinasi! Tuntuu, että omassa päässä ei ole luovasti mitään auki, että osaisin miettiä muita, kuin toimistohommiin liittyviä asioita..

Re: 46v uusi ura, ehdota

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.9.25 12:13:53

Mikä sinua kiinnostaisi?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   15.9.25 12:24:00

No sepä kun mua kiinnostaa kaikki ihan huuhaa jutut!

Mutta ehkä matkailuala olisi kiinnostava tai opetustyö, valmentaminen tai valmentamisen valmentaminen... Ja kuten sanottua, tosi vaikeaa sanoa mikä kiinnostaa kun tuntuu, että on kokemukset jääneet vaan tähän toimistotyöhön niin jumiutuneena, etten osaa edes ajatella vaihtoehtoja.

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   15.9.25 12:28:05

Aiotko lähteä siis opiskelemaan uutta uraa?

Aika sama tausta itsellä, ilman tuota korkeakoulututkintoa. Sanoisin, että keskity keräämään valtavaa puskuria lähivuosille, koska työllistyminen 5-kymppisenä on toivottoman vaikeaa. Eli jollei sinulla ole valmiina suhteita niin, että harjoittelupaikkakin on 100% varma, niin älä tee mitään muuta kuin keskity siihen omaisuuden keräämiseen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.9.25 12:37:30

Jatkaisin nykyisissä töissä ja opiskelisin siinä sivussa huuhaa-jutuista kiinnostavimman. Tekisin sitä aluksi sivutyönä, ja jos rahaa alkaisi tulla riittävästi, vaihtaisin.

Lähettäjä: Nella 
Päivämäärä:   15.9.25 12:55:35

Tekisin samoin, kuin nomadi. Ja säästäisin sitä puskuria, kuten Vanha.

Tämän hetken työllisyystilanne ei houkuttele lähtemään kokeilemaan onneaan ja aikuiskoulutustuen loppuminenhan tarkoitti sitten sitä, että omalla rahalla on opiskeltava, jos opiskella meinaa.

Itselläni on ikää 47v, ammatteja lähihoitaja ja sairaanhoitaja. Olen ollut kohta 3v ajan töissä Kelassa ja alkaisi jo riittää tätäkin lajia. Mutta en kyllä uskalla lähteä yhtään minnekään, opiskella voisi tässä ohessa, jos jaksaisi. Vaihdevuodet, ruuhkavuodet, yksinhuoltajuus jne vetää kyllä kaiken energian. Tämän ikäisenä on kuitenkin työikää vielä aika paljon jäljellä, olisi hienoa löytää sellainen työ, jossa oikeasti viihtyisi ja jota jaksaisi tehdä sen koko loppuajan. Tsemppiä mietintöihin!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.9.25 13:06:29

Matkailuala ei työllistä, niin unohda se.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.