Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hirveät hiukset-onko mitään tehtävissä

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   15.9.25 07:45:18

Hiukseni ovat erittäin ohuet, hennot, todella taipuisat ja herkästi takkuuntuvat. Niskahiukset kasvavat todella alhaalta ja sivusta eivätkä ne kasva ikinä yhtä pitkiksi kuin muut hiukset. Hiuksia ei saa siististi ponnarille, mikään määrä pinnejä ei riitä kasaamaan niskavilloja siististi ylös. Hiuksia ei voi pitää auki, sillä ne ovat heti kasa puikkomaisia takkuja.

Onko tälle mitään tehtävissä?

Re: Hirveät hiukset-onko mitään tehtävissä

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.9.25 07:48:57

Oletko kokeillut eri shamppoita ja hoitoaineita ? Itsellä takkuuntuu jos ei ole kosteuttavaa ja hoitavaa shampoota ja hoitoainetta,

Lähettäjä: Rapunzel 
Päivämäärä:   15.9.25 07:53:20

Mitä shampoota, hoitoainetta ja muita hoitotuotteita tai esim muotoilutuotetta käytät nyt? Entä millainen on hiustenhoitorutiinisi?
Ihan jo oikeanlaisten just sinulle sopivien hoitotuotteiden löytäminen voi muuttaa tilannetta paljon! Ja ne sopivat voi löytyä ihan edullisista vaihtoehtoista, monille kampaamototteille löytyy edulliset vastaavat vaihtoehdot :) Some (esim tiktok) tarjoilee todella paljon vinkkejä sopivien etsimiseen ja sieltä hyvien informatiivisten tilien avulla minä olen löytänyt omille hiuksilleni sopivat aineet. Todella nopeasti ihan jo shampoon ja hoitoaineen vaihdolla ja sopivalla hiusöljyllä sain minun hiuksissa näkymään ja tuntumaan oikeasti yllättävän suuren muutoksen parempaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.25 07:53:56

Aja niskavillat pois. Ei siis mitään takasiiliä, mutta ne alas tulevat hyötyvät. Ennen kampaajat ajoi ne aina pois automaattisesti

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   15.9.25 07:58:59

Biotiini.

Olen ollut todella skeptinen kaikenlaisten lisäravinteiden suhteen aina, mutta biotiinista on kyllä pakko todeta että vaikuttaa. Hiukset ja kynnet paremmassa kunnossa kuin koskaan. Mulla oli pitkän aikaa niin ettei hiukset kasvaneet ollenkaan tiettyä mittaa pidemmäksi ja alkoivat hajoilla latvoista. Nyt ollaan tultu varmaan 10cm yli siitä mitasta mikä oli aiemmin maksimi eikä kaksihaaraisia ole yhtään.

Muu hiustenhoito ihan minimaalista, shampoopesu ehkä 3 kertaa viikkoon, ihan marketin 2 euron shampoilla. Hoitoaine joskus. Ei mitään muuta. Kaikki muu elämässä ennallaan ruuan sun muun suhteen, ainut vaan että biotiini on uutena asiana mukana. Syön muutaman kuukauden kuureina ja sit taukoa välillä kun purkki loppuu.

Ja siis ihan vaan apteekista semmoinen tylsä biotiinipurkki, ei mitään superhypermega-puhelinmyyntituotetta vaan ihan vaan vajaan kympin purkki pelkkää biotiinia.

Lähettäjä: Hiirenhäntä 
Päivämäärä:   15.9.25 08:01:45

Ei sulla kyllä mitkään ohuet hiukset ole jos mikään määrä pinnejä ei riitä kasaamaan pelkkiä niskahiuksia ylös.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   15.9.25 08:03:43

Minulla on ollut aina ohuet ja lättänät, luonnonkiharat hiukset. Ne ei kasva yli hartiamitan millään. Toissa kesänä leikkautin ne tosi lyhyiksi, korvan alle. Sitten annoin vaan kasvaa. Vaihdoin shampoon sellaiseen, jossa ei ole silikonia eikä sulfaatteja. Talvisin mulla on myös päänahan kanssa ollut ongelmia. Sain neuvoksi käyttää yhtä tiettyä shampoota ja ei mitään hoitoaineita, tai muutakaan tuotteita joka menee päänahkaan. Tänä kesänä aloin alkukesästä myös syömään vitamiineja. Jos hiukset on ollut pesun jälkeen hyvin kuivat ja takkuiset olen joskus laittanut vähän suihkittavaa hiuksiin jätettävää argan oil-hoitoainetta tai moroccanoil öljyä. Nyt kun kävin taas kampaajalla leikkuuttamassa niin hiukset oli kasvanut tosi hyvin yli hartialinjan ja ne oli hyvässä kunnossa. Jatkan tuon sulfaatiton+silikoniton shampoon käyttöä ja välillä pesen L'Oreal Dream lenght shampoolla. Ja mikä parasta, pystyn pitkittämään pesuväliä entisestä 1-2 päivän välein jopa kolmeen päivään.

Luonnonkihara hius on mun mielestä aika haastava, tai ainakin oma hius on kuiva, mutta tavallisella hoitoaineella lätsähtää ja muuttuu helposti rasvaisen näköiseksi. Ja ihmisillä vaihtelee hiuksen kasvuaika. Joillain hius kasvaa vain 5 vuotta ja tippuu sitten pois, joillain 12 vuotta. Että ehkä sinulla aloittaja on myös tuo 5 vuoden kasvukausi, niinkuin itselläkin.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   15.9.25 08:10:51

Olen kokeillut vaikka mitä kosteuttavia tehohoitoja. Pesen hiukset päivittäin, käytän shamppoota, hoitoainetta sekä hiuksiin jätettävää hoitosuihketta.

Yksittäisiä niskavilloja kasvaa melkein kaulan puolella niin, ettei niitä todella saa nätisti millään pinneillä, vaikkei hiuksia muuten olekaan paljoa.

Niskavillojen ajaminen mietityttää, koska tumma sänki kasvanee kuitenkin nopeasti.

Biotiinia en ole kokeillut. Kuinka nopeasti tuloksia voi odottaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   15.9.25 09:03:28

Taidat pestä niitä liikaa niin kuivuvat takkuun siksi.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   15.9.25 09:17:15

???: biotiini alkaa vaikuttaa viiveellä, aluksi tuntui ettei se vaikuta yhtään mitään ja meinasin lopettaa purkin syömisen kesken. Mutta sitten aloin miettiä että tokihan siinä kestää että ne ravintoaineet uppoaa elimistöön. Sitten yhtäkkiä pari kuukautta kuurin syömisen jälkeen aloin tuijottaa kynsiäni että mitä hitsiä, nämähän on tosi pitkät eikä ole yhtään lohjenneet. Aiemmin kuitenkin oli kynnet koko ajan hajalla eikä ne kasvaneet käytännössä ollenkaan niinku sormenpään reunan ylitse, vaan oli semmoisia nysiä aina. Mulla ei ole koskaan eläessäni ole ollu niin kauniit kynnet kuin nyt.

Sama sit hiusten kanssa, tosin siihen alkoi muut ihmiset kiinnittää ennemmin huomiota kuin mitä itse teki. Tuntuu että hiuksia on enemmän kuin ennen, jos laittaa hiukset letille niin letti on paksumpi kuin aiemmin.

Mutta ei ne muutokset mitenkään sekunnissa tule. Että varmaan jos nyt syksyllä ottaa biotiinikuurin päiväohjelmaan niin keväällä ehkä näkyy jotain muutosta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.