Lähettäjä: Sanna
Päivämäärä: 15.9.25 08:03:43
Minulla on ollut aina ohuet ja lättänät, luonnonkiharat hiukset. Ne ei kasva yli hartiamitan millään. Toissa kesänä leikkautin ne tosi lyhyiksi, korvan alle. Sitten annoin vaan kasvaa. Vaihdoin shampoon sellaiseen, jossa ei ole silikonia eikä sulfaatteja. Talvisin mulla on myös päänahan kanssa ollut ongelmia. Sain neuvoksi käyttää yhtä tiettyä shampoota ja ei mitään hoitoaineita, tai muutakaan tuotteita joka menee päänahkaan. Tänä kesänä aloin alkukesästä myös syömään vitamiineja. Jos hiukset on ollut pesun jälkeen hyvin kuivat ja takkuiset olen joskus laittanut vähän suihkittavaa hiuksiin jätettävää argan oil-hoitoainetta tai moroccanoil öljyä. Nyt kun kävin taas kampaajalla leikkuuttamassa niin hiukset oli kasvanut tosi hyvin yli hartialinjan ja ne oli hyvässä kunnossa. Jatkan tuon sulfaatiton+silikoniton shampoon käyttöä ja välillä pesen L'Oreal Dream lenght shampoolla. Ja mikä parasta, pystyn pitkittämään pesuväliä entisestä 1-2 päivän välein jopa kolmeen päivään.
Luonnonkihara hius on mun mielestä aika haastava, tai ainakin oma hius on kuiva, mutta tavallisella hoitoaineella lätsähtää ja muuttuu helposti rasvaisen näköiseksi. Ja ihmisillä vaihtelee hiuksen kasvuaika. Joillain hius kasvaa vain 5 vuotta ja tippuu sitten pois, joillain 12 vuotta. Että ehkä sinulla aloittaja on myös tuo 5 vuoden kasvukausi, niinkuin itselläkin.
|