Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuosien takainen eksä pitää yhteyttä

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   14.9.25 22:22:48

Meillä oli KAHDEKSAN vuotta sitten sitten 3-4 vuotta kestävä kaukosuhde. Mies oli kuitenkin toisesta euroopan maasta, vietin aikaa kuukausia vuodesta hänen maassaan ja suunnitelmana oli jos hän olisi löytänyt töitä täältä Suomesta mutta se näytti hankalalta ja hän sai hyvän työtarjouksen omasta maastaan. Jonkin aikaa suhdetta jatkettiin mutta itse en pystynyt näkemään tulevaisuuttani kyseissä maassa ja erottiin, oli siinä muitakin syitä mun puolelta.

Mies on siis kaikki nämä vuodet pyrkinyt pitämään yhteyttä, välillä juteltiin tunteja. En tiennyt vielä että on naimisissa, kertoi tämän siis minulle vasta äskettäin. Katsoin sitten tämän vaimon sosiaalista mediaa ja huomasin että oli mennyt naimisiin melkein heti kun oltiin erottu ja kuulin muilta että tämä nainen oli muuttanut samoihin aikoihin miehen maahan opiskelemaan, eli olisiko ollut joku sellainenkin syynä nopeassa avioitumisessa että nainen sai luvan olla maassa pidempään? Oli siis todella pian muuttanut miehen luokse, sitä ennen tavanneet ilmeisesti kerran kun nainen oli lomilla maassa mutta sitten yhteys katkennut (meillä oli vähän onn-off loppuvaiheessa meneillään suhteessa)

Minä ajattelin että pidetään yhteyttä ihan kavereina, mielelläni kuulumisia parin viestin verran voisin vaihtaa mutta yleensä sitä juttua hänen puoleltaan riittää, välillä kyseli kuvia siitä miltä näytän nykyään (vaikka profiilikuvasta kyllä pärstä näkyy, pari kuukautta sitten halusi puhua kanssani puhelimessa ja olisi halunnut vaihtaa videopuheluun josta kieltäydyin, taas viimeksi tänään laittoi viestiä.

Joitain vuosia sitten oli työmatkalla Suomessa ja olisi ilmeisesti halunnut nähdä mutta luin miehen viestit vasta useamman päivän päästä, onneksi oli jäänyt ne viestit lukematta. :D

Mutta mikä mahtaa olla syynä tällaiseen? Tiedän että on vähän sosiaalisempaa kansaa mutta tuntuu hieman oudolta että naimisissa oleva mies viestittelee tiheään vaikkei tuota käytöstä voi suoraan pettämiseksi laskea. Tuntuu töykeältä taas kokonaan ignoorata.

Re: Vuosien takainen eksä pitää yhteyttä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.9.25 22:28:17

Mun ex soitteli liki kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin kännipäissään. Nyt ei ole kolmeen vuoteen kuulunut, ilmoitin hakevani lähestymiskieltoa, jos vielä ottaa yhteyttä. Kohteli minua järkyttävästi ja vielä myöhemmin haikaili, että "katselee aina mun asunnon ikkunaa + tuttuja verhoja ja miettii, mitä mulle kuuluu." Koin todella ahdistavana tuon, että kyttää vielä kotianikin. Pidin vuosia kirjat asunnossani siksi, että tuo ei tajua alkaa etsiä muualta.

Jos et halua yhteydenottoja, niin laita estoon.

Päivämäärä:   14.9.25 22:36:24

Mies kohteli minua hyvin, välillä muistelen lämmöllä yhteistä aikaa. Voi toki olla että aika kultaa muistoja.

Alkoholia ei käytä mutta ehkäpä kohta voisi laittaa estot päälle tai sanoa suoraan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.25 23:04:16

Erositte hyvissä väleissä ja mies pitää teitä ilmeisesti edelleen kavereina. Jos sinusta ei ole sopivaa olla hänen kaverinsa, sinun ei ole mikään pakko olla.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   14.9.25 23:11:06

"Tuntuu töykeältä taas kokonaan ignoorata."

No ei tunnu. Keskittyköön vaimoonsa.

Päivämäärä:   14.9.25 23:12:48

.// Minusta on hieman outoa että juttelisi tunteja ja kyselee kuvia. En minä ainakaan tykkäisi jos aviomieheni harrastaisi samaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.25 23:14:08

No älä sitten harrasta. Mikä tässä on ongelma, sanot että sinusta tämä ei ole sopivaa, kiitos hei.

Lähettäjä: voi 
Päivämäärä:   14.9.25 23:24:08

Mun nuoruuden ex, joka kohteli mua kyllä hyvin, "vainosi" mua vuosikausia. Siis mä halusin erota ja erosin. Kirjeitä tuli 8 vuotta (tämä siis kauan aikaa sitten) ja mies oli saksalainen. Heitin kaikki kirjeet roskiin avaamatta. Sitten kun olin 34 vuotias ja kahden lapsen äiti hän ilmaantui työpaikalleni - olimme siis eronneet kun olin 21! Mulla musteni silmissä kun näin hänet. Juteltiin hetki ja sitten sanoin että mun täytyy mennä.

Ahdisti jonkin aikaa, nyt tosta on jo 10 vuotta eikä ole kuulunut mitään.

Lähettäjä: vink 
Päivämäärä:   14.9.25 23:27:15

Kysyykö muut kaverit kuvien perään, että miltä nykyään näyttää? Ei nimittäin omissa kaveripiireissä ole sellaista tapana tehdä. Ehkä kaipaa teidän suhteen aikaista yhteyttä ja saattaa muutoinkin haikailla, vaikka onkin näennäisesti jatkanut elämäänsä.

Jos vielä jatkaa samalla tavoin yhteydenpitoa, joko kerrot suoraan että koet tällaisen yhteydenpidon "vääräksi" tai vastaat lyhyesti että nyt ei ehdi kun muita kiireitä.

Lähettäjä: Kökör 
Päivämäärä:   14.9.25 23:31:06

Oi, minulla kymmenien vuosien takainen seurustelukumppani viestittelee edelleen. Eipä haittaa mua eikä miestäni.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.9.25 00:05:39

En minä ainakaan eksien perään haikaile, vaan pidän heitä ystävänäni ja ystäviin voi pitää yhteyttä? Älä vastaa tai viestitä niin tiheään jos tahti ei ole mielestäsi sopiva.

Päivämäärä:   15.9.25 00:08:48

voi// Apua, tuo se vasta olisikin ahdistava tilanne. Eivätkö todellakaan kaikki miehet ymmärrä ettei tuollainen yhtäkkiä paikalle pärähtäminen ole ok?

Kökör// Ai, sinusta olisin aivan ok viestitellä tunteja eksän kanssa ja kysellä kuvia yms, soitella?

Koin viestittelyn jonkun aikaa ihan kaverillisena mutta alkoi ahdistaa noiden kuvien kyselyiden ja videopuheluiden jälkeen. Sanoin jotenkin yleisesti etten tykkää videopuheluista ja toivoin että ymmärtäisi yskän, jos vielä tulee kyselyitä niin voisin sanoa suoraan etten koe sopivana.

Päivämäärä:   15.9.25 00:15:35

Mulla tuli noiden kyselyiden jälkeen fiilis että haikaileeko entisten aikojen perään.

Päivämäärä:   15.9.25 01:01:14

Kaipaisin mielipiteitä siitä että onko tällainen ihan ok, olen yllättynyt että joidenkin mielestä ihan kaverillista.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.9.25 01:42:13

Mä pidän yhteyttä kaikkiin exiin yhtä lukuun ottamatta. Ihan kavereita ollaan. En voi ymmärtää mikä siinä pitäisi ahdistaa. Ei mua sekään ahdista että yks existä haikailee vielä perääni vaikka on tahollaan naimisissa. Miks ihmeessä sen pitäisi ahdistaa, mitään ei tule tapahtumaan. Tulee ennemmin mieleen, että jotakuta ahdistaa siksi kun pelkää alkavansa itsekin haikailemaan.

Päivämäärä:   15.9.25 02:00:19

Mua ainakin vaan harmittaa sen naisen puolesta, että mies haikailee jonkun vuosien eksän perään, vaikkei mitään ikinä tapahtuisikaan. Olihan tuo ilmeisesti ollut valmis näkemäänkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.