Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ihmisen kantaminen

Lähettäjä: sjjssa 
Päivämäärä:   14.9.25 13:53:05

Täällä oli vielä aamulla ketju siitä miten joku mies oli kantanut aloittajaa jota alkoi kaupungilla heikottaa.

Aika omituista että siihen tultiin selostamaan, miten väärin se mies teki kun auttoi aloittajaa, koska ketään ei saisi koskaan kantaa kun aina pitäisi vain antaa olla ja soittaa häkeen. Sen ketjun aloittajahan ei ollut tajuton tai veltto eikä tarvinnut ambulanssia. Taisi kolahtaa aika moneen, kun teitä ei kukaan jaksaisi edes taluttaa vaan ainoa vaihtoehto olisi antaa teidän lösähtää maahan.

Mietin myös sitä että mitä jos aloittaja olisi ollut satakiloinen ja se paikalle osunut mies (tai vaikka nainenkin) olisi todennut "Harmi kun olet noin painava niin mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun antaa sun rojahtaa maahan kun en jaksa kantaa sua" ja aloittaja olisi sitten kirjoittanut, miten häntä hävettää oma kokonsa kun kukaan ei jaksa siirrellä häntä. Jos paikalle olisi pitänyt soittaa lanssi ja ensihoitajatkin olisivat ähkineet, että "koeta nyt itse tehdä jotain äläkä vaan makaa lötkönä siinä kun ei me sua saada tohon paareille jos et itse auta yhtään". Millainenhan siitä ketjusta sitten olisi tullut?

Nythän aloittajaa haukuttiin siitä ettei ole iso ja läski. Jos hän olisi itse sanonut että on iso ja läski, niin olisiko ketjuun hyökätty haukkumaan "Laihduta läski!!!" ja "En kyllä olisi itse pysähtynyt auttamaan jos on niin iso ettei omia kilojaan jaksa kantaa niin en kyllä kanna minäkään".

Nykyään ihmiset on todella isoja ja painavia. Ylipainoisia noin 70 % suomalaisista aikuisista ja iso osa lapsistakin, myös lihavia on karsean iso osuus kaiken ikäisistä. Aloituksessa kohdakkain osui kaksi ei kovin lihavaa ihmistä joten se on jo melkoinen lottovoitto. Olen BMI:n mukaan normaalipainoinen enkä ole kovin pitkä joten minua varmasti jaksaisi monikin kantaa, joten minulla ei ole mitään syytä haukkua niitä jotka yrittävät ja pystyvät auttaa.

Re: ihmisen kantaminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.25 14:01:30

"Aika omituista että siihen tultiin selostamaan, miten väärin se mies teki kun auttoi aloittajaa, koska ketään ei saisi koskaan kantaa kun aina pitäisi vain antaa olla ja soittaa häkeen. Sen ketjun aloittajahan ei ollut tajuton tai veltto eikä tarvinnut ambulanssia."

Mutta kuitenkin ketjussa hänen ainoa vaihtoehtonsa kannetuksi päätymiselle olisi ollut maata maassa lätäkössä...

Lähettäjä: jeje 
Päivämäärä:   14.9.25 14:13:21

Minuakin on joskus joku satunnainen mies kantanut. Luovutin verta yliopistolla ja olin kyllä monta kertaa aiemminkin luovuttanut täysin ongelmitta. Mutta jostain syystä tuolla kerralla noin pari tuntia luovuttamisen jälkeen alkoi yhtäkkiä heikottaa. En muista mitä siinä tapahtui mutta kuulemma olin kävellyt käytävällä ja pysähtynyt vastaantulevan miehen kohdalle ja rojahtanut maahan. Hän sai kiinni ja nosti minut viereiselle sohvalle ja jäi ihmettelemään, mitä siinä tapahtui. Joku nainen joka tilanteen näki tiesi, että yliopistolla on verenluovutuspäivä. Minulle haettiin mehua ja kahvia ja tokenin siitä kyllä. Hauskaa siinä oli se, että tuo nainen tuli seuraavana päivänä vastaan ja kysyi mikä vointi. Ja tuohon mieheen törmäsin monta vuotta myöhemmin sattumalta ja hän muisti minut. Olin kai tehnyt lähtemättömän vaikutuksen :D

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   14.9.25 14:15:20

"Mutta kuitenkin ketjussa hänen ainoa vaihtoehtonsa kannetuksi päätymiselle olisi ollut maata maassa lätäkössä..."

Jos siinä kohdalla oli lätäkkö? Ja jos on niin painava ettei kukaan jaksa kantaa niin mitä muita vaihtoehtoja silloin on kuin plösähtää siihen mihin pyörtyy?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.25 14:17:12

Sen ketjun aloittajako tämän teki kun jäi jotain hampaankoloon?

Ei, aloittajaa ei haukuttu mistään noista, mitä väität vaan aloittaja sai ansaitsemaansa kettuilua takaisin omasta asenteestaan itseään isompia kanssaihmisiä kohtaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.25 14:33:05

Here we go again...

Lähettäjä: luna 
Päivämäärä:   14.9.25 14:36:14

"Ei, aloittajaa ei haukuttu mistään noista, mitä väität vaan aloittaja sai ansaitsemaansa kettuilua takaisin omasta asenteestaan itseään isompia kanssaihmisiä kohtaan."

Ahaa. Aloittajaa ei siis haukuttu? No, ketä siellä sitten haukuttiin, kun haukkumiskommentit oli kuitenkin kohdistettu aloittajaan? Minulla on tuo ketju tallessa toisessa välilehdessä. Katsotaanpa, mitä ansaittua sinne aloittajalle kommentoitiin:

* Lähettäjä: Jouni
Päivämäärä: 13.9.25 18:55:39

Minä en olisi sekaantunut. Joutaa naiset minun puolesta auttaa toisiaan, koska "kaikki miehet...jne"

* Lähettäjä: *
Päivämäärä: 13.9.25 19:27:33

Toisaalta se 100 kiloinen ei välttämättä heikkouttaan pyörtyile ympäri mäkiä vaan porskuttaa omin jaloin :D

* Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.9.25 20:25:30

No niin, ottihan se huudatusaloitus tuulta alleen. Meinasi jo lässähtää kun harhauduttiin vain aloittajan verenpainetta kommentoimaan :D

* Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 13.9.25 20:36:41

Jep, hiilarimussumössöhän siellä taas aktivoitui.
On varmaan raskasta kun elämä pyörii läskivihan ympärillä ja pitää eri nimimerkkien takaa spämmätä tänne näitä juttuja.

* Lähettäjä: -
Päivämäärä: 13.9.25 20:40:40

Hei älkää ruokkiko trollia, se alkaa hokea pimppiä kun suuttuu :D

* Lähettäjä: *
Päivämäärä: 13.9.25 22:47:23

Ei läskejä tartte auttaa, ne on ihmissakkaa, ainakin aloittajan ja ulhin mielestä.

* Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 13.9.25 23:18:44

Tosipaikan tullen auttaa lanssi, ja siinä ei ole niin väliä onko pyörtyjä tuollainen pick me -höyhen vai 100 kiloinen mies.

* Lähettäjä: Häh
Päivämäärä: 13.9.25 23:52:47

"Tosipaikan tullen auttaa lanssi, ja siinä ei ole niin väliä onko pyörtyjä tuollainen pick me -höyhen vai 100 kiloinen mies."

Juurikin tämä. Ja lisäksi vaarallista ja turhaa pelleilyä tuo kanniskelu.

* Lähettäjä: Häh
Päivämäärä: 13.9.25 23:54:45

P.S. mussutin juuri hiilaria.

Päivämäärä: 14.9.25 00:33:40

Satakiloinen mieskin voi olla normaalipainoinen.

Lähettäjä: BMI 21 40 v
Päivämäärä: 14.9.25 01:05:48

"Satakiloinen mieskin voi olla normaalipainoinen."

Niin? Hän on siitä huolimatta satakiloinen ;)

Olisiko se aloituksessa mainittu mies jaksanut kantaa satakiloisen normaalipainoisen miehen ongelmitta? Vai miten tuo kommenttisi liittyi aiheeseen?

Satakiloinen mies on normaalipainoinen silloin kun hänellä on pituutta vähintään kaksi metriä. Harvassa on kuitenkin ne miehet(kään), jotka ovat normaalipainoisia satakiloisina, kun 201-senttisinä ja satakiloisina BMI on juuri ja juuri normaalipainon ja ylipainon rajalla. Eli satakiloinen mies on normaalipainoinen 201-226-senttisenä. Paljonko tällaisia tallustaa Suomessa? :) Ja hekö siis ovat kevyempiä kuin puoli metriä lyhyemmät ja puolet kevyemmät naiset?

Kylläpä täällä katkeruus kukoistaa kun palstan keskimääräinen BMI on isompi kuin keskimääräinen kengännumero...

* Lähettäjä: Lehmä
Päivämäärä: 14.9.25 01:56:30

Pimpiti pimpiti!

* Lähettäjä: _ll_
Päivämäärä: 14.9.25 02:44:17

Olen miettinyt että mikä tämä pimppi hiilari mussutus mässytys juttu oikein on, kun sitä useissa ketjuissa tuodaan esiin, mutta nimimerkki Lehmä taisikin nyt paljastaa itsensä. Lehmä siis huutelee täällä tuollaista useilla eri nimimerkeillä. Tässä ketjussa hän on käyttänyt nimimerkkejä Lehmä, Häh, -, *** ja . . Mikä sinua vaivaa?

* Lähettäjä: Paskahomma
Päivämäärä: 14.9.25 03:05:00

Jos kupsahtaa, niin sittenhän kupsahtaa vaikka kadulle läskeineen tai luisevine torsoineen, koko heikotuksesta tai angina pectoriksesta.

* Lähettäjä: .htgg
Päivämäärä: 14.9.25 06:12:59

Mä en myöskään kestä tuota jankkaajaa, miksi pitää jankuttaa tuollaista, varmaan pään sisäisiä ongelmia ;)

Olen itse hoikka keski-ikäinen, lyhyt ja bmi alle 20. Minutkin nostaisi kuin höyhenen, jos tuollaista sattuisi ;)

Olen lähipiiriistä seurannut läskien kanssa painiskelevia, esim. äitini ja siskoni eivät yrityksistä huolimatta onnistu pääsemään normipainoon, vaikka olen kannustanut heitä, suositellut vhh-ruokavaliota (heillä on paljon terveysongelmia epäterveellisen ruokavalion takia ja uskon siskoni lasten huonon käytöksen ja jopa adhd:n johtuvan prosessoidusta hiilihydraattiruuasta) ja lähtisin mukaan liikkumaan, mutta ei. Sitten ovat koko ajan kiukkuisia kun käytännössä jumissa kotonaan, ja pelkästään syövät ja läskiintyvät. Heitä ei tosiaan kukaan nostaisi vastaavassa tilanteessa, vaan jäisivät siihen vesilätäkköön, koska painoa on puolet minua enemmän ;)

Tällaiset aloitukset triggeröivät läskejä, koska kyllähän heitä varmaan harmittaa, ettei heitä nostele kukaan ;)

Päivämäärä: 14.9.25 06:34:40

Minäkin jo hetken harmittelin et nyt ei trollialotus onnistunutkaan :D

"Tällaiset aloitukset triggeröivät läskejä, koska kyllähän heitä varmaan harmittaa, ettei heitä nostele kukaan ;)"

Olen 179cm ja 70kg, ja nuorempana kerran töissä yksi n. 20cm lyhyempi ja 10kg kevyempi kokki kantoi minut kepeästi ulos keittiöstä kesken hyvän veetuilusession XD

* Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 14.9.25 06:40:13

Kyllä näihin yleensä saa aika hyvin porukkaa mukaan, kun valitsee aiheen jossa se loukkaus on vähän kuin sivutuote niin aloitus ei ole niin provokatiivinen. Ja toki voi tarvittaessa vallata jonkun muun tekemän aloituksen ja aasinsillan kautta spämmätä sinne sitä pahaa oloaan.

Yritetään kuitenkin jättää lietsominen, ihmisellä on tosi paha olla jos vuodesta toiseen jaksaa täällä aiheesta avautua.

* Lähettäjä: lpo
Päivämäärä: 14.9.25 09:44:26

Aihe varmaan säikäytti lihavat, jotka tajusivat etteivät saisi ketään kantamaan itseään tuollaisessa tilanteessa.

Se on jännä että läskeistä ei saa sanoa poikkipuolista sanaa, mutta auta armias jos olet hoikka ja tuot sen ilmi (ihan asiallisesti kuten aloituksessa, olihan aloittajalla hyvä pointti, satakiloisena hän olisi jäänyt vesilätäkköön makaamaan apua odotellen mutta hoikkana hänet kannettiin penkille ja kantajakin huomioi positiivisesti sen) niin kaikki ryntäävät kuorossa huutamaan asiattomuuksia ja epäilevät aloittajan olevan joku "läskihiilarimussu" joka ei ole kirjoitellut täällä pitkiin aikoihin.

Tsempit aloittajalle, on ihan ymmärrettävää että pelästyit, verensokeri saattaa laskea kun ihan koko ajan ei ole joku suklaapatukka kädessä. Jo tuollaista tapahtuu useammin niin käväise lääkärissä, me hoikat saadaan yleensä parempaa hoitoakin.

* Lähettäjä: --
Päivämäärä: 14.9.25 09:52:51

"Mieluummin istun penkillä kuin makaan maassa vesilätäkössä."

Toki, mutta mitään sellaista virallista ohjeistusta ei ole, missä käskettäisiin kanniskelemaan uhria yhtään mihinkään. Jos joku löytyy maasta, vaikka siitä vesilätäköstä, niin häntä ei todellakaan lähdetä kanniskelemaan. Koska ei voida tietää, onko uhrilla vammoja, joita nostaminen ja kantaminen saattaa pahentaa.

Pyörtynyt ihminen asetetaan makuulle ja nostetaan jalat koholle. Sitten katsotaan pulssi ja hengitys.

Mutta onneksi olkoon vissiin, että et ole läski? En ole minäkään, alle 60-kiloinen olen ollut aina. En vaan tajua, mitä erikoista tai mainitsemisen arvoista siinä nyt on :D

Päivämäärä: 14.9.25 09:59:28

"Niin? Hän on siitä huolimatta satakiloinen ;)

Olisiko se aloituksessa mainittu mies jaksanut kantaa satakiloisen normaalipainoisen miehen ongelmitta? Vai miten tuo kommenttisi liittyi aiheeseen?"

On tässä ketjussa mainittu normaalipaino jo aikasemminkin pariin otteeseen. On mainittu myös satakiloinen, joka jää kantamatta koska on läski. Paitsi ettei välttämättä ole koska myös satakiloinen voi olla normaalipainoinen.

* * * * * * * * * * *

Aikamoisia ja ihan ansaittuja kommentteja, vai mitä? Jätin tuonne sekaan pari ihan järkevääkin. Mutta eipä tainnut olla aloittaja se asiattomuuksia kirjoittava... Ihmetyttää, että kunika paljon te jaksatte hokea asiattomuuksia ja väitätte ALOITTAJAN niitä kirjoitelleen, vaikka hän ei mitään läski mussu p1mppi -kommentteja kirjoittanut. Kyllä nuo sanat kuuluivat ihan muiden sanavarastoon :D

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.25 14:38:31

Oliko se Spessun kirjoittama, niistä korkokengistä ja kun hengästyttää ja pierettää ja pyörryttää ja oon niin pikkuruinen ja heikko... ?

Päivämäärä:   14.9.25 14:39:41

En ole lukenut alkuperäistä ketjua. Mutta kyllä minutkin on tuntematon mies kantanut kadulta kahvilaan istumaan ja hakenut juotavaa, kun päässä alkoi heittää ja hän sattui kohdalle. Ihan luvan kysyi ja oli seurassani niin kauan, että puolisoni ehti paikalle.

Päivämäärä:   14.9.25 14:40:27

Toivotaan että aloittaja saa itsensä hoidettua kuntoon ettei tarvitse enää häpeillä pyörtyilyä julkisilla paikoilla.

Lähettäjä: Esno 
Päivämäärä:   14.9.25 14:55:38

Olen työskennellyt ensihoitajana yli 10 vuotta ja huomannut sen, että iso osa potilaista on satakiloisia ja painavia. Eikä ole yhtään normaalipainoista satakiloista vielä osunut kohdalle. Kyllä ne satakiloiset on poikkeuksetta olleet ylipainoisia ja yli kaksimetriset on olleet painavampia kuin satakiloisia, eikä välttämättä ensihoitajien kesken ole heitä siirrelty. On jopa valitettu, että kyseisiä henkilöitä on nöyryytetty kun on pyydetty palokunta avuksi. No, pituudelleenhan ei mitään voi, mutta edellisessä ketjussa taisi joku mainita, että lihava voi aina laihduttaa, joten miksi te lihavat ette sitten laihduta??

Harvoja kertoja on ne, kun tarvitsee siirrellä alle 60 kiloisia kun lähes kaikki apua tarvitsevat, pieniä lapsia lukuun ottamatta, on kolmenumeroisella elopainolla varustettuja. En itsekään ole 50-kiloinen kun olen yli 170 cm nainen enkä ole mikään hento höyhen, kuten aloittajaa edellisessä ketjussa näköjään halveksuen nimitettiin.

Ihmettelen minäkin, että miksi edellisessä ketjussa niin jankattiin sitä, että aloittajaa ei olisi saanut kantaa ja kantaminen on turhaa pelleilyä. Jos minä sanoisin, etten kyllä kanna ja nostele ketään kun se on turhaa pelleilyä, niin mitähän siitä seuraisi... En minä voi sanoa, että jääköön maahan tai kävelkööt itse, en minä ala pelleillä ja nostella ketään. Hienoa, että kyseisellä vastaantulijalla oli järkeä päässään ja viitsi nostaa edellisen ketjun aloittajan turvalliseen paikkaan eikä jäänyt vain seisoskelemaan ja soittelemaan häkeen naureskellen, etten turhaan viitsi pelleillä kantamalla ketään.

Hyvänen aika sentään :O Ei ihme, että häkeen soitellaan ties mistä asioista, kun ihmisillä ei ole enää yhtään järkeä päässään.

Lähettäjä: oikea sennu 
Päivämäärä:   14.9.25 14:59:04

" Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.9.25 14:39:41

En ole lukenut alkuperäistä ketjua. Mutta kyllä minutkin on tuntematon mies kantanut kadulta kahvilaan istumaan ja hakenut juotavaa, kun päässä alkoi heittää ja hän sattui kohdalle. Ihan luvan kysyi ja oli seurassani niin kauan, että puolisoni ehti paikalle."

Sinun kannattaisi tajuta, että kyseinen mies toimi väärin ja harrasti ihan turhaa pelleilyä auttamalla sinua. Ei ketään saa kantaa kun siinä voi aiheuttaa vaaratilanteen. Mitä jos hän olisi pudottanut sinut, tai loukannut itsensä sinua kantaessaan? Etkö yhtään ajattele, miten vaarallista tuollainen turha pelleily on? Ei ketään saa kantaa mihinkään vaan pitää antaa kaatua maahan ja sitten käsiään levitellen soittaa vaikka häkeen. Kyllä ne ensihoitajat sitten nostaa sinut ylös jos tarvitsee.

Päivämäärä:   14.9.25 15:01:41

No voi että. Olipa tuuri, että aloittaja oli hoikka. Hyvä hyvä.

Päivämäärä:   14.9.25 15:04:02

"Olen työskennellyt ensihoitajana yli 10 vuotta"

Sori Esno, ei mene läpi tuolla tarinoinnilla. Parempaa yritystä seuraavaan kertaan.

Lähettäjä: iij 
Päivämäärä:   14.9.25 15:14:56

Minua usein säälittää ensihoitajat kun katsoo, millaisia potilaita joutuvat siirtelemään. Nykyäänhän ei ole enää vuosiin ollut edes kuntotestejä kouluun pääsemiseksi niin palokuntaa tarvitaan aika useinkin avuksi... Asun hissittömän talon kolmannessa kerroksessa ja nähnyt kerran kun naapuriasunnosta piti kantaa joku alas. Ei näyttänyt helpolta. Oli kuitenkin varmasti tämän kerroksen toiseksi kevyin asukas. Tuota painavampaa eivät varmasti olisi saaneet kaksin kannettua alas.

Kävin itse äsken vaa'alla ja järkytyin kun se näytti 57,4 kiloa. Olen kyllä lihonut mutta tuo lukema oli järkytys. Aiemmin olen painanut vaatteet päällä 52-53 kiloa. Nyt jo lähemmäs 60 kiloa. Apua. Olen sellainen jota te nimitätte "pick me höyhen", jota yleensä on kanneltu ongelmitta jos esim. polvilumpio meni sijoiltaan tai loukkasin itseni lumilaudalla kaatuessa. Mutta eipä minuakaan kohta kukaan jaksa kantaa jos jatkan lihomista. Pituutta en kuitenkaan enää näin nelikymppisenä kasva joten tulen olemaan 158-senttinen. Pakko on kai nuo ylimääräiset kilot pudottaa, ettei ensihoitajat joudu pelleilemään minua kantaessaan, jos joskus apua tarvitsen.

Päivämäärä:   14.9.25 15:19:23

Sä kirjainyhdistelijä taidat kuvitella ettei sua tunnista vaikka ketjusta toiseen toistelet noita samoja juttujasi ja nikkejäsi :D

Päivämäärä:   14.9.25 15:20:33

Älkää ruokkiko trollia, se saa vaan lisäbuustia ja jatkaa eri nimimerkeillä samaa

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.9.25 15:22:47

No kyllä vakilukijat sen tunnistavat, vaikka se onkin siistinyt kielenkäyttöään.

Lähettäjä: öllo 
Päivämäärä:   14.9.25 15:31:44

On kyllä helppo huomata miten lihavia sennuja täällä kirjoittelee. Tekisi melkein mieli tehdä gallup että kuinka monilla BMI on alle 30 tai paino alle 100 kg.

Lähettäjä: bccb 
Päivämäärä:   14.9.25 15:40:52

Öllo: Olen miettinyt samaa. Kaverini 152 cm painaa 72 kg. On reilusti alle satakiloinen mutta BMI yli 31. Yritän välttää tuota kohtaloa 10 cm häntä pidempänä ja pitää painoni nykylukemissa n. 63 kilossa. Alle kolme kiloa lihavampana olisin minäkin jo BMI mukaan ylipainoinen. En ole mikään laiha mutta silti monen mielestä "hoikka" kun olen kuitenkin vielä normaalipainoinen. Aika kamala ajatus kun mietin lapsuuttani jolloin minun kokoiseni olivat pullukoina vähemmistöä kun enemmistö oli kuitenkin hoikkia.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   14.9.25 15:43:02

Minä kiinnitän nyt huomioni tuohon väitteeseen, että ihmisen kantaminen olisi turhaa pelleilyä. Siis missä maailmassa te oikein elätte??? Sehän se vasta pelleilyä olisi, jos kukaan ei kantaisi ketään vaan kaikki jätettäisiin niille sijoilleen.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   14.9.25 15:43:39

Mä olen hoikka, ja koen aloittajan jatkuvan spämmäämisen tänne aiheen tiimoilta todella raskaana. Ja samalla tietenkin säälin ihmistä jolla on selkeästi ihan hirvittävän paha olla.

En nykyään edes avaa ketjuja, joiden otsikko liittyy lihavuuteen, painoon tai muuhun näihin liittyvään, mutta ainahan otsikosta ei voi aihetta päätellä. Voi miten kaipaan entisiä ht-net aikoja...

Lähettäjä: molli 
Päivämäärä:   14.9.25 15:53:44

Minä en ole hoikka, mutta olen kiinnittänyt huomion siihen, että joka puolella puhutaan lihavuudesta, ylipainoista, laihduttamisesta, painonhallinnasta.... Ihan sama kenen seurassa tai missä on ja minkä somen avaa. Ylipaino on niin yleistä että tietenkin siitä puhutaan ja minua alkaa jopa ihmetyttää se, miten paljon ihmiset siitä omalla kohdallaan puhuvat, mutta eivät tee omalle elopainolleen mitään. Aina hoetaan, että lihava voi aina laihduttaa mutta liibadaabaa jotainjotain. Kuitenkaan koskaan nämä koostaan/painostaan valittavat ja sen elämäänsä vaikeuttavana asiana kokevat eivät laihduta. Siitä puhe mistä puute, selkeästi.

Ihmettelen myös sitä, että jos nimimerkki iik ei halua lukea aiheeseen liittyviä keskusteluja, niin miksi kuitenkin lukee niitä ja vielä vastaa niihin? Päästäkseen kommentoimaan, ettei lue niitä ketjuja, vai? No mikä on syynä kommentointiin, kun selkeästi myös luet niitä ketjuja?

Minä haaveilen siitä että voisin oikeasti todeta olevani hoikka. Että vaatteet vain solahtavat päälle ja istuvat kauniisti. Koska en ole pitkä niin en ole kovin painavakaan, mutten ole koskaan, edes lapsena, ollut hoikka ja siro. Olen aina ollut pötkö, makkara tai jopa pullukka. Olisi ihanaa olla siro ja hoikka, mutta se taitaa todellakin jäädä haaveeksi kun ikää on jo reilusti yli 40 vuotta ja paino tuntuu vain hiipivän ylöspäin.

Päivämäärä:   14.9.25 15:58:37

No miksi sinä molli et tee elopainollesi mitään?

Lähettäjä: molli 
Päivämäärä:   14.9.25 16:39:03

Miten niin en tee? En minä sille mitään voi, että ruumiinrakenteeni on kaikkea muuta kuin siro ja hoikka. Vaikka laihduttaisin alipainon rajalle, niin en silti näytä hoikalta ja sirolta vaan lähinnä romuluiselta ja epäsopusuhtaiselta.

Sen verran kuitenkin pidän elopainostani huolta, ettei painoni tästä juurikaan pääse nousemaan. Vaihdevuodet aiheuttaa sen, että kehonkoostumus muuttuu enkä ole enää samanlainen kuin parikymppisenä tai kolmekymppisenä.

Mutta en minä silti lihava vielä ole, BMI:ni on niinkin huima kuin 22... Paino kuitenkin selkeästi vielä alle 60 kiloa joten mitä ihmettä minun edes tarvitsisi elopainolleni tehdä? Ei se ruumiinrakennetta muuta enkä siroksi muutu kuitenkaan.

Lähettäjä: Jeb 
Päivämäärä:   14.9.25 17:05:03

On muuten jännä tuo ilmiö missä oletetaan kaikkien olevan lihavia. Nytkin piste oletti mollin olevan lihava vaikka molli ei sitä ole.

Minä tein joskus tänne ketjun siitä, kuinka ihmisen painoa kommentoidaan aina negatiiviseen sävyyn ihan lapsesta asti. Ajattelin sen olevan ihan neutraali jossa voitaisiin puhua aiheesta ihan yleisesti. Eli siitä, miksi lasten kokoa, painoa ja muotoa kommentoidaan ja siitä huomautellaan vaikka hänessä ei ole mitään vikaa. Sitten kun alkaa murkkuikä niin taas huomautellaan, ja siitä eteenpäin aina löytyy sanomista kun joku on hoikka tai ei ole hoikka tai on lihonut tai laihtunut. Että eikö voisi vain antaa toisen olla jos häntä itseään ei kokonsa haittaa.

Tuossa ketjussa kommentoijat olettivat minun olevan todella lihava ja että minulle oltaisiin aina huomauteltu siitä miten lihava olen. Vaikka oikeasti syy tuolle ketjulle oli se, että olin aina ollut vanhempieni perusteella "ihan liian hoikka" ja vanhemmat huomauttelivat siitä jatkuvasti ja pakkosyöttivät minulle voita ja kermaa vauvasta lähtien. Syynä tälle se, että isosiskoni eli heidän esikoisensa oli iso ja roteva ja vanhempanikin olivat rotevamman puoleisia, joten heidän mielestään minä olin sitten hoikkana ja sirona ihan vääränlainen ja sairas ja anorektikko ja... Mutta outoa, että siitä keskustelusta "annetaan ihmisten olla eri kokoisia ja muotoisia" saatiinkin keskustelu "Vtun läski laihduta, ihan aiheesta sulle on sanottu ettet saa lihoa enempää". Ja tämän palstan pitäisi olla täynnä aikuisia, sennuikäisiä ihmisiä...??? Toki siellä oli moni kertomassa, että heitäkin on lapsesta asti vanhemmat haukkuneet ja nimitelleet, eli oli siellä muutama asiaan liittyvä kommenttikin seassa.

Harmi etten enää tuota ketjua löydä kun siitä on vuosia kun sen tein. Mutta mistä siis tulee aina tuo oletus, että ajatellaan kaikkien täällä olevan läskejä ja sen oletuksen perusteella heidät haukutaan läskiksi, vaikka BMI olisi 19-20? Ja sitten jos joku sanoo olevansa hoikka niin hänen kimppuunsa hyökätään "pimpittelemään" ja "mussuttamaan hiilareita"?? Siis mitä?? Olette te sairasta porukkaa. Ja selkeästi lihavaa! :D

Päivämäärä:   14.9.25 17:11:55

Ei sun tarvii hei vaihtaa nimimerkkiä, vedä samalla vaan.

Päivämäärä:   14.9.25 17:15:03

Pimpiti pimpiti hiilari mussuti mussuti

Päivämäärä:   14.9.25 17:20:57

"Ja selkeästi lihavaa! :D"

Tällä sä nyt vähän niinkuin ammuit tuota omaa aiempaa (muka)ihmettelyäsi nilkkaan...

Lähettäjä: 56 
Päivämäärä:   14.9.25 17:27:18

""Ja selkeästi lihavaa! :D"

Tällä sä nyt vähän niinkuin ammuit tuota omaa aiempaa (muka)ihmettelyäsi nilkkaan..."

No kyllähän sen tästä ja edellisestä ketjusta jo huomasi että täällä kirjoittavat lihavat ihmiset. Ja jos jossain aiemmassa ketjussa joku on haukuttu läskiksi siksi että olettaja itse on lihava niin ihan oikeassahan silloin on kun sanoo täällä kirjoittavia lihaviksi.

Arvatkaapa, onko BMI:ni lähempänä 20 vai 30. Arvaatte kuitenkin väärin... :)

En ole onneksi koskaan itse joutunut kantamaan ketään, mutta olen kyllä usein miettinyt että miten ihmeessä voisin jotakuta auttaa kun on niin lihava. Noissa tilanteissa ei edes ambulanssia lähetetä kun "ei kuulu toimenkuvaan". Pitää kuulemma pyytää ohikulkijoilta apua ja eräs naapuri sanoi joskus että soitti paikalle taksin kun ei itse päässyt ylös. Hän kaatui koiraa ulkoiluttaessaan ja hankki tuon jälkeen nastakengät. Kyllä jokaisen kannattaisi olla alle satakiloinen, myös minun.

Päivämäärä:   14.9.25 17:30:27

Ei me haluta arvata.
Katsos kun meitä ei kiinnosta ;)

Tiedän että on vaikea kuvitella elämää joka ei pyöri oman ja muiden painojen tarkkailun, arvioinnin ja arvostelun ympärillä.

Päivämäärä:   14.9.25 17:51:10

"Arvatkaapa, onko BMI:ni lähempänä 20 vai 30. Arvaatte kuitenkin väärin... :)"

Ei sitä arvailla tarvitse, lihavathan tänne kirjoittelee. Eiks niin?

Lähettäjä: +0 
Päivämäärä:   14.9.25 18:15:28

Siinä aiemmassa ketjussa joku kommentoi että miettikää miten helppoa kevyt ihminen on kantaa pois ja käyttää hyväksi. No mutta tuo argumenttihan kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön kun puhutaan lasten lihavuudesta. "Lihavuus suojelee lapsia seksuaaliselta hyväksikäytöltä! Painavat lapset on hankalampi kaapata kun ei heitä jaksa niin helposti kantaa!". Nythän on Suomessakin alettu tehdä lihavuusleikkauksia jopa alaikäisille lapsille. Nehän kannattaa ehdottomasti lakkauttaa, koska lihavia lapsia ei saa niin helposti käytettyä hyväksi vai mitä? :)

Oli kyllä aiemman ketjun aloittajalla melkoinen mäihä kun se paikalle sattunut mies kantoi hänet vain läheiselle penkille eikä mihinkään puskaan r4iskattavaksi. Joten ollaan me muut niin lihavia, ettei meitä jaksa kantaa kukaan!

Päivämäärä:   14.9.25 18:41:32

Sulle sanottiin jo että älä turhaan vaihda nimimerkkiä; tyylisi on kertakaikkiaan liian tunnistettava. Lasten mahdollisten puskaraiskausten vetäminen aiheeseen on tosi alhaista, yritä hakea itsellesi apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.