Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Kyllä niitä ystäviä löytää kaik aikuisenakin!!"

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   14.9.25 11:55:07

Taas viime päivinä tätä saakelin hokemaa ollut useammassa topassa, siis että kyllä aikuinen löytää ystäviä kun tahtoo, yksinäisyys on oma valinta jne.

Niin mistä hiivatista niitä ystäviä löytää? Olen aloittanut monta uutta harrastusta ystävyyksiä silmällä pitäen (kuntopiiri, sähly, ompelu, polkujuoksu, vieras kieli) tässä viime vuosina aloitetut mainitakseni. Kyllähän näistä hyvänpäiväntuttuja löytyy, muttei ystäviä.
Lisäksi olen vastannut kaverihakuilmoituksiin (yhdet ainoat kahvitreffit mukavan ikäiseni naisen kanssa saatiin järkyttyä, sen jälkeen aina vältteli sopimasta tapaamista ympäripyöreästi ja lopulta ei vastannut enää).

Kerran otin ja kutsuin koko sählyjoukkueen saunomaan ja syömään mökilleni (10 km päässä kaupungista, eli ihan päiväseltään / illasta voisi piipahtaa). Yksi olisi tullut, mutta kun muilla oli enemmän ja vähemmän tärkeää menoa, perui hänkin.

Niin, että nyt voisi myös sitten kertoa, mistä vielä kavereita löytää?

Re: "Kyllä niitä ystäviä löytää kaik aikuisenakin!!"

Päivämäärä:   14.9.25 11:55:30

Kaikki* piti olla otsikossa.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.9.25 11:57:53

Työpaikalta olen löytänyt itse parhaimmat ystäväni.

Päivämäärä:   14.9.25 11:59:58

Työskentelen pienen pienessä firmassa, jossa lisäkseni pari vanhempaa herraa ja yksi nainen töissä. Tuon toisen naispuolisen kanssa olenkin ystävystynyt ihan ok, mutta hänelläkin pienet lapset ja muu elämä vie sitten kyllä vapaa ajan täysin.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   14.9.25 12:04:21

On todella vaikeaa, jos olet ruuhkavuosi-ikäinen, on käytännössä mahdotonta tai ainakin lottovoittoon rinnastettavaa. Valitan. Terveisin 45v ja jo aikaa sitten luovuttanut.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.25 12:07:18

Ei löydä.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   14.9.25 12:12:19

Hyvän kaverin/ ystävän löytyminen on yhtä vaikeaa kuin sopivan elämänkumppanin.

Lähettäjä: Ei löydy ei 
Päivämäärä:   14.9.25 12:16:09

yhdet ainoat kahvitreffit mukavan ikäiseni naisen kanssa saatiin järkyttyä, sen jälkeen aina vältteli sopimasta tapaamista ympäripyöreästi ja lopulta ei vastannut enää).

Annas kun arvaan tällä naisella on kuitenkin edelleen kaverinhaku ilmo?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.25 12:19:00

Kukaan ei halua olla toksisen vassarin kaveri.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   14.9.25 12:19:10

Niin kun tuohon pitäisi lisätä vielä rajaus: hyviä ystäviä. Sillä näkyyhän se täälläkin joissain muissa topikeissa, kun joku avautuu mitä "ystävä" taas sanoi tai teki, saa hän neuvon etsiä parempia ystäviä.

Lähettäjä: igig 
Päivämäärä:   14.9.25 12:21:22

Tein tästä aiheesta joskus olikohan alkuvuonna keskustelun. Ihmettelin ihan samaa, kun jossain ketjussa oli taas hoettu, että "hanki uusia kavereita / parempia kavereita / kyllä kavereita löytää aikuisenakin". Kysyin, että mistä niitä uusia ja parempia kavereita löytää, kun täälläkin moni sanoo, ettei ole aikaa, tilaa tai mielenkiintoa uusille ihmisille. Eipä kukaan sitten osannutkaan vastata.

Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa ja minua on helppo lähestyä, mutten silti ystävysty kenenkään kanssa. Minun olemassaoloni kiinnostaa, jos minusta voi hyötyä, mutta muuten olen ihan ilmaa. Jopa vanhoille kavereilleni.

Lähettäjä: Zoe 
Päivämäärä:   14.9.25 12:26:00

Olen löytänyt harrastuksista (hevospiirit ensin ja nyt myöhemmin aikuisbaletti ja jooga). Vieraaseen kaupunkiin muutama vuosi sitten kolmekymppisenä muuttaessani ja hevosharrastuksineen jäädessä pois pelkäsin, että jään aivan yksin. Hevoskaverit jäi luonnollisesti enkä tuntenut kaupungista yhtään ketään paitsi miesystäväni. Mutta aika äkkiä harrastusten parista löytyi ensin tuttavia joista kehittyi kavereita ja parin kanssa kaveruus on syventynyt erittäin läheiseksi ystävyydeksi. Olen nyt aikuisena saanut kavereita helpommin kuin nuorena.
Töissä mulla on työkavereita joo, mutta meillä on niin erilaiset elämäntilanteet ja elämäntyylit (myös ikäeroa, muut ovat kymmeniä vuosia vanhempi) heidän kanssaan, ettei ole heidän kanssaan syntynyt varsinaisesti kaveruuksia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.9.25 12:30:20

No vasta tutustuin uusiin ihmisiin miehen kaverin häissä ja nyt viestitellään yhteisestä kiinnostuksenkohteesta.

Lähettäjä: menti 
Päivämäärä:   14.9.25 12:31:21

minäkään en ole löytänyt uusia ystäviä. Jostain syystä ens alkuun tuntuu kivalle kaverille, mutta sitten jossain vaiheessa saakin puukon selkäänsä. Joten ei ole kuin tuttuja ihmisiä.
Monasti olen huomannut tämän sanonnan pitävän kutinsa: jos ystävät on tällaisia, niin millaisia ovatkaan vihamiehet...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.9.25 12:33:58

Joo vaikea on näin aikuisena löytää uusia ystäviä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.9.25 12:34:15

Itse olen löytänyt
- ammattikorkeakoulusta
- töistä
- tallilta
- koirien kautta: sekä pentueen muiden koirien omistajista, että harrastusporukoista

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   14.9.25 12:34:35

Igig ja aloittaja, vaihtakaa yhteystietojanne :)

Päivämäärä:   14.9.25 12:36:38

Minä löysin FB:n ystäväryhmästä, mutta aika tuuri saa olla että löytää ihmisen joka harrastaa tuollaista ihan casuaalisti ja on kasannut tosi kivan ja fiksun ystäväporukan johon itsekin pääsin mukaan. Tunnetaitoisia ja älykkäitä, kohteliaita ihmisiä.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   14.9.25 12:49:47

Niistä hyvänpäiväntutuista vähitellen tulee niitä ystäviä. Jotenkin ihmisillä tuntuu olevan sellainen luulo että hyvän ystävyyden pitäisi syntyä ohan tuosta vain vähän samoin kuin ahjatus rakkaudesta heti ekasta silmäyksestä. Harvemmin se niin toimii. Ystävyys tarvitsee aikaa ja sitä että vähitellen tutustutaan. Lapsetkin on helposti koulussa jopa 9 vuotta niiden samojen heppujen kanssa niin onhan se erilainen lähtökohta ystävyydelle. Eikä hyvä ystävyys välttämättä koskaan tarkoita sitä että tavataan viikoittain vaan riippuen ihmisistä ja jossain määrin täytyy myös omia toiveitaan sopeuttaa kavereiden toiveisiin.

Eikä mikään sääntö päde kaikkiin ihmisiin eikä kukaan ole sitä minun nähdäkseni väittänytkään. Mutta we vaan kategorisesti ei ole totta etteikö ystäviä voisi saada aikuisiällä. Se on sitten jokaisen päätettävissä kuinka paljon on valmis uhraamaan itsestään ystävyydelle ja onko ne ystävyyden vaatimukset nyt kuitenkaan niin kamalia kun ht netissä valittaessa. Mutta jos ei yritä löytää uusia (ja parempia) ystäviä niin silloin niitä ihan varmasti ei löydy. Jos taas yrittää niin on sentään mahdollisuus siigen

Päivämäärä:   14.9.25 12:52:09

Ainoat aikuisiän ystävät olen löytänyt, kun aloitin uudelleen opiskelemisen. Siellä 'joutuu olemaan samojen ihmisten seurassa tunteja päivässä, joten tutustuu 1-3 ihmisen kanssa väkisinkin enemmän kuin vain hyvänpäiväntutuksi

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.9.25 13:37:54

Sadasti lueteltu:

Netistä (facen ryhmät vaikka), harrastuksista, töistä, ystävien kautta, harrastajaporukan risteilyiltä/festareilta (esim jysärifestareilta), opinnoista...

Olen itse löytänyt jokaisesta näistä.

Lähettäjä: jeje 
Päivämäärä:   14.9.25 13:56:37

"Niistä hyvänpäiväntutuista vähitellen tulee niitä ystäviä."

Tai sitten ei. Monta kertaa on käynyt niin, että kun olen tutustunut johonkuhun esim. töissä, harrastuksessa, kaverin kautta jne. niin hän saa slaagin kun ehdotan jotain yhteistä tekemistä vapaa-ajalla. Sen jälkeen ei edes tervehdi ja käytännössä juoksee karkuun, jos satumme samaan paikkaan yhtä aikaa. Sen vuoksi en enää uskalla ehdottaa kenellekään mitään.

Päivämäärä:   14.9.25 14:08:21

Harrastuksista, omista ja lapsen löytyy kun on itse avoin ja helposti lähestyttävä.
Aika paljon on omista sosiaalisista kyvyistä kiinni. Muutaman yksinäisen tiedän, ja heillä se on kyllä ihan syystä, joko ollaan Sheldon Cooperin sosiaalisilla kyvyillä varustettuja tai muutoin onnettomat kyvyt toisten ihmisten kanssa toimimiseen. Ihan ensimmäisenä ei voi huomautella että hei sun auto on ihan ruosteessa tai eikö sulla ole rahaa merkkikenkiin. Tiedän että he haluaisivat ystäviä eivätkä ymmärrä mistä johtuu, vaikka vuosia yritetty sanoa.
En tarkoita että ap tai kukaan tässä ketjussa olisi samanlainen mutta yksinäisyyden syyt saattavat olla tosiaan moninaiset.

Päivämäärä:   14.9.25 15:46:30

Luitteko Ällö ja pisterivi aloitusta? Juuri noista paikoista on yritetty etsiä ja olla itse aktiivisia.

Päivämäärä:   14.9.25 15:49:55

Meillä töissä porukka ystävystyy ja tekee yhdessä kaikkea vapaa-ajalla ja reissaa kimpassa ulkomaille. Mutta ei ole etätyö.

Päivämäärä:   14.9.25 15:52:22

Huoh, luin ja vastasin mistä olen itse löytänyt. Samoin on vastannut moni muukin mutta se ei häirinnyt sinua.

Päivämäärä:   14.9.25 15:54:45

Pisterivi, koska sinä otit tuon iänikuisen syylliståmisnäkäkulman "se on omasta itsestä kiinni".

Lähettäjä: 42v 
Päivämäärä:   14.9.25 15:55:46

Viimeisen viiden vuoden aikana olen löytänyt rakkaita, läheisiä, saman arvopohjan jakavia kavereita ja pari syvää ystävyyttä seuraavista paikoista: töistä, jatko-opinnoista ja lisäkoulutuksista, kavereiden kaveripiiristä, puolison työkavereista, koiraharrastuspiireistä. Itselläni on laaja kaveri- ja ystäväverkosto, myös useampi ystävä, joiden kanssa ollaan eskarista tai kouluajoilta asti pidetty yhtä. Itselläni on siis päinvastainen "ongelma" (joka ei tietenkään oikeasti ole ongelma), että miten paljon ihania ihmisiä elämään mahtuu, kun kaikkien kanssa ei vaan voi yhtä tiiviisti aikaa viettää ja kaikkia asioita jakaa ihan jo siitä syystä, että aika on rajallinen resurssi.

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   14.9.25 16:00:41

Samaa huokailen minäkin.
Ehkä mä vaan oon niin tylsä tyyppi, ettei ketään kiinnosta.

Lähettäjä: Mölli 
Päivämäärä:   14.9.25 16:00:59

Jeje: olen huomannut saman. Se askel hyvänpäiväntutusta edes kaveriksi, saati ystäväksi, on tosi vaikea.

Lähettäjä: Pirita 
Päivämäärä:   14.9.25 16:06:22

Aikanaan oli PP eli päivän peili. PP.n baarimiittingistä löysin yhden parhaan ystäväni.
Tänä vuonna ( 10 (?) vuotta myöhemmin, tapasin Facebookin naisten tapahtumasta uusia ystäviä 3 kpl.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.