Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitaisitteko kaverin lemmikkiä ilmaiseksi?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.9.25 11:10:49

Ystäväpariskunnalla on uusi koiranpentu ja ollaan alustavasti sovittu, että minä toimin koiralle hoitajana, jos ja kun he sellaista tarvitsevat. Hoitaisitteko te (parhaan) kaverinne eläintä ilman korvausta, vai haluaisitteko vaivanpalkkaa? Itse tätä juuri pyörittelen. Pidän koirista, joten pelkkä koiran kanssa touhuaminenkin on minulle jo mukavaa. Mutta en tiedä onko hullua ihan ilmaiseksi hoitaa kenenkään eläintä, etenkään useita päiviä.

Re: Hoitaisitteko kaverin lemmikkiä ilmaiseksi?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   12.9.25 11:13:50

Noo lähtökohtaisesti kavereiden kanssa ei raha liiku vaan autetaan toinen toisiamme vuorostaan.

Jos kaveri hoitaisi minun lemmikkiäni, antaisin vaivan palkaksi esim viinipullon tai veisin syömään :D.

Ja jos minä hoitaisin ja välillä hoidankin kaverin lemmikkiä, en ikinä kehtaisi pyytää mitään.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   12.9.25 11:13:59

Ei kait kavereilta "palkkaa" pyydetä. Tuovat ruuat ym. haukulle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.9.25 11:15:10

Todellakin hoitaisin.

Me hoidamme ystäväperheen kanssa toistemme eläimiä vastavuoroisesti.
Omistaja tuo eläimen ruoat tullessaan, ja reissusta yleensä jonkun tuliaisen sitten myös. Raha ei todellakaan vaihda omistajaa.
Ja samalla periaatteella tokihoituvat anoppini ja isäni koirat.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.25 11:16:52

Joo, lemmikit hoidetaan, muuttolaatikot kannetaan ja työvuorot vaihdetaan ihan ilmaiseksi. Niin ne kaveritkin hoitaa minun vastaavat :D

Tietysti sitten ei pidä mennä lupaamaan mitään sellaista, mitä ei koe riittävän vastavuoroiseksi. Jos sinä et tarvitse vastapalveluksia koskaan, voi tuntua ikävältä tehdä palveluksia toisille ihan vaan siitä ilosta.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   12.9.25 11:19:12

Et sä mikään kaveri ole jos alat koiranhoidosta rahastaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.25 11:19:42

Riippuu vähän, jos hoitotarve on jatkuvaa, lähes viikottaista, niin ehkä korvauksesta voisi sopia. Jos taas joku kerran pari vuoteen viikonloppu - maks viikko niin ei mitään hyvältä ystävältä.

Päivämäärä:   12.9.25 11:20:45

Mä hoidin tutun koiraa ilmatteeksi pari kuukautta, tietty omistaja maksoi koiran ruuat, tarvikkeet ja lääkkeet. Ei ois tullut mieleenkään pyytää rahaa, kun koirista kuitenkin tykkään.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.9.25 11:21:36

Ilmoittaisin heti aluksi jonkin kohtuullisen korvauksen, esim. viinipullo/vrk. Jos tämä tuntuisi jatkossa liialliselta työmäärään nähden, aina voisi antaa jonkin viinipullon takaisin. Myöhemmin on vaikeampi nostaa korvausta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.25 11:21:39

Joko ilmaiseksi tai en ollenkaan.

Päivämäärä:   12.9.25 11:24:06

Mulla ei siis itselläni ole koiraa tai muutakaan lemmikkiä, joten ei ole mitään vastavuoroista asiaa, jonka kaveri voisi tehdä minulle.

Olen ymmärtänyt, että hoitotarve olisi suht usein, kun olisin se heidän "luottohoitaja". Mutta katsellaan :) Tosiaan ei ole ongelma hoitaa ilmaiseksi, koira on tosi kiva. Mietin vain, miten muut toimivat. Sukulainen on tyrkännyt minulle aina rahaa hänen koiransa hoidosta, mutta toki koira onkin iso, villi ja aika haastava.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.9.25 11:26:03

Kaverin kissat oli meillä 2kk putkiremppaa paossa. Toi tietysti hiekat ja ruuat, mutta muuten ei raha vaihtanut omistajaa.

Päivämäärä:   12.9.25 11:32:32

Ilmaseks oon hoitanut ja usein omistaja sitten tuonut jonkun tuliaisen reissultaan. Kerran omistaja maksoi 50e viikonlopusta. Ei ollut ihan niin läheinen tuttava.

Omakin koira käynyt ilmaiseksi hoidossa ja runsaat tuliaiset oon aina vienyt kiitokseksi.

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   12.9.25 11:37:21

Jos koiran kanssa touhuaminen on mukavaa, miksi siitä pitäisi vielä rahaa saada?

Ilmaiseksi hoitaisin jos siitä ei olisi kohtuuttomasti haittaa muulle elämälle ja jos olisi, en hoitaisi edes rahasta.

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   12.9.25 11:38:58

Hoitaisin alussa. Mutta jos joskaan ei tulisi tuliaisia matkalta, viinipulloa, vastapalvelusta niin ottaisin asian puheeksi.

Päivämäärä:   12.9.25 11:39:22

Hoitaisin, olen hoitanut ja vastavuoroisesti myös kaverini ovat hoitaneet omaa koiraani ilmaiseksi.

Toki kannattaa käyttää tilannekohtaista harkintaa. Jos kaverin eläimen hoitaminen vaikeuttaa omaa olemista ja elämistä selkeästi tai pitkäkestoisesti, kannattaa harkita haluaako luottohoitajaksi ylipäänsä alkaa. Jos kyllä, sitten mietintä kokeeko siitä tarvitsevansa/haluavansa rahaa vai ei.

Meillä on ollut kanssa se tapa, että hoitajalle tuodaan pyytämättä usein joku pieni tuliainen kiitollisuuden eleenä. Toisaalta esimerkiksi isäni pitää koirastani niin paljon, että hänelle taitaisi riittää pelkkä koiran kanssa olemisen ilokin. :D

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   12.9.25 11:39:52

Hoitaisin ilmaiseksi ja ystävän koira olikin minulla joskus viikon hoidossa. Ei käynyt mielessäkään kysellä korvauksia.

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   12.9.25 11:40:13

Kaverien auttamisesta en ottaisi rahaa.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   12.9.25 11:49:50

Kavereita ei rahasteta. Jos haluat päästä kaveristasi eroon niin silloin pyydät rahaa.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   12.9.25 11:59:22

Jos lemmikki tulisi meille kotiin omat ruuat mukanaan ja olisi vaivaton niin mikä ettei.

Esim aikuinen koira ilman käytös tai eriteongelmia olisi tervetullut ja ilmaiseksi hoitaisin.

Pentua en ottaisi taloa hajottamaan

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.9.25 12:07:28

"Noo lähtökohtaisesti kavereiden kanssa ei raha liiku vaan autetaan toinen toisiamme vuorostaan."
Näin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.9.25 12:25:37

Hoitaisin ilmaiseksi, jos se ei hankaloittaisi elämääni. En siis sitoutuisi, että joka kuukauden ensimmäinen viikonloppu saa olla hoidossa tms diiliin.

Vieraammilta ottaisin rahan tosin enpä mielelläni ota vieraita eläimiä enää hoitoon, kun entisistä on eroon päässyt. Hätätilanteissa autan ja ilmaiseksi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.9.25 12:30:37

Oon hoitanut ja voisin hoitaa jatkossakin. Pentu vielä tuhosi pari tavaraa, mutta en ruvennut vaatimaan korvauksia kaverilta.

Päivämäärä:   12.9.25 12:30:56

Tulee monia kertoja vuodessa hoidettua kumppanin ystävän kissoja. Yleensä noin 6viikkoa vuodessa viikon max pari erissä. Heidän työ mahdollistaa matkailua niin usein. En ole koskaan pyytänyt rahaa mutta usein tuovat jotain tuliaisia ja nimenomaan semmosia josta itse tykkään tai ostaneet mulle jotain mun harrastuksiin liittyvää, josta tietävät että haluan sen (kysyneet kumppanilta tms). Ovat kans auttaneet paljon meitä eri asioissa (mekin kyllä heitä tosin). Me matkaillaan harvemmin, noin kerran kahdessa vuodessa mutta he auttavat sit toki meidän kissojen kanssa.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   12.9.25 12:41:50

Hoitaisin

Päivämäärä:   12.9.25 12:44:46

Olen hoitanut. Kaveri puolestaan otti mielellään vastaan hoitolahinnan. Nyt hoitajat muualta.

Päivämäärä:   12.9.25 12:52:01

Ei ole kaverit tainnut ikinä rahaa varsinaisesti pyytää mutta olen kyllä maksanut ruhtinaallisesti jotta tulevat uudestaankin. Olisinko esim 50e/2pv kun käy heittämässä pupuille ruokaa ja tsekkaa heidän olevan kunnossa.

Päivämäärä:   12.9.25 12:55:31

Joskus hoidin viikonlopun "kaverinpariskunnan" koiraa, eivät tainneet tuoda edes karkkipussia saati auttaneet kanieni kanssa kun joskus pyysin apua. Ei jäänyt hyvä fiilis tästä enkä tekemisissäkään enää ole.

Päivämäärä:   12.9.25 12:55:51

Tietenkin hoidan ilmaiseksi ja olen hoitanutkin. Kävin myös hakemassa ja viemässä elukan omalla autolla eikä todellakaan kaverille maksa mitään..

Lähettäjä: Km 
Päivämäärä:   12.9.25 12:56:40

Riippuu paljon kuinka hyvä ja läheinen ystävä, millainen lemmikki, kuinka usein ja saanko mitään palveluksi vastavuoroisesti.

Joku viikonloppu tai ehkä viikonkin pätkä pari kertaa vuodessa olisi ihan kivaakin vaihtelua, jos minulla ei olisi omia koiria tai kaverin lemmikki tulisi hyvin toimeen minun koirien kanssa. Siitä en hyvältä ystävältä mitään pyytäisi. Ehkä hieman mielessäni odottaisin jotain pientä tuliaista kiitoksen osoituksena, mutta ilmankin ihan ok.

Mutta kerran kuussa tai useammin alkaisi kyllä jo rajoittaa omaa elämää.

Tai jos koskaan ei tulisi mitään apua vastavuoroisesti, niin en hoitaisi ilmaiseksi. En tiedä hoitaisinko endes pienellä korvauksella. Niitäkin on, jotka tarvitsevat jatkuvasti apua, mutta kun minä kysyn vaikka edes kantoapua isomman ostoksen kanssa tms. niin juuri silloin on aina jotain muuta menoa

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   12.9.25 12:58:43

Itse maksoin 200€/viikko pienen koiran hoidosta & toin tuliaisia reissulta ystävälleni. Ja tietysti vein ruuat koiralle mennessäni.

Lähettäjä: jguo 
Päivämäärä:   12.9.25 13:03:28

Kavereiden kanssa ei yleensä raha liiku, eli omistaja hankkii eläimelle kaiken mitä se hoidon aikana tarvitsee (ruuat yms.) ja jos pitää käyttää eläinlääkärissä, niin kaikki kulut täysimääräisinä, eli vaikka taksilla keskellä yötä sunnuntaina, niin omistaja maksaa kaiken mutisematta.

Mutta itse en hankkisi eläintä, jos olisi tiedossa, että tarvitsisin sille vähän väliä hoitajaa usean päivän ajaksi. Lähtökohta pitää olla, että kykenee hoitamaan eläimen itse, eli se kulkee mukana, tai että ei tarvitse edes miettiä, pitääkö eläimen hoitajalle maksaa vaivanpalkkaa siitä, että hoitaa eläintä päiväkausia.

Olen hoitanut kavereiden eläimiä ilmaiseksi. Siitä oli kyllä minulle vaivaa, kun eläimet sotkivat ja karvastivat. Mutta raha ei vaihtanut omistajaa.

Päivämäärä:   12.9.25 13:09:25

Kyllä hoitaisin varsinkin jos olisin etukäteen tarjoutunut hoitajaksi

Päivämäärä:   12.9.25 14:36:16

En hoitaisi ilmaiseksi kuin hätätapauksessa.

Suunnitelluilta lomilta korvaus tai vastavuoroinen palvelus. Perheenjäsenen, siis jonkun anopin tai sisaren eläimen hoidosta en tietenkään ottaisi mitään, mutta he korvaisivat vaivan kyllä tuliaisilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.