Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nai minut kana - oletko maistanut?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.25 17:10:09

Oliko hyvää? Olisi ainakin helppo tehdä.

Re: Nai minut kana - oletko maistanut?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.9.25 17:12:49

En. Ei ole yhtään sellainen resepti, mitä edes tekisi mieli kokeilla. Tunnen oman makuni ja tuo ei olisi minulle sopiva. Saman tiesin uunifetapastasta ja avokadopastasta, joskin jälkimmäistä ex halusi joskus kokeilla. Ja kokeiluksi jäi.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.9.25 17:13:16

Olen tehnyt, ei jäänyt erityisesti mieleen.

Päivämäärä:   11.9.25 17:14:30

X, jep, minusta tuo kuulostaa jotenkin tunkkaiselta, kuten nuo pari muutakin hittiruokaa, jotka mainitsin.

Päivämäärä:   11.9.25 17:16:08

"Tunnen oman makuni ja tuo ei olisi minulle sopiva. Saman tiesin uunifetapastasta ja avokadopastasta, joskin jälkimmäistä ex halusi joskus kokeilla. Ja kokeiluksi jäi."

Mikähän vika näissä ruoissa on? En nyt ihan ymmärrä, että miksi täytyy ylenkatsoa perusruokaa vain, koska se on "hitti"? Ja jotain täytyy kyllä ruoanlaitossa mennä pieleen, jos näistä saa tehtyä pahaa :D

Lähettäjä: hyi 
Päivämäärä:   11.9.25 17:16:18

Nimi on jo niin vastenmielinen etten ole edes katsonut mitä resepti sisältää

Päivämäärä:   11.9.25 17:24:38

. , ei kyse ole siitä, että ruoka olisi hitti. Tykkään esim Lyonin kanasta, josta tuli paljon myöhemmin hitti. Tiedän, mitkä makuyhdistelmät toimii itselle ja mitkä ei, ei sen kummempaa. Ihan samalla tavalla olen sen verran juntti, että tykkään vaikkapa lohikeitosta tai kesäkeitosta.

On vaan juttuja, joista automaationa reseptiikkaa katsomalla tiedän, että ei toimi meillä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.9.25 17:27:33

En kanaa mutta kikherneitä ja tofua. Tykkäsin, vaikka onkin vähän liian kermaista että söisin kovin usein.

Päivämäärä:   11.9.25 17:39:50

Aivan törkeän hyvää, ihan lemppari

Päivämäärä:   11.9.25 17:42:02

On tehty ja ei tehdä uudelleen.

On tehty myös fetapastat ja avokadopastat. Ei tullut hittiä niistäkään. Ekat lusikalliset okei, mutta siihen se sitten jäikin. Ehkä just tuo mainittu raskaus tai tunkkaisuus.

Hittiruoista hyviä on myös esim ne parmesanperunat tiktokista.

Päivämäärä:   11.9.25 17:49:11

>avokadopasta
>ex halusi kokeilla

Paljastui homoksi?

Päivämäärä:   11.9.25 17:52:22

- , kaikki eivät ole yhtä rajoittuneita kuin sinä. Normaalit ihmiset kun syövät kaikenlaista ruokaa sukupuolesta riippumatta. Veljeni oli vuosikaudet vegaani (oli jo ysärillä, jolloin vegaanius ei todellakaan ollut yleistä ja sitä sai aina erikseen selittää), ihan on naimisissa ja monta lastakin. :D

Taidanpa ihan sinun kiusaksesi mennä tekemään kasvisruokaa tänään, vaikka linssimoussakaa. Saa sitten mies kotiin tullessaan lämpimän ruoan suoraan uunista.

Päivämäärä:   11.9.25 17:58:01

Varmaan kaapissa sekin.

Päivämäärä:   11.9.25 17:58:39

- , alkaa olla aika väsynyttä tuo sun trollailu.

Lähettäjä: hip 
Päivämäärä:   11.9.25 18:05:49

miten joku jaksaa vainota Ällöä jollain keskustelupalstalla?
Kaikkea hyvää Ällö

Päivämäärä:   11.9.25 18:09:39

hip, näitä on täällä muutama. Laittavat hakuun nimeni ja käyvät ihan ilokseen trollaamassa topiceissa, joihin olen vastannut. Hauskaa sinällään, että ikinä heillä ei ole topicin aiheeseen mitään vastattavaa, vaan puuttuvat vain minun vastaukseeni, oli se mitä tahansa.

Päivämäärä:   11.9.25 19:12:06

Minun mielestä uunifetapasta oli hirveää, suolaista ja tunkkaista. Tykkään kyllä pastasta ja tykkään fetasta, mutta yhdessä ne eivät toimineet minun makuun.

Päivämäärä:   11.9.25 19:18:06

. , sama! Rakastan fetaa, mutta en yhdistäisi sitä pastaan ja siksi tuo viritys jäi testaamatta. Tykkään raikkaammista yhdistelmistä ja tuollaiset rasva/kerma/suolapläjäykset jää testaamatta, kun tiedän, ettei ne toimi meillä. Joku muu voi tykätä ja ei siinä mitään, kivaa, kun kaikille löytyy sopivaa. Jos käytän ruoassa kermaa, siinä pitää olla vastapainona jotain raikasta, esim kasviksia, sitruunaa, jotain. Varmaan tästä syystä en ole myöskään koskaan ymmärtänyt mac&cheesen suosiota. Se on tunkkaista ja raskasta, ihan kuin jäisi kivi mahaan, jos sitä syö. Joskus 15 v sitten yritin koettaa useita reseptejä ja varioin omia todetakseni, että ehkä tää ei vaan ole oma juttuni.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.9.25 19:21:41

Uunifetapasta on oikein hyvää kunhan laittaa aineksia reippaasti, maustaa kunnolla ja käyttää hyvää fetaa. Laitoin joskus lisänä siihen vielä kanan sisäfileitä, maistui hyvin kaikille mutta meillä nyt ei satu olemaan porukassa ehdottomia kasvissyöjiä. Avocadopasta on ihan lemppari mutta sekin vaatii maustamista kunnolla, reseptin mukaan jos orjallisesti tekee jää plätkyksi. Tuo hääkana oli kyllä vähän mitäänsanomatonta, tehtiin vaan kerran ja siihen jäi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.9.25 19:25:11

Ei uunifetapastaan laiteta kermaa??
Mutta Ällön mainitsema Lyonin kana on kyllä erinomainen sapuska, kokeilkaa! Meillä sekin yksi perheen lemppari.

Päivämäärä:   11.9.25 19:26:24

Jep, en tee mitään suoraan resepteistä, yhdistelen ja sävellän omaa. On toiminut varsin hyvin. Mitta jos reseptin pohja on mielestäni sellainen, ettei maistu, niin en ala sitä säveltääkään.

Päivämäärä:   11.9.25 19:51:46

No kerrotko Ällö, että mikä avokadon ja parmesanin yhdistelmässä mättää? Vai onko se yhdistelmä pastaan sitten se ongelma? En nyt oikein tästä saa tunkkaista tekemälläkään :D

Päivämäärä:   11.9.25 19:54:37

. , minusta se ei vaan toiminut. Avokado on rasvaista ja samaten juusto, ehkä siinä syy. Tästä on kuitenkin jo reilusti yli 10 v aikaa kun ko ruokaa kokeilin, niin ei nyt hirveän erityisiä muistikuvia jäänyt paitsi se, että kerta riitti. :D

Jep, uunifetapastassa on kerman sijaan rasvaista fetaa.

Päivämäärä:   11.9.25 19:55:21

Avokadopastaa ja anaaliseksiä.

Lähettäjä: E L 
Päivämäärä:   11.9.25 21:03:16

On tosi hyvää ja helppoa! On kyllä aika rasvaista ruokaa, mutta hyvää.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.9.25 21:21:32

Samaa mieltä marry me-kanasta (tofusta), avokadopastasta ja uunifetapastasta. Liian tunkkaisia minulle. Teen uunifetapastasta oman version, johon tulee reilusti tomaatteja, valkosipulia, mustapippuria, suolaa, pieni lusikallinen hunajaa ja päälle raastettua parmesaania, ei ollenkaan fetaa. Joskus lisään vähän pestoa. Tarjoiluun vielä rucolaa ja basilikaa. Näin toimii!

Päivämäärä:   11.9.25 21:28:25

:), kiva huomata, etten ole yksin tämän asian kanssa, meitähän on jo useita, jotka kokee samoin!

Lähettäjä: Hopi 
Päivämäärä:   11.9.25 21:37:09

Kiva huomata, että moni tykkää.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   11.9.25 21:38:55

Kanan kanssa en ole syönyt, mutta marry me halloumi on ollut hyvää.

Uunifetapastaa olen kokeillut kerran, enkä tykännyt. Avokadopastaakaan en oikein ymmärtänyt, kunnes kesällä päätin jälleen kerran antaa sille mahdollisuuden, ja siitä tulikin oikeasti hyvää. Sen jälkeen olen tehnyt avokadopastaa samalla reseptillä useammankin kerran.

Lähettäjä: Pågèn 
Päivämäärä:   11.9.25 21:39:26

Olen, tosin ammattikokin tekemänä. Erittäin hyvää mun makuun.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.9.25 21:57:07

Ylihehkutettua.

Päivämäärä:   11.9.25 22:06:05

Marraskuun me on ihan ok, uunifeta- ja avokadopasta eivät ihan niin minun makuuni.

Päivämäärä:   11.9.25 22:06:31

Marry tai marraskuu, sama kai se :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.