Lähettäjä: Leona
Päivämäärä: 11.9.25 16:01:25
Asun isohkossa kaupungissa ja pelkään kyllä naisena pimeällä tietyillä alueilla kävelemistä, en todellakaan lähtisi sinne esim iltalenkille yksin enkä enää kävele tai edes tule julkisilla myöhäisestä iltavuorosta kotiin, vaikkei matka ole kuin kolmisen kilometriä (nykyään oma mies hakee, ne harvat kerrat kun enää teen myöhäisiä iltavuoroja). En pelkää lähtökohtaisesti miehiä, mutta silti joitain miehiä kyllä. Huumeiden käyttäjät ja isot miesjoukon jotka eivät puhu suomea rehellisesti pelottavat minua huonojen kokemusten pohjalta. Esim olen joutunut tilanteeseen, jossa muutama mies ensin alkoi huutelemaan minulle jotain naureskellen ja vihellellen. Kun en reagoinut, he lähtivät seuraamaan minua ja toinen juoksi kiinni ja ehti jo tarrata olkapäästä tiukasti kiinni kunnes vastaantulija luojan kiitos tuli väliin. Tuossa tilanteessa miehet olivat uhka, mutta vastaantullut mies myös pelastus. Toinen tapaus on käynyt illalla bussipysäkillä, kun odotin työvuoron jälkeen bussia kotiin. Eräs selkeästi aineissa oleva mies tuli samalle katokselle ja alkoi puhua törkeyksiä samalla sytkäriä kädessään syyttelyn, mies ahdisti minut katoksen nurkkaan ja tarrasi kiinni kasvoista, yrityksenä pussata. Luojan kiitos bussi tuli paikalle ja kuski oven avattuaan tuli ulos ja karjaisi tuolle ahdistelijalle niin kovaa, että tyyppi lähti juoksujalkaa kalppimaan. Ja varmisti, että
olen kunnossa ja pääsen turvallisesti kotiin. Tässäkin tilanteessa siis mies oli sekä uhka, että pelastus. Olen sitten nössö tai ihan mitä vaan, mutta voin rehellisesti myöntää, että kyllä minä noissa tilanteissa pelkäsin ja pelko jäi päälle. Ja kavereissanikin on useampia jotka pelkäävät.
|