Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen tissuttelu

Lähettäjä: Xxx 
Päivämäärä:   10.9.25 21:52:31

Mies ei juo kännejä, mutta nyt on tässä viikon sisällä juonut joka päivä yhden tai kaksi. Itse en tykkää yhtään tällaisesta, mutta tuntuu että olen hirveä niuho kun ei kuitenkaan ole kännissä ollut yhtenäkään päivänä.

Oon kyllä sanonut etten pidä tissuttelusta.

Juoko muiden puolisot näin ja joutuuko koko ajan sanomaan asiasta ettei toinen joisi? Alkaa ärsyttää itseä myös jatkuva asiasta sanominen.

Re: Miehen tissuttelu

Päivämäärä:   10.9.25 21:53:33

Enkä siis tykkäisi kännienkään vetämisestä, mutta jos joskus viikonloppuna käy ulkona ja juo vaikka sixpackin (ei joka viikko) niin mielestäni pienempi paha kuin se että juo pitkin viikkoa joka päivä 1-3.

Lähettäjä: Juuoajuu 
Päivämäärä:   10.9.25 22:01:44

Mikä siinä eniten ärsyttää sua?

Lähettäjä: skp953 
Päivämäärä:   10.9.25 22:20:59

Siitä se lähtee juominen. Oon nähny monelle käyvän niin. Lähe elämään omaa elämää. Älä anna toisen pilata sun elämää. Sulla on vain yksi elämä, kunnioita itseäsi. Ja jos parisuhteen haluaa jatkossa, niin miehiä ja naisia on maailma täynnä. Ja jos sulla on lapsia, niin niille anna ehdottomasti elämä ilman juomista ja juopon elämän kattomista.

Lähettäjä: Tissuttelija 
Päivämäärä:   10.9.25 22:28:03

Tissuttelen itse, enkä tiedä miksi miestäni alkaisi ärsyttämään tissutteluni.
Jos mieheni alkaisi puuttumaan tissutteluuni, vaatisin kolme hyvää perustelua ärsytykselle.
Mitkä ovat sinun kolme perustelua omalle ärsytyksellesi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.25 22:29:41

Ärsytys on tunne, ei sitä tarvitse perustella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.25 22:30:23

Nämä on niitä asioita, joissa pitää itse tietää onko valmis elämään asian kanssa vai ei. Miehestä vaatimuksesi voi olla kohtuuton, mutta jos sinä et voi elää noin niin sitten et ja toimit sen mukaan.

Mutta miehen pitää tietää, miten vakava asia sinulle on. "En tykkää" ei tarkoita mitään.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   10.9.25 22:32:00

Nönnönnöö, hommaa mies joka ei tissuttele, problem solved. Vai onko lapsia ja yhteiset velat ja eronjälkeinen sosioekonominen tilanne ei ihan hirveästi kinostele..?

Lähettäjä: Vini 
Päivämäärä:   10.9.25 22:37:26

"Jos mieheni alkaisi puuttumaan tissutteluuni, vaatisin kolme hyvää perustelua ärsytykselle."

Miksi tissuttelet? Joku syyhän siihen on. Mitä tunteita haluat turruttaa? Puolisolle tissuttelu on aina merkki ongelmasta, jota toinen (tissuttelija) ei halua käsitellä muulla tapaa kuin tissuttelemalla. Puoliso siinä miettii vieressä, että mikäköhän mahtaa olla ongelma. Tissuttelija sanoo, ettei mitään ongelmaa ole. Totuus kuitenkin o, että tissutteluun on aina syy.

Päivämäärä:   10.9.25 22:53:25

Edelleen pitäisi löytyä kolme syytä, miksi tissuttelu ärsyttää.

Aikuiset ihmiset ovat toistensa kanssa vapaasta tahdosta ja oletettavasti ilman taloudellisia paineita tai sosiaalisia paineita tai ympäristön luomia paineita..?

Tissuttelijoilta saa suhteellisen vähällä vaivalla syyt tissutteluun, mutta tissuttelijan ympärillä pyörivä tissuttelun tarkkailija on jo todella kryptinen tapaus ja niitä on yhtä monta kuin on tissuttelijaakin.

Jos tissuttelu ahdistaa kolmesta hyvästä syystä (jos saat ne kasaan), niin miksi elät tissuttelijan kanssa?

Päivämäärä:   10.9.25 22:57:59

Kolme syytä miksi tissuttelu ärsyttää:

1. Minä maksan meillä lähes kaiken. Minun rahani menevät yhteisiin lomamatkoihin, asumiskuluihin, ruokaan. Miehen vähäiset rahat menevät kaljaan ja kavereiden kanssa kalastukseen.

2. Mies on lihonut suhteemme aikana 10-15 kiloa. Tissuttelu ei auta asiaa.

3. Aina juodessaan yhdenkin annoksen mies kuorsaa öisin, enkä itse pysty nukkumaan. Kun hän on juomatta pidempään hän ei yleensä kuorsaa.

4. Mies on pahantuulinen, jatkuvasti vihainen, rikkoo kotona tavaroita joskus. Yhdistän tämän päihteidenkäyttöön. Itse olen raskaana ja ollut nyt 5kk täysin selvin päin ja alkanut huomata, että miehen mieliala menee huonommaksi sen mukaan minkä verran päihteitä on käyttänyt. Tämä vaikuttaa negatiivisesti myös omaan mielialaani varsinkin nyt raskaana. Esim. tällä viikolla olen itkenyt lähes joka päivä, kun hän on vihainen.

Tarvitseeko lisää syitä miksi tissuttelu ärsyttää?

Päivämäärä:   10.9.25 23:02:12

No siinähän tuli jo neljä syytä ja sitten sanot rehellisyyden nimissä: miksi elät sen kanssa ja itket?

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   10.9.25 23:05:31

En elä tissuttelijan kanssa koska:

1. Alkoholin haju kuvottaa, oli kyse hengityksen hajusta tai tölkeistä/pulloista
2. En halua seurata vierestä kun henkilö josta välitän myrkyttää itseään hitaasti hengiltä
3. Kun toinen on päivittäin pienessä hiprakassa, olen ainoa josta on hätätilanteessa ajamaan autoa. Sillä sen 3 annoksen jälkeen ei ole rattiin mielestäni mitään asiaa.
4. Todennäköisesti vaivaisi jatkuvasti se, miksi toisen täytyy turruttaa itseään tai vaihtoehtoisesti nostattaa mielialaansa. Onko elämä niin kamalaa? Vai olisiko se kamalaa vain minun kanssa, eli jatkuva huoli toisen hyvinvoinnista.

Siinäpä tulikin 4 syytä miksi minulle ei sopisi suhde tissuttelijan kanssa.

Päivämäärä:   10.9.25 23:09:47

Tissuttelija, koska mies ei ole aina tissutellut näin paljon, yleensä hän on tosi ihana ja kiva minua kohtaan, meillä on yhdessä hauskaa, hän on hyvä isä, hänen kanssaan on yleensä hyvä olla. Jos vaan saisin päihteet pois hänen elämästään niin meillä menisi loistavasti.

Lähettäjä: Vini 
Päivämäärä:   10.9.25 23:21:05

"Jos tissuttelu ahdistaa kolmesta hyvästä syystä (jos saat ne kasaan), niin miksi elät tissuttelijan kanssa?"

Niin, tissuttelija on alkoholisti eli sairas. Ehkäpä puoliso toivoo tissuttelijan parantuvan ja olevan taas se, johon alunperin rakastui. Nyt tissuttelija vetäytyy omiin oloihinsa tai on läsnä vain humalassa.

Kohtuullisesti.fi sivuilta muutama ote:

Häpeily ja salailu muuttavat kotiin. Niitä passatessa on täysi työ, joten ystävien näkeminen ja kyläily vähenevät.

Yksi on joukosta poissa: se toinen on paljon poissa kotoa – henkisesti tai fyysisesti. Kiinnostus kotielämää kohtaan vähentyy ja ennen tärkeät asiat painuvat taka-alalle.

Erilaisia suunnitelmia on vaikea toteuttaa tai niitä ei voi tehdä, koska ei voi olla varma puolison edustuskunnosta tai krapulan tasosta.

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   10.9.25 23:36:31

Useimmat suomalaiset fanittavat keskieurooppalaista/välimerellistä juomatyyliä. Sitten kun suomalainen mies toteuttaa sitä niin sekään ei kelpaa.
Mutta okei AP, jos tuo ei käy niin joko mies muuttuu tai nainen muuttaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.9.25 23:39:52

Älkää hyvät naiset tehkö lapsia päihdeongelmaisten kanssa. Se ei auta että mies on "muuten ihana", kun se kännissä rikkoo tavaraa ja kiukuttelee ja pitää sua hereillä eikä osallistu perheen elatukseen. Tuollaisessa tilanteessa on lapsena ihan kamala elää. Itse saa tietenkin jokainen tuhlata aikaansa päihteidenkäyttäjän kanssa, mutta lapset eivät voi valita.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.9.25 23:43:36

Siis onko teillä molemmilla päihdetaustaa kun mainitset että olet nyt ollut raskausajan selvinpäin ja huomaat sen myötä muutoksia miehen mielialassa kun juo? Jos tilanne on se niin nyt on vakava paikka, hanki itsellesi apua asap.

Lähettäjä: pilkkupilkkupilkku 
Päivämäärä:   10.9.25 23:49:27

LähettäjäPistepistepiste

Päivämäärä10.9.25 23:36:31

Useimmat suomalaiset fanittavat keskieurooppalaista/välimerellistä juomatyyliä. Sitten kun suomalainen mies toteuttaa sitä niin sekään ei kelpaa.

Ei ne keski-euroopassakaan mitään erityisiä ole. Se on hienoa sen takia, kun ajatellaan sen olevan sivistynyttä eikä mitään kalsarikännejä. Kohtuudella saisivat hekin käyttää...

https://yle.fi/a/74-20121213

Vuosikymmeniä ihannoimme eurooppalaisia juomatapoja, mutta nyt THL varoittaa niistä

THL julkisti tuoreen juomatapatutkimuksensa suomalaisten alkoholinkäytöstä. Kulutus on laskenut alle Euroopan keskitason.

Suomessa on vuosikymmeniä ihannoitu "eurooppalaista, sivistynyttä juomatapaa" ja patisteltu suomalaisia siihen suuntaan: lasi viiniä ruuan kanssa ja niin edelleen. Samalla on kauhisteltu myyttistä "suomalaista viinapäätä" eli humalahakuista juomista.

Nyt on toinen ääni kellossa. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL varoittaa suomalaisia "eurooppalaisista juomatavoista" tuoreessa Suomalaisten alkoholinkäyttö, juomatavat ja alkoholihaitat -juomatapatutkimuksessaan.

– Eurooppalaiset juomatavat eivät ole niin tavoiteltavia kuin mielikuvissa ajatellaan. Euroopassa kulutetaan eniten alkoholia maailmassa, ja alkoholiperäiset terveyshaitat ovat yleisiä, THL kertoo raportissaan.

Päivämäärä:   11.9.25 01:11:25

"Useimmat suomalaiset fanittavat keskieurooppalaista/välimerellistä juomatyyliä"

Yleensä europpalaisiin viinilasillisiin vetoavat juuri ne alkoholistit jotka puolustelevat ja/tai vähättelevät omaa juomistaan.

Päivämäärä:   11.9.25 01:18:40

---, riippuu ehkä mikä nyt lasketaan päihdetaustaksi. Olen minäkin joskus 20-vuotiaana rillutellut paljon, mutta en enää vuosiin. Ennen raskautta join ehkä 2-3 annosta kuukaudessa, satunnaisesti pienen hiprakan. Lasketaanko se päihdetaustaksi? Mielestäni ihan kohtuukäyttöä. Mutta kyllä ne pienetkin määrät vaikuttaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.9.25 02:02:47

Antakaa niille miehille pimppiä niin kaikki on paremmin.

Päivämäärä:   11.9.25 03:23:41

Xxx: Niin, eli tissuttelu on kyllä pienin ongelma tuossa suhteessa. Sinä maksat kaiken, mies rikkoo suutuksissaan tavaroita? Olet läheisriippuvainen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.